Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام زینال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر آذربایجان غربی سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز، 50 هزار تن شیر، سه هزار تن پشم، حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه و 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
وی ادامه داد: با این آمار 35 درصد تولیدات صنایع دستی، 10 درصد صنایع داری و 42 درصد صنایع غیر داری کشور توسط عشایر آذربایجان غربی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در مجموع عشایر این استان سالانه 320 هزار تن انواع محصولات دامی به ارزش 500 میلیارد ریال را تولید و روانه بازار می کنند.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 615 هزار هکتار با 61 درصد تحت پوشش عشایر استان است.
زینال زاده گفت: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس آخرین سرشماری، 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 615 هزار هکتار با 60 درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.
9918/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آذربایجان غربی استان کشور اقتصاد مقاومتی صنایع دستی گوشت قرمز منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری

رییس سازمان امور عشایر ایران، میزان خسارت بارندگی‌ و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال ‌جاری تا کنون را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد، از طرق مختلف هشدارهای هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز کرد: بیشترین خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی افزود: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر ۵۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری بیان کرد: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادرهای عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فارس/ تلف شدن 50 راس دام سبک بر اثر رعد و برق سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند

دیگر خبرها

  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است