Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی گفت:‌ اینکه یک نفر استعفا بدهد و فکر کند که جایش پُر نمی‌شود باید بگویم قحط‌الرجال نیست و این اتفاق رخ می‌دهد. ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، سیدعبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری بعدازظهر امروزش که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: من دو سال است که به فدراسیون آمده‌ام و شروع کار بسیار سختی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در سال نخست قرار بود به مسابقات آسیایی ساپورو و رقابت‌های قهرمانی جهان در دو رشته آلپاین و صحرانوردی اعزام شویم. همچنین در سال دوم مدیریتم مسابقات المپیک زمستانی برگزار می‌شد. بنابراین سال‌های بسیار فشرده‌ای داشتیم.

وی افزود: همچنین فدراسیون با دو میلیارد بدهی مواجه بود که خودمان نیز سالیانه باید سه میلیارد هزینه می‌کردیم. تا امروز هر آنچه در توان فدراسیون بوده با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شده است و هیچ کاری روی زمین نمانده است. سال‌های 95 و 96 سال‌های خوبی از حیث بارش نبود، به ویژه سال 96 که پیست‌ها از بهمن‌ماه کار خود را شروع کردند.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: ما چندین برنامه را پیش رو داریم که یکی از آنها نگاه همگانی به اسکی است، به طوری که همه فدراسیون‌ها باید درگیر این مسئله باشند. اسکی در دنیا نیاز به کار چهار فصل دارد. این در حالی است که فصل اسکی در ایران فقط چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. در واقع در ابتدای فصل یک ماه طول می‌کشد که ورزشکار شرایط آشنایی خود را طی کند و زمانی که با آمادگی مطلوب به انتهای فصل اسکی می‌رسد  شرایط دیگر مهیا نیست و همه این زحمات از دست می‌رود. هم‌اکنون در اروپا و کشورهای آسیایی اسکی‌بازان در طول سال تمرینات‌شان را ادامه می‌دهند و ما باید این خلاء را پر کنیم و ورزشکارانی که شش هفت ماه نمی‌توانند اسکی کنند به سایر نقاط دنیا اعزام کنیم.

راه‌اندازی پیست اسکی یاسوج منتظر بارش یک برف دیگر می‌ماند

 

افتخاری عنوان کرد: سال گذشته یکی از مدرسان بزرگ فدراسیون جهانی به ایران آمد، اما این کافی نیست و باید استفاده از چنین مدرسانی را هر سال یا یک سال در میان داشته باشیم تا اطلاعات و دانش اسکی در ایران به‌روزرسانی شود. ما به همه مسائل و مشکلاتی که وجود دارد توجه می‌کنیم، اما برای رسیدن به اهداف‌مان باید به مسیر حرکت و منابعی که داریم و همچنین تلاش و کوششی که انجام می‌شود توجه کنیم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

وی درباره اعزام ورزشکاران به خارج از کشور برای تمرین و مسابقه گفت: هیچ فدراسیونی با منابع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به اهداف کلانش نمی‌رسد. ما در طول دو سال گذشته سعی کردیم منابع دولتی خود را دو برابر کنیم، اما نوسانات ارزی باعث شد که عملاً کمک‌های دریافتی ما از این دو نهاد یک سوم شود. ما باید در این شرایط منابع خود را مدیریت کنیم و حداکثر بهره‌وری را از آنها داشته باشیم. بر همین اساس نیز باید اعزام‌ها را براساس کیفیت و کمیت داشته باشیم و جلوی هدر رفتن پول را بگیریم. با توجه به همین نوسانات ارزی ما به طور مرتب در فدراسیون چرتکه می‌اندازیم تا ببینیم هزینه اعزام چقدر می‌شود.

رئیس فدراسیون اسکی درخصوص استفاده از پیست‌های اسکی مصنوعی در امارات گفت: یک پیست مصنوعی به طول 500 متر در دبی وجود دارد که استفاده از آن در دستور کارمان خواهد بود. همچنین پیست‌های کشور ترکیه نیز هستند که می‌توانیم در صورت لزوم از آنها هم کمک بگیریم. 

افتخاری درباره تغییرات در مدیریت پیست‌ها و تأثیر آن بر روند فعالیت فدراسیون گفت: این تغییرات همیشه وجود دارد و البته خوشبختانه ما توانسته‌ایم تعامل خوب و پررنگی با همه آنها داشته باشیم  به طوری که فدراسیون اسکی می‌تواند از هر پیستی به صورت رایگان و مجانی استفاده کند.

وی در خصوص جذب مربی خارجی برای اسکی‌بازان اظهار داشت: ما مربی خارجی را برای سنین پایه در نظر داریم و همین مربیان ایرانی برای بزرگسالان خوب و مفید هستند. بر همین اساس نیز جذب مربی خارجی را برای سنین پایه در دستور کارمان قرار داده‌ایم.

وی در خصوص استانداردسازی برخی پیست‌ها از جمله شمشک و دیزین گفت: ما یک سال است که در تلاش برای راه‌اندازی دوباره پیست شمشک هستیم. دیروز هم بعد از 70 روز تلاشی که صورت گرفت دو خط آن استانداردسازی شد. همه تلاش ما در فدراسیون این است که این پیست‌ها زنده باشند. ما همچنین می‌خواستیم یک پیست را در اختیار داشته باشیم و علاقه‌مان نیز به پیست دیزین بود، اما محدودیت‌ها و همچنین پیشنهاد مالی اجاره این پیست باعث شد که صرفنظر کنیم، چرا که هیچ منفعتی برای فدراسیون نداشت و به همین دلیل به موضوع ورود نکردیم.

رئیس فدراسیون اسکی درباره تغییراتی که در فدراسیون انجام شد و انتقاداتی که به دنبال داشت، گفت: ما فقط یک تغییر ایجاد کردیم و آن هم کنار گذاشتن علیداد ساوه‌شمشکی بود. در خصوص حسین شمشکی و همچنین میرهاشمی نیز باید بگویم که آنها خودشان استعفا کردند و هر کسی که استعفا بدهد، قحط‌الرجال نیست که کسی به مجموعه اضافه نشود. این درست همان کاری است که حتی در صورت رفتن من از فدراسیون نیز انجام می‌گیرد، یعنی اگر من استعفا بدهم وزارت ورزش بلافاصله یک نفر را جایگزین می‌کند.

اسکی صحرانوردی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود؛ فریدونشهر تنها پیست فعال استان

 

افتخاری در پاسخ به این پرسش که آیا با گذشت دو سال از دوره ریاستش در فدراسیون اسکی به اهدافش رسیده است یا نه، تصریح کرد: تقریباً تا الان به 50 درصد از هدف‌گذاری که در ابتدا کرده بودیم، رسیده‌ایم. البته این عدد می‌توانست بیشتر هم باشد، اما بی‌بارشی فصل گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در اجرای طرح استعدادیابی شد. ما همچنین توانستیم آیین‌نامه مدارس اسکی و ایمنی پیست‌ها را نیز ابلاغ کنیم. به‌هرحال تمام تلاش ما این است که در پایان دوره چهار ساله بخشی از اهداف را محقق کنیم و شرایط را برای تحقق اهداف باقیمانده به وجود بیاوریم.

وی درباره میزبانی مسابقات مختلف و دعوت از چهره‌های سرشناس برای حضور در ایران گفت: ما برای کسب میزبانی‌ها که سه مورد را نیز قبول کرده‌ایم به دنبال جلب حمایت اسپانسر و کمک گرفتن از کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی هستیم، همچنین استان‌های میزبان به همراه وزارت ورزش و کمیته المپیک هم به کمک ما می‌آیند. در خصوص دعوت از چهره‌های تأثیرگذار در اسکی نیز باید بگویم که به دنبال دعوت از رئیس کنفدراسیون آسیا و دبیرکل فدراسیون جهانی هستیم که حضور آنها می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکی در پایان در پاسخ به این پرسش که «چرا فدراسیون اسکی پیست اختصاصی ندارد؟»، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم که به این هدف‌گذاری نیز برسیم.

انتهای پیام/

R1351/P1015145/S3,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی اسکی اسکی اسکی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی اسکی اسکی اسکی ایران تیم ملی اسکی اسکی اسکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب سفیر ایران در آذربایجان در گفتگو با خبرنگار زن+ عکس | به دلیل این خطای بد و برای عزت ایران استعفا دهید!

به گزارش همشهری آنلاین، مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و جمهوری اسلامی مواجه شده است.

این گفتگو در داخل سفارت ایران در باکو صورت گرفته است؛ به لحاظ حقوقی، داخل سفارت هر کشور، از نظر مقررات و قوانین و مناسبات، به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود و مسولان سفارت‌های کشورمان، می‌توانند، و البته بهتر است بگوییم، باید آداب ایران اسلامی را رعایت کنند.

با این وجود، خبرنگار خانم، بدون حجاب، و بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانمها در کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود. اما این اهانت را متاسفانه بدون واکنش سفیر ایران انجام داده است.

این خبرنگار همچنین پرچم جمهوری آذربایجان را در کنار خود قرار داده، حال آنکه اساساً خبرنگار یک کشور، مقام رسمی آن کشور محسوب نمیشود که بخواهد چنین تشریفاتی را برای خود به جا بیاورد. انجام چنین تشریفاتی برای یک خبرنگار، نوعی اهانت به مقام رسمی ایرانی در آن کشور است و متاسفانه این امر هم با واکنش عزتمندانه ای از ناحیه سفیر ایران مواجه نشده است.

غیر از اشکالات بسیار فرمی، مصاحبه جناب سفیر با ایرادات فراوان محتوایی هم روبرو بوده است؛ به نحوی که آقای موسوی سوالات جهت دار و مشکل دار خبرنگار خانم را نه تنها با پاسخهای درخور و درست و از موضع عزت و حقیقت پاسخ نداده، بلکه به نوعی از موضع متهم و پذیرش ضعف برخورد کرده است.

پیشتر در مورد دیگری یکی از سفرای ایران در یک کشور اروپایی به دلیل اهمالی‌ که در نحوه‌ی پذیرش از برخی میهمانان داشت و آداب و مناسبات ایران را رعایت نکرده بود از کار برکنار شد. امیدواریم آقای عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هم به دلیل این خطای بد و نیز از آنجا که در مصاحبه خود نشان داده شاید نمی‌تواند به درستی از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند، جای خود را به فرد دیگری بدهد که عاری از این خطاها و عدم توانمندیها در مناسبات حساس با یک کشور منطقه باشد.

کد خبر 841092 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب ایران و آذربایجان

دیگر خبرها

  • دیدار دو ساعته معاون وزیر ورزش با رئیس فدراسیون و ورزشکاران اتومبیلرانی و موتورسواری
  • بی‌حجابی خارج از عرف یک خبرنگار خارجی در سفارت ایران! | اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو | برای عزت ایران استعفا دهید | عکس
  • اقدام عجیب سفیر ایران در آذربایجان در گفتگو با خبرنگار زن+ عکس | به دلیل این خطای بد و برای عزت ایران استعفا دهید!
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • (تصاویر) پیست اسکی دربندسر در تعطیلات نوروز
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • شماره 46 ماهنامه چرتکه اقتصاد
  • معرفى تركيب تيم ملى تكواندو براى اعزام آسيايى
  • ترکیب تیم ملی تکواندو معرفی شد/ اعزام هشت تکواندوکار به قهرمانی آسیا
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد