Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:30:59 GMT

شورای صنفی نمایش عامل برخی بی‌نظمی‌های اکران است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۵۳۲۶

شورای صنفی نمایش عامل برخی بی‌نظمی‌های اکران است

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پاستاریونی» گفت: در سینمای ایران بر خلاف اینکه می‌گویند پخش‌کننده‌ها در اکران آثار تخلف می‌کند اما معتقدم بی نظمی ها و مافیای سینمای ما در شورای صنفی نمایش اتفاق می‎افتد.

بیتا منصوری در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره حمایت از سینمای کودک و نوجوان اظهار داشت: متاسفانه برخلاف تصورات از سینمای کودک حمایتی نمی‌شود و شورای صنفی نمایش حتی در مواجهه با فیلم «پاستاریونی» به تهیه‌کنندگی من که در ژانر کودک ساخته شده است حمایت که نکرد هیچ، حتی سنگ اندازی هم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وقتی فیلمی قرارداد سرگروهی با یک سینما را دارد شورای صنفی نمایش موظف به ثبت قرارداد فیلم است اما شورا از این کار برای فیلم ما سر باز زد و استدلال کرد که دو فیلم کودک همزمان نمی توانند اکران شود بنابراین الان فیلم «پیشونی سفید 2» در حال اکران است و تا یک ماه آینده، فیلم جدید کودک نمی توان نمایش داد.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: حرف آنها غیرقانونی بود و من از طریق محمدمهدی حیدریان، رئیس وقت سازمان سینمایی شکایت کردم و موفق به ثبت قرارداد فیلم «پاستاریونی» در شورای صنفی نمایش شدم، اما باز هم برای اکران فیلم با یک اتفاق نادر در سینمای ایران مواجه شدیم یعنی زمانی که قصد داشتیم فیلم را نمایش دهیم که مصادف می‌شد با تولد حضرت محمد (ص) و تعطیلی‌هایی که به فروش فیلم کمک می‌کرد مانع این کار شدند.
منصوری افزود: درواقع اکران فیلم با نمایش 3 فیلم جدید و چند فیلم ژانر کمدی، همزمان شد که به معنی واقعی نمایش فیلم ما را با شکست مواجه می کرد.
وی با بیان اینکه حمایت از فیلم کودک به اقتصاد سینما کمک خواهد کرد چون باعث ورود خانواده‌ها به سینما می‌شود، ادامه داد: سانس‌هایی که به نمایش فیلم ما اختصاص داده‌اند را بررسی کنید: ساعت‌های 10، 11، 14، 15، 16:30 یعنی دقیقا زمان‌هایی که بچه‌ها در مدرسه هستند و فیلم ما عملا مخاطب خود را از دست خواهد داد.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رخ دیوانه» با بیان اینکه هیچ کار کارشناسی برای نحوه اکران و حمایت از فیلم کودک صورت نگرفته است، گفت: البته سانس‌های شب هم برای «پاستاریونی» در نظر گرفته‌اند که آن هم خنده‌دار است، مثلا ساعت 23:30 یعنی نمایش فیلم حوالی ساعت یک و 30 دقیقه بامداد تمام خواهد شد، واقعا کدام خانواده‌ای حاضر به بُردن بچه خود به سینما در این زمان است!
منصوری تصریح کرد: وقتی از فیلم «پاستاریونی» که در چهار بخش جشنواره فیلم کودک اصفهان کاندید می‌شود و 2 جایزه مهم این جشنواره را کسب می‌کند هیچ حمایتی در اکران نمی‌شود چطور انتظار دارند من باز هم در حوزه فیلم کودک فعالیت کنم.
این تهیه کننده سینما افزود: با این وضعیت بی‌توجهی به فیلم کودک همانطور که بازیگران چندان تمایلی به بازی در فیلم کودک ندارند تهیه کنندگان نیز از ساخت فیلم در این حوزه منصرف خواهند شد و همه به سراغ فیلم کمدی می‌روند که قبل از تولید، رایت دی وی دی آن را هم فروخته و تقریباً قبل از ساخت، هزینه خود را تامین کرده است.
وی با انتقاد از اینکه توجه متولیان فیلم کودک به آثار جشنواره‌ای است، گفت: مدیران ترجیح می‌دهند به جای حمایت از یک فیلم با کیفیت، چند فیلم سطحی تر تولید شود تا جشنواره کودک، فیلم برای نمایش داشته باشد و این یعنی تولید آثار بی‌کیفیت که بعضا پس از سال‌ها هنوز هم اکران نشده‌اند.
منصوری از دیگر بی‌توجهی‌های شورای صنفی نمایش را تخلف در ژانر فیلم عنوان کرد و توضیح داد: در این حوزه متاسفانه هرج و مرج وجود دارد، مثلا فیلم «وای آمپول» که مجوز خود را در ژانر کودک گرفته در زمان اکران با عنوان فیلم کمدی تبلیغ می‌کند و این حتما نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» با بیان اینکه دوستان اعضای شورای صنفی نمایش قوانین را به نفع خودشان تغییر می‌دهند، گفت: همواره کف فروش فیلم‌ها در سینماهای سرگروه، ملاک ادامه اکران آثار بوده است اما از طرف دیگر می‌گویند فروش فیلم‌ها در پردیس‌های سینمایی نیز مدنظر است در حالی که هیچ وقت این طور نبوده و حالا خودشان می‌خواهند قانون پردیس‌ها در میزان کف فروش را در شورای صنفی نمایش مصوب کنند و همه اینها به معنای تخلف است.
وی با یادآوری اینکه برخی فیلم‌ها با حمایت کانون پرورش فکری کودکان، صدا و سیما و بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شود، افزود: بنابراین تهیه‌کننده علاوه بر اینکه هیچ سرمایه‌ای در کار نگذاشته است سود خود را نیز در زمان تولید برداشته و برایش اهمیت چندانی ندارد که فیلم اکران شود یا خیر و شاهدیم که قبل از اکران این فیلم به سراغ تولید اثر بعدی می‌رود، شخصا به این نوع پروژه‌ها می‌گویم «سود در تولید».
منصوری با اشاره به اینکه اگر سینمای کودک در اکران حمایت کارشناسی و درست نشود از بین خواهد رفت، خاطرنشان کرد: شورای صنفی نمایش می‌گوید همزمان 2 فیلم کودک نمی‌تواند اکران شود در حالی که اصلا چنین قانونی در هیچ کجا نوشته نشده است و همین الان 2 فیلم دفاع مقدسی، 4 کمدی و 6 اجتماعی همزمان در حال اکران است.
مدیر تولید فیلم سینمایی «زادبوم» گفت: به عنوان مثال، سهیل موفق یکی از کارگردانان ژانر کودک که در ساخت دومین فیلم خود یک جهش بسیار خوب داشته باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد تا به عنوان یک کارگردان صاحب سبک در این ژانر شناخته شود وگرنه او نیز بعد از مدتی برای کسب درآمد در سینما به سمت ساخت آثار کمدی خواهد رفت.
فراهنگ**9246** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما فيلم كودك پاستاريوني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای «بهروز افخمی» از امشب روی آنتن شبکه نمایش تلویزیون می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای افخمی از امشب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور افخمی، محمدرضا نصراللهی استاد دانشگاه و مرتضی علیزاده کارگردان فیلم «بی‌بدن» به بررسی موضوع سینمای جنایی می‌پردازد.

همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بی‌بدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو فیلم سینمایی «Dune ۲» را بررسی می‌کند.

سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ در شبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

کد خبر 750279

دیگر خبرها

  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها