Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:32:11 GMT

ترامپ برای قتل «خاشقجی» چراغ سبز داده بود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۵۳۶۰

ترامپ برای قتل «خاشقجی» چراغ سبز داده بود

«امل کلونی» تاکید کرد که سخنان تحریک آمیز «دونالد ترامپ» ضد روزنامه نگاران، چراغ سبز به برخی رژیم ها برای قتل روزنامه نگاران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «أمل کلونی» فعال حقوقی و وکیل لبنانی مقیم آمریکا گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان چراغ سبز داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلونی افزود: ترامپ مطبوعات در کشورش را «دشمن ملت» توصیف کرده است؛ او رژیم ها را بر ارتکاب اینگونه جنایت های در حق روزنامه نگاران تشویق می کند.

 

این وکیل لبنانی در اظهاراتی که در طول مراسمی در نیویورک ایراد کرد، گفت: سخنان تحریک آمیز ترامپ ضد روزنامه نگاران کشورهایی مانند مصر و آذربایجان را برای سرکوب روزنامه نگاران ترغیب کرده است.

 وی افزود: موضع دونالد ترامپ درباره مسئله خاشقجی بارها تغییر کرده است، به خصوص درباره متهم کردن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در دست داشتن در این جنایت. چراکه وی اخیرا گفته است که بن سلمان ارتباط با این مسئله نداشته است؛ این درحالی است که سیا اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که «قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان» انجام گرفته است.

 

گفتنی است، جمال خاشقجی(60 ساله) که یکی از منتقدان سیاست های بن سلمان است، در سپتامبر 2017 میلادی با اوج گیری بازداشت ها به تبعید خودخواسته به آمریکا رفت و مقالات تندی نسبت به سیاست های ولیعهد عربستان و نقش ریاض در جنگ یمن به رشته تحریر درآورد.

خاشقجی در دوم اکتبر 2018 هنگام ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدیدشد و مفقود شدن وی به یک معما تبدیل شد تا اینکه شنبه گذشته مقامات عربستان مرگ وی را در نتیجه مشاجره و درگیری در کنسولگری عنوان کردند. پس از آن، دادستان کل عربستان 18 عربستانی را به اتهام دست داشتن در مرگ خاشقجی بازداشت کردند و تحقیقات از آنها را آغاز کردندو پادشاه عربستان «احمد عسیری» معاون اطلاعات و «سعود القحطانی» مشاور ولیعهد را به سمتشان عزل کرد. مسئولان عربستانی مدعی شدند که از این ماجرا پادشاه و ولیعهد عربستان اطلاعی نداشتند؛ این درحالی است که القحطانی در توئیتر خود نوشت که هیچ اقدامی بدون دستور پادشاه و ولیعهد در این کشور انجام نمی گیرد. پس از آن آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در گزارشی  بر دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان تاکید کرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان سمنان مشهد مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد امداد و نجات خطبه نماز جمعه حوزه هنری نماز جمعه امل کلونی جمال خاشقجی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رولزرویس کولینان ۲۰۲۵ سری ۲، لوکس‌تر و خشن‌تر از قبل / عکس

امیرمسعود عابدین: پرفروش‌ترین محصول رولزرویس، در سال ۲۰۲۵ با طراحی مجدد نمای جلویی دستخوش تغییر چشمگیری شد. این SUV فوق لوکس در آینده به‌عنوان کولینان Series II شناخته می‌شود.

از نظر ظاهری، کولینان جدید چراغ‌های جلوی خود را با چراغ‌های باریک و کشیده تعویض کرده است. دی لایت به شکل جالبی به سمت پایین سپر حرکت می‌کند و ظاهری خاص و متمایز را به این خودرو می‌دهد. به نظر می‌رسد که شرکت مادر یعنی بی‌ام‌و مشتاق است که با برند فوق لوکس خود، ریسک طراحی را بپذیرد.

فقط چراغ‌های جلو نیستند که ظاهری غیرمتعارف دارند، بلکه سپر جلو نیز ظاهری جدید دارد. رولزرویس از شر ورودی‌های هوای باریک کنار جلوپنجره خلاص شد و درنتیجه، یک بخش مسطح بزرگ جایگزین آن گردید. در بخش‌های دیگر، ورودی‌های هوای پایینی بازطراحی و اکنون کمی کج شده‌اند، درحالی‌که سنسور رادار بزرگ هنوز در زیر پلاک خودرو قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، به گفته رولزرویس، این طراحی جدید از «آسمان‌خراش‌های نورانی در کلان‌شهرها» الهام می‌گیرد. این SUV به رسم سایر مدل‌های رولزرویس، یک جلوپنجره روشن دریافت می‌کند. یکی دیگر از موارد جدید، استفاده از رینگ‌های ۲۳ اینچی بسیار زیباست که برای اولین بار در این مدل به کار می‌رود.

مدل Black Badge این خودرو اولین محصولی است که چنین مجموعه بزرگی از رینگ‌ها را ارائه می‌دهد و دارای ۱۰ پره در هم تنیده است. خطوط و برخی از بخش‌های مختلف بیرونی، از جمله مجسمه رولزرویس، ظاهر سیاه‌رنگ‌تری دارند.

فضای داخلی نسبت به کولینان قبل از فیس لیفت تغییری نکرده است؛ بااین‌حال، مجسمه رولزرویس در زیر ساعت آنالوگ قرار گرفته است. با سفارش صندلی‌های عقب مجزا که در محفظه بار نصب شده‌اند، هنوز هم می‌توانید کولینان را به‌عنوان یک خودروی هفت نفره داشته باشید.

هر دو مدل استاندارد و بلک بج همچنان موتور ۶٫۷۵ لیتری دوازده سیلندر با ۶۰۰ اسب بخار قدرت را حفظ می‌کنند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903956

دیگر خبرها

  • رولزرویس کولینان ۲۰۲۵ سری ۲، لوکس‌تر و خشن‌تر از قبل / عکس
  • «چشم و چراغ خونه» روی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج)
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین