Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا حسن پور معاون شهرداری شیراز در جلسه کارگروه بررسی وضعیت بنا‌های فرسوده شیراز، گفت: حفظ بازار‌های تاریخی شیراز و همچنین تضمین سلامت شهروندان و گردشگران و بازاریان و ایمن سازی این بنا‌های قدمت دار به همکاری و عزم تمام اداره‌ها و سازمان‌ها و البته همکاری هیئت امنا و کسبه بازار نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازار‌های تاریخی شیراز غیرایمن بوده و در صورت بروز حادثه، امکان امدادرسانی مناسب و انجام فعالیت مقابله‌ای در آن‌ها وجود ندارد.

حسن پور با بیان اینکه وضعیت سیم کشی برق در بازار وکیل ناایمن است، ادامه داد: وضعیت سیم کشی که بسیاری از آن‌ها خودسرانه انجام شده، از موارد مخاطره آمیز موجود در بازار‌های شیراز محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه وقوع کوچکترین حادثه در بازار وکیل شیراز، احتمال بروز فاجعه انسانی را به دنبال خواهد داشت، گفت: شهرداری شیراز برای برطرف کردن مشکلات و همچنین رفع نمای نازیبا در بازار وکیل شمالی اقدام به احداث کانال تاسیسات در کف بازار کرده و دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌‎توانند تاسیسات مربوطه را به این کانال انتقال دهند.

حسن پور، سد معبر ایجاد شده را از دیگر نازیبایی‌های بازار وکیل دانست که موجب اختلال در رفت و آمد شهروندان و گردشگران شده و مخاطراتی را زمینه سازی کرده است و گفت: با هماهنگی شورای بازار اخطار‌های لازم به افراد متخلف داده خواهد شد و در صورت تکرار برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه بسیاری از مغازه‌ها در بازار وکیل توسط مالکان جداسازی شده است، افزود: با توجه به قدمت تاریخی حجره‌های بازار وکیل تعدادی از مالکان اقدام به جداسازی مغازه‌های خود کرده اند که توسط شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شناسایی و پرونده‌های آنان به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده است که پس از رای کمیسیون شهرداری نسبت به اجرای رای اقدام خواهد کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز با اشاره به انجام بازدید‌های میدانی از بازار وکیل، وضعیت ایمنی آن را نامناسب ارزیابی و تاکید کرد که با بروز کوچکترین حادثه، امکان وقوع رخداد‌های جبران ناپذیر محتمل است.

کشاورز با بیان اینکه در بعضی مسائل باید به صورت جدی برخورد قانونی انجام داد، گفت: ایمنی بازار‌های تاریخی شیراز از مسائل مهمی است که با جان شهروندان مرتبط است لذا باید همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول ورود کرده و چاره اندیشی کنند.

وی همه دستگاه‌های مرتبط نظیر برق، آبفا، مخابرات، میراث فرهنگی و شهرداری را موظف به انجام اقداماتی در راستای ایمنی بازار دانست و گفت: اقدامات نهاد‌ها و سازمان‌ها زمانی موثر خواهد بود که کسبه و بازاریان خود در حفظ و نگهداری آثار مسئول بدانند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان این مطلب که در بررسی موارد مربوط به بازار وکیل موضوعی مهم است، گفت: با توجه به اهمیت جان شهروندان و گردشگران و همچنین با توجه به ارزش تاریخی بازار‌های شیراز باید یک راهکار عملی برای حل این مساله انجام گیرد تا از رقم خوردن فاجعه‌ای تاریخی و انسانی جلوگیری شود.

سولماز دهقانی ادامه داد: دستگاه‌های زیربط نیز باید در ساماندهی و رفع مشکلات بازار‌ها حضور داشته باشند چرا که برای ساماندهی و ایمنی سازی و زیبایی بازار‌های تاریخی همه دستگاه‌های خدمات رسان دخیل هستند.

وی با بیان اینکه در بازار وکیل خصوصا بازار وکیل شمالی تب و تاب گذشته وجود ندارد، افزود: کسبه بازار نیز باید همکاری‌های لازم برای رفع بعضی از نازیبایی‌ها را با دستگاه‌های خدمات رسان داشته باشند تا شاهد رونق بیشتر فعالیت‌ها نیز باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز نیز با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از کسبه بازار حقوق شهروندان را رعایت نکرده و معبر بازار را اشغال کرده اند، این موضوع را عاملی موثر در نازیبایی و غیرایمن شدن بازار دانست.

قاسم مقیمی ادامه داد: کسبه بازار باید این به این موضوع توجه داشته باشند که زیبایی بازار باعث جذب توریست و گردشگر بیشتر شده و رونق اقتصادی را در پی دارد.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شیراز برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد