Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران با اشاره به روند کاهشی بارندگی مازندران در ۱۱ سال گذشته، گفت: بسیج امکانات برای آبگیری تاسیسات آبی مازندران استفاده شود. ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی رازجویان امروز در پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب مازندران با موضوع برنامه‌ریزی برای تامین منابع آب در سال 98 با اشاره به وضعیت بارش در دو ماه نخست سال آبی که شرایط نرمال را داشته است، اظهار داشت: در 11 سال گذشته شاهد کاهش بارندگی در استان بودیم و پیش بینی‌ها برای مدت باقی مانده سال حکایت از کاهش بارندگی و افزایش دما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر بسیج امکانات و نیروهای انسانی برای آبگیری تاسیسات آبی استان تاکید و افزود: شورای ذینفعان جهت مدیریت بهتر آب بندان‌ها در استان تشکیل شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به ضرورت تشکیل منظم جلسات شورای حفاظت منابع آب؛ اتخاذ تدابیر جهت سازگاری با کم آبی را مهم برشمرد.

رازجویان تاکید کرد: برای چشمه‌های استان و مدیریت بهره برداری آنها باید جلساتی تشکیل و اداره کل روستایی در این زمینه اهتمام لازم را با دستگاه مذکور داشته باشد.

وی بیان کرد: کشت و زرع در اراضی شیب‌دار مدیریت شده و تلاش شود در این اراضی کشت‌هایی از جمله گیاهان دارویی و درختان غیرمثمر که کم آب طلب هستند ترویج شود.

اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر سرعت یابدطرح کاهش هدر رفت از شبکه آبرسانی استان بوشهر اجراء می‌شودانجام پروژه‌های آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی سرعت یابد

رازجویان گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در استان کنترل و از دادن انشعابات آب و برق و گاز غیرضرور خودداری و بعنوان ابزار بازدارنده از آنها استفاده شود.

وی تاکید کرد: در مدیریت آب بندان‌ها باید مدیریت واحد و هماهنگی شکل گیرد و در بحث بهره برداری منابع آب تجهیز منابع به کنتور هوشمند  بر اساس یک برنامه زمان بندی عملیاتی شود.

انتهای پیام/ن

R41358/P1361/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران شمار پروژه‌های محرومیت‌زدایی را که توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا اجرا شد، هزار و۶۶۶ پروژه اعلام کرد و ارزش آن را ۶۷۵ میلیارد تومان بیان کرد.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ پروژه به طول ۵۵ کیلومتر مربوط به راه روستایی، ۸۵ پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آبرسانی، ۲۱ پروژه به میزان هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب احداث مخزن، هشت پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی، ۱۰ پروژه برق رسانی در حوزه آبرسانی بوده است.

وی گفت: همچنین ۳۱ پروژه مدیریت بحران شامل احداث دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، هشت پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و ۵ پروژه فیبر نوری مخابرات نیز توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

سرهنگ اقبال پور از اجرای ۱۰ پروژه مخابراتی و سایت مخابرات و ۴۵ پروژه جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: ۹۵ خانه محروم و ۳۲۰ گلزار شهدا نیز اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مازندران با بیان اینکه ۴ پروژه مزرعه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: چهار پل روستایی نیز احداث شده است.

وی از غرس ۲۰۰ هزار اصل نهال در سواحل مناطق شهری و روستایی خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد.

سرهنگ اقباپور با اشاره به افتتاح ۹۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد ارزش ریالی این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت ۴۰ صندوق قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان در استان فعال شده است.

وی بر پایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی به تعداد ۲۲ مورد را ز دیگر برنامه‌ها بیان کرد و درباره خدمات اجتماعی و کمک مومنانه نیز گفت: ۸۰ هزار و ۱۰۰ فقره کمک مومنانه شامل البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، بسته معیشتی، کارت هدیه و غیره به ارزش ۴۱ میلیارد تومان توزیع شده است.

سرهنگ اقبالپور ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغال زدایی را ۶۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت ۷۰۰ گروه جهادی نیز برای ارائه خدمات محرومیت زدایی به استان اعزام شده است.

کد خبر 6100590

دیگر خبرها

  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • مدیریت دیده بانی دریایی کشف پیش دوستانه تشکیل شد
  • مفقودی دختر ۲۷ ساله در دشت شاد کالپوش میامی/ امکانات بسیج شدند
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی