Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@14:39:21 GMT

آخرین اخبار از بازار موبایل

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۵۷۲۳

آخرین اخبار از بازار موبایل

خبرگزاری فارس: مدتی بود به تبع التهاب در بازار موبایل فروشگاه‌های اینترنتی نیز از گوشی تلفن همراه خالی شده و هراز گاهی به صورت محدود، برخی از واردکنندگان موبایل به صورت محدود اقدام به عرضه و فروش کالا‌های خود به صورت حضوری و غیرحضوری می‌کردند.

اکنون در روز‌های پس از التهاب، پس از مدت‌ها مدل‌های جدیدی از گوشی‌های دارای گارانتی از یک واردکننده رسمی در برخی فروشگاه‌های اینترنتی موجود شده است که شاید از بروز تغییراتی در شرایط واردات گوشی حکایت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوشی‌ها نیز مانند گوشی‌هایی که چندی پیش توسط برخی واردکنندگان دیگر عرضه شده بودند از یک برند گران‌تر و با قیمت چند میلیونی هستند که البته نسبت به گوشی‌های محدود موجود در بازار تاحدی ارزان‌تر عرضه شده‌اند.

در حال حاضر کالای موبایل برای تامین ارز در گروه کالایی سه قرار دارد و مانند اغلب کالا‌های دیگر قیمت واردات این کالا نسبت به گذشته افزایش یافته است.

*نحوه واردات و عرضه محموله جدید گوشی

در پیگیری فارس از نحوه واردات و عرضه کالا‌ها از نماینده رسمی و وارد کننده این گوشی‌ها، مدیرعامل شرکت درباره فرآیند ثبت سفارش و واردات این کالاها، توضیح داد: لیست کالا‌های وارداتی جدید با خود اظهاری و همکاری کامل با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای ثبت در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت ارسال شده است.

وی درباره ارز مورد استفاده برای واردات این کالا‌ها توضیح داد: این کالا‌ها با ارز آزاد با نرخ سنا وارد شده اند و پس از قیمت گذاری بر اساس ارز آزاد، قیمت نهایی به سازمان حمایت تولید کننده و مصرف کننده اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کالا‌ها با گوشی‌هایی که گفته می‌شود در گمرک مانده‌اند، ارتباطی دارد، گفت: در برهه‌ای که ثبت سفارش گوشی با ارز آزاد مجاز اعلام شد، سفارش این محموله با ارز آزاد ثبت شد وکالای وارداتی جدید ظرف هفته گذشته وارد کشور شده و بدون معطلی وارد چرخه بازار شده اند؛ بنابراین هیچ ارتباطی با گوشی‌های اعلامی در گمرک یا در انبار مانده ندارد.

وی با بیان اینکه آیا محدودیتی در خرید این گوشی‌ها برای مشتریان وجود دارد؟ گفت: گوشی‌ها طبق قیمت مصوب و تایید شده به صورت عادی و بدون هیچ محدودیتی به صورت حضوری و غیرحضوری یا از طریق نمایندگان این شرکت توزیع می‌شود و به فروش می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تعدیل محدودیت‌های نانوشته بر گوشی‌های وارداتی، بازار این کالای پر مصرف به ثبات برسد و دولت و مجلس از همکاری بخش خصوصی در ثبات بازار استفاده کند.

به گزارش فارس، اگرچه هنوز شرایط بازار موبایل به حالت عادی بازنگشته، اما ۲ دستور کار مهم تعیین تکلیف گوشی‌های توقیفی و شفاف‌سازی وضعیت ارز اختصاصی به واردات گوشی، می‌تواند در فرصت کوتاهی بار دیگر آرامش را به این بازار برگرداند.

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات گوشی واردکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: هیچ توجیه اقتصادی برای افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با توجه به افزایش قیمت دلار غیررسمی پذیرفتنی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تاکنون نیاز واردات را با نرخ تثبیت شده پاسخ داده و افزایش قیمت کالا‌ها به بهانه افزایش نرخ ارز غیررسمی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست بهخبرنگار ایبنا گفت: وقتی ارز واردات به‌طور رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان و تجار اختصاص داده می‌شود و از سوی دیگر قیمت کالا‌های اساسی و وارداتی در کشور مبدا افزایش پیدا نکرده، دلیلی برای افزایش کالا‌های وارداتی با توجیه نوسانات ارزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در بازار روسیه به خوبی بر روند واردات از این کشور اشراف دارم و باید به این نکته اشاره کنم که قیمت کالای وارداتی از این کشور نه تنها افزایش نداشته، بلکه حتی پیش بینی افزایش قیمت نیز مطرح نیست. در نتیجه باید دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی در داخل کشور را در طول مسیر واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده جستجو و بررسی کرد.

این فعال اقتصادی افزود: زمانی که بانک مرکزی نیاز‌های واقعی ارزی تجار و فعالان اقتصادی را با ارز نیمایی و به موقع جواب می‌دهد، این بدان معناست که وظیفه خود را به درستی انجام داده و افزایش قیمت برخی کالا‌ها از کانال بانک مرکزی صورت نگرفته است. در نتیجه باید دلیل آن‌را در سایر بخش‌ها بررسی کرد که شاید گروه‌های برخوردار از رانت واردات و حتی خود واردکنندگان هم در این میان نقش داشته باشند.

جلالی‌فر در خصوص نوسانات ارزی ناشی از اتفاقات منطقه‌ای گفت: در ماه‌های گذشته بار‌ها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی، قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات حاصله از رخداد‌های سیاسی داخلی و بین المللی است که با آرام شدن فضا، بازار به تعادل خواهد رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

 

 

 

نویسنده: علیرضا هنرمنش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی