Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست تخصصی اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی به میزبانی بانک توسعه تعاون ضمن بیان مطلب فوق، گفت: بانک توسعه تعاون اقدامات مثبتی را در ارائه خدمات بانکی و توسعه‌ای به تعاونی‌ها ارائه نموده است و تقویت این بانک موجب می‌شود حجم ارائه خدمات به اتحادیه‌های سراسری و تعاونی‌ها در ارکان مختلف اقتصادی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور تعاون وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون را بازوی اصلی بخش تعاون یادکرد و دراین‌باره گفت: افزایش سرمایه بانک ضروری است و بی‌تردید بالا بردن و ارتقاء توان تسهیلات دهی این بانک منتج به ارتقاء و توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌شود و دراین‌باره خاطرنشان ساخت برای تحقق این امر مهم به جد از مبادی دولت و مجلس موضوع را پیگیری خواهیم نمود.

کبیری تصریح نمود: اتحادیه‌های سراسری به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی مطرح هستند و این قابلیت رادارند با هدایت تعاونی‌ها و اعضای مردمی آن‌ها به سمت این بانک توسعه‌ای و تخصصی متعلق به بخش تعاون، موجبات ارتقاء تعامل دوسویه و دستیابی به اهداف توسعه‌ای و اشتغال‌زایی را بهتر فراهم آورند.

وی توانایی نقش‌آفرینی تعاون در میادین متنوع اقتصادی را بسیار متعالی دانست و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها از مزیت سرمایه اجتماعی به نام مردم برخوردار هستند و باید با اعتلای نشان «تعاون» شاهد حضور فعال تعاونی‌ها در ارائه راهکار برای کمک به رفع چالش‌های اقتصادی به دولتمردان باشیم.

کبیری نقش دولت در قبال «تعاون» را به‌عنوان تسهیل گر، ناظر و سیاست گزار تلقی نمود و به اتاق تعاون، بانک توسعه تعاون و اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی اعلام نمود فعالانه در میدان حاضر باشند و تعاون را به سهم واقعی 25 درصد در اقتصاد برسانند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه

ایران از دیرباز بازیگر کلیدی در صنعت انرژی، به ویژه در بخش گاز بوده است. ایران با داشتن دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان، این پتانسیل را دارد که به قطب گاز منطقه تبدیل شود و امنیت و ثبات انرژی را برای کشورهای همسایه خود فراهم کند. در سال‌های اخیر، ایران گام‌های مهمی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برداشته است تا جایگاه خود را به عنوان یک‌هاب گازی مستحکم کند.

یکی از عوامل کلیدی در توسعه ایران به عنوان‌هاب گاز، توانایی این کشور در برقراری روابط قوی با کشورهای همسایه است. ایران روابط دیرینه ای با کشورهایی مانند عراق، ترکمنستان و روسیه دارد که شرکای مهمی در بخش انرژی هستند. ایران با گسترش و تعمیق این روابط توانسته است صادرات و واردات گاز خود را افزایش داده و جایگاه خود را به عنوان تامین کننده قابل اعتماد انرژی در منطقه تقویت کند.

یکی از مهم ترین تحولات در تلاش‌های همکاری منطقه ای ایران، تمدید قرارداد گاز عراق است. این قرارداد که در سال اخیر به امضا رسید، به ایران اجازه می‌دهد تا از طریق خط لوله‌ای که از میدان گازی ایران را به عراق وصل‌ می‌کند، گاز طبیعی به عراق صادر کند. تمدید این قرارداد موقعیت ایران را به عنوان تامین کننده کلیدی انرژی برای عراق، یکی از مهم ترین همسایگانش، مستحکم‌ می‌کند. این توافق نه تنها از نظر اقتصادی به نفع ایران است، بلکه به تقویت روابط اقتصادی و انرژی بین دو کشور کمک‌ می‌کند.

ایران علاوه بر تمدید قرارداد گاز عراق، سوآپ گاز با ترکمنستان را نیز از سر گرفته است. قرارداد سوآپ گاز که اولین بار در دهه 1990 ایجاد شد، اما در سال 2017 به حالت تعلیق درآمد و با پیگیری دولت سیزدهم و وزارت نفت به عنوان اولین قرارداد رسمی منطقه ای ایران، سوآپ گازی از سر گرفته شد و سپس واردات گاز از شمال کشور برای تامین نیاز شهرهای شمالی نیز کلید خورده است که به ایران اجازه‌ می‌دهد تا گاز ترکمنستان را وارد کرده و به سایر کشورهای منطقه صادر کند. ایران با از سرگیری این توافقات منابع گازی خود را متنوع کرده و امنیت انرژی خود را افزایش داده است. این امر به ویژه با توجه به تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه و نیاز به منابع جایگزین انرژی حائز اهمیت است.

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم در تلاش‌های همکاری منطقه‌ای ایران، ساخت خط لوله صلح است. این خط لوله که با نام خط لوله صلح بین ایران - پاکستان - هند (IPI) کشیده شده است ، یک خط لوله گاز طبیعی پیشنهادی است که از ایران به پاکستان و هند می‌رود. با وجود مخالفت ایالات متحده و تاخیر در ساخت، این پروژه همچنان در حال انجام است و پتانسیل افزایش چشمگیر صادرات گاز ایران و تقویت موقعیت آن به عنوان‌هاب گازی در منطقه را دارد و امروز نیز مورد پیگیری رئیس جمهور در سفر به پاکستان قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، ایران از تحریم گازی روسیه و محدودیت‌های عرضه گاز ترکمنستان به اروپا استفاده کرده است. ایران با واردات گاز از ترکمنستان، نه تنها می‌تواند تامین گاز خود را تضمین کند، بلکه موقعیت خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار گاز منطقه ای نیز تقویت‌ می‌کند. علاوه بر این، ایران توانسته است از ترکمنستان گاز بخرد و آن را برای مصارف خانگی ذخیره کند و امنیت انرژی خود را بیش از پیش افزایش دهد. همچنین ایران توانسته است از روابط قوی خود با روسیه در بخش انرژی استفاده کند. ایران با تقویت مسیر سوآپ گاز خود به هند از طریق روسیه، می‌تواند موقعیت خود را به عنوان یک‌هاب گاز در منطقه تقویت کند. این مشارکت با روسیه به ایران اجازه‌ می‌دهد تا صادرات گاز خود را افزایش دهد و دامنه خود را در بازار جهانی گاز گسترش دهد.

در پایان، تلاش‌های ایران برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در بخش گاز در ایجاد این کشور به‌عنوان یک‌هاب گازی در منطقه موفق بوده است. ایران با تمدید قراردادهای گازی با کشورهای همسایه، از سرگیری سوآپ گاز و پیگیری ساخت خط لوله صلح، تعهد خود را برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در صنعت انرژی نشان داده است. ایران با ذخایر عظیم گاز طبیعی و روابط قوی با کشورهای همسایه، پتانسیل تاثیرگذاری قابل توجهی بر بازار گاز منطقه و افزایش امنیت انرژی برای همه طرف‌های درگیر دارد. از آنجایی که ایران به دنبال دیپلماسی فعال منطقه ای در زمینه گاز است، واضح است که این کشور در مسیر تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه قرار دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید