Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی پیام آوران ایثار استان زنجان با حضور اسکندر یارنسب مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، حمید اعتماد رییس اداره پیام آوران ایثار، حجت الاسلام صادقی مدرس کارگاه و جمعی از پیام آوران ایثار زنجان و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه ضمن تقدیر از بنیاد استان زنجان در برگزاری این کارگاه با اشاره به عناصر انتقال پیام اظهار داشت: در حوزه پیام آوران ایثار اگر بخواهیم یک پیام از دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به یک نسلی انتقال دهیم نیازمند محتوای پیام، ابزار انتقال، گیرنده و فرستنده محتوای پیام هستیم.

یارنسب دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را یک گنجینه ارزشمند برای پیام آوران ایثار برشمرد و گفت: دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای از معارف با آموزه های دینی، مذهبی و شیعی است که به عنوان پیام «پیام آوران ایثار» تلقی می شود.

وی تصریح کرد: هر آنچه در انقلاب اسلامی به عنوان یک رخداد فرهنگی به وقوع پیوسته است، پیامی مهم برای نسل های آینده است و کسانی که در شکل گیری این نظام، پیروزی، تثبیت و تقویت آن نقش داشتند در این پیام رسانی موثر هستند

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ایثارگران گنجینه عظیم و مقدسی با کوله باری از پیام و گنجینه ای قوی و غنی در دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند. آن ها در متن حادثه بودند و بیشترین سهم را در انتقال این ارزش ها برخوردار هستند و با اسنادی که در دل دارند، می توانند این پیام را به نحو احسن به نسل کنونی برسانند چراکه خود خالق پیام هستند.

یارنسب در خصوص ابزارهای انتقال پیام گفت: در دنیای امروزی به عنوان دهکده جهانی که انواع ابزار و تکنولوژی مختلف وجود دارد، روش ها و قالب های مختلفی به عنوان ابزار انتقال پیامِ «پیام آوران ایثار» وجود دارد.
وی نسل جوان را گیرنده پیام «پیام آوران ایثار» برشمرد و گفت: در شرایط امروزی که نسل جوان در باران تبلیغی گسترده ای قرار دارند، باید تلاش کنیم پیام این عزیزان به نحو احسن به نسل جوان انتقال یابد.

یارنسب با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح کشور به عنوان پیام آوران ایثار آموزش دیده اند، اظهار داشت: از استان زنجان نیز ۶۰ نفر در این دوره ها حضور داشته و با اصول سخنوری و انتقال پیام آشنا شده اند.
در ادامه مدیر کل بنیاد استان زنجان نیز جامعه ایثارگری را مروجین فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه ایثارگری در نقش یک جبهه فرهنگی در جامعه نقش آفرینی می کنند. زنجان به لحاظ وسعت آبی و خاکی و جمعیتی خود در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و در نزدیک به ۴۰ عملیات پر فتوح نقش اساسی و خط شکنی داشت.

علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز با اشاره به ۷ هزار جانباز، ۳ هزار شهید و ۵۸۶ آزاده در استان زنجان، اضافه کرد: غواصان خط شکن زنجانی سند پیروزی و افتخار استان هستند که امیدواریم ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.
وی وجود هیئت های مذهبی استان به ویژه حسینیه اعظم زنجان را پشتوانه محکمی برای مجاهدپروری و فلسفه کار تبلیغی عنوان کرد و گفت: در موزه شهدای زنجان ۱۶۰ هزار سند از شهدا به عنوان منابع موثقی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

کد خبر 4479489

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و ایثارگران زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود

رضا خواجه ای با بیان اینکه مقاوم سازی اماکن روستایی، موثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها محسوب می شود، گفت: هم اکنون میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی های امسال، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در تاریخ فعالیت بنیاد مسکن کم نظیر است.

وی اظهار داشت: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود ۳۵ میلیون ریال در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به چهار میلیارد ریال خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله موجب می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت شود و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح های مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره کرد و افزود: اهالی روستاهای استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه های خود را مقاوم سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: سعی بر این است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و ارائه تعریف جدید از روستاها به عنوان واحدهای تولیدی و فرهنگی انجام شود.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن نیز بر اساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌ها را بیشتر معطوف به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کرده است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز