Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:32:26 GMT

400 برنامه فرهنگی به مناسبت روز دانشجو اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۶۰۴۸

400 برنامه فرهنگی به مناسبت روز دانشجو اجرا شد

شهرری - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از اجرای 400 برنامه فرهنگی به مناسبت روز دانشجو در کشور خبر داد و گفت: این برنامه ها با محتوای استقلال، استکبار ستیزی و توجه به مقوله عدالت در دانشگاه ها برگزار شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای دانشجو 16 آذر در امامزاده عبدالله (ع) شهرری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فضای دانشگاه ها در این روزها به واسطه برنامه های فرهنگی بسیار شاد و مفرح است و تمامی برنامه ها با هماهنگی و درخواست دانشجویان اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تشکل های خاص با تفکرات متفاوت در روز دانشجو برنامه اجرا کردند و تمامی برنامه ها با وجود برخی از اختلاف عقیده ها در کمال آرامش برگزار شد.
معاون وزارت علوم با بیان اینکه 65 سال از واقعه 16 آذر و کشتار دانشجویان بی گناه سپری شده و همچنان نام آنها ماندگار است، یادآور شد: شهادت دانشجویان نشان داد که استکبار و استبداد همواره از قشر دانشجو هراس دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه همواره با ظلم، استبداد و استکبار مقابله می کند، عنوان کرد: 16 آذر بعد از کودتای ننگین 28 مرداد ماه با سردمداری استکبار جهانی رخ داد و دانشجویان نشان دادند که هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی روند و در برابر زورگویان و استکبارگران ایستادگی می کنند.
غفاری بیان کرد: تاریخ صد ساله اخیر ایران نشان از ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را در بین نسل دانشجو دارد و هرگز یاد و خاطره مبارزه دانشجویان از یاد نمی رود.
وی اضافه کرد: دانشگاه و دانشجویان در مسیر استکبار ستیزی، عدالت خواهی و دفاع از استقلال گام بردارند تا شاهد توسعه و اعتلای کشور باشیم.
مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر سال 1332 عصر شنبه با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و فرماندار ویژه شهرستان ری در آرامستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر سر مزار سه شهید دانشجو شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ ‌نیا ، ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب تجدید پیمان کردند.
به گزارش ایرنا، 16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده که پیشینه آن سالروز شهادت مصطفی بزرگ ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران است.
این دانشجویان به دلیل اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 به شهادت رسیدند.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزارت علوم 16 آذر شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه‌بر اعتبارات استانی از سهم مسئولیت‌های اجتماعی به فرهنگ استان اعتباری اختصاص داده شود و در اختیار متولیان قرار گیرد. 

وی افزود: شایسته است که عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی استان و کشور شکل گیرد که نیاز به دغدغه‌مندی، هم‌اندیشی و پیگیری طرح‌ها و اجرایی کردن آن است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر چه وضعیت فرهنگی ایران و کشور با شرایط ایده‌آل فاصله دارد، اما نباید ناامید باشیم و با تمامی توان در این راستا تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید

هفتمین نکوداشت روز شهرکرد با اجرای ۵۰ عنوان برنامه

نکونام اضافه کرد: پارسال تعدادی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی عملیاتی شد که جای قدردانی دارد و بخش‌هایی هم عملیاتی نشد که می‌طلبد امسال با جدیت و حساسیت بیشتر پیگیری و اجرا شود و امسال به فضل الهی مصمم شویم که مصوبات را در میدان عملیاتی کنیم تا آثار مطلوب آن متوجه جامعه شود.

وی از حضور گسترده و پرشور مردم در تشییع پیکر فرمانده و جانباز سال‌های دفاع مقدس جمعلی کیانی قدردانی کرد و گفت: این رزمنده ولایت‌مدار و مخلص انسانی بود که همه هم و غمش دین و ارزش‌های ایمانی بود و تلاش خود را برای پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار گرفت که جای خالی این مجاهد در راه خدا احساس می‌شود.

نکونام بر تداوم برنامه‌های فرهنگی موثر در استان از جمله نشست‌های تبیینی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: مشارکت بیش از چهار هزار نفر از خانواده‌ها و برگزاری دو هزار جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان اقدام شایسته‌ای بود که انتظار می‌رود چنین برنامه‌هایی در طول ایام سال تداوم داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: امسال اجرای برنامه‌های تبیینی قرآن کریم در استان محسوس بود و اجرای برنامه نهج‌البلاغه‌خوانی به نحو خوبی در استان اجرا شد، نهج‌البلاغه کتاب زندگی است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی روز شهرکرد گفت: برنامه‌ها به نحوی اجرا شود که همه قومیت‌ها و اقوام استان را پوشش دهد چراکه شهرکرد مرکز استان و نماینده همه اقوام است.

نکونام با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی موثر در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن، اضافه کرد: در جنگ نرم باید مراقب بیشتری صورت گیرد چراکه دشمن در حوزه فرهنگی متمرکز شده است و تلاش دارد کشور را از درون تهی و فرهنگ ایرانی اسلامی را از مردم ایران بگیرد و بمباران رسانه‌ای علیه کشور راه انداخته‌اند که نباید در قبال آن بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: در مواجهه با جنگ نرم دشمن دستگاه‌های مربوط با یکدیگر هم‌افزایی کرده و به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد