Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- نمایشگاه 'دستاورد های پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه و استقرار کشاورزی پایدار از طریق مشارکت جوامع محلی و تنوع زیست محیطی' با حضور معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاطت محیط زیست روز شنبه در محل نمایشگاه های دایمی و بین المللی میاندوآب گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه که در آیین گشایش آن مدیر ملی طرح حفاطت از تالاب های ایران، مسوولان استانی و شهرستانی و علاقه مندان به محیط زیست نیز حضور داشتند به منظور احیای دریاچه ارومیه از راه مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در روستاهای حاشیه این دریاچه برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه در قالب 10 غرفه، دستاوردهای پروژه مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی پایدار و معیشت های جایگزین به عرصه نمایش گذاشته شده است .
ابوالفضل آبشت افزود: در این نمایشگاه 2 روزه دستاوردهای این پروژه از جمله انواع روش های آبیاری، کشت ها و محصولات جایگزین، انواع بذرهای کشت های جایگزین، حفاظت از تنوع های زیستی و اقتصاد محیط زیست، دستاوردهای فنی صندوق خرد زنان روستایی، مدیریت مصرف آب، دستاوردهای فنی تولید انواع محصولات در فصول مختلف سال به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: این پروژه در نتیجه همکاری مشترک برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب طرح حفاظت از تالاب های ایران و حمایت مالی دولت ژاپن بر ارتقای مسوولیت پذیری اجتماعی و جلب مشارکت جوامع محلی در راستای احیای دریاچه ارومیه متمرکز بوده و با تحت پوشش قرار دادن 130 روستای حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سال 2014 تاکنون اجرا شده است.
آبشت ادامه داد: بیش از 10 هزار نفر از جوامع محلی و کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه در اجرای این پروژه مشارکت و همکاری داشته و دستاوردهای موفق این پروژه حاصل همکاری بین بخشی میان نهاد های مختلف ملی و بین المللی از جمله دولت ژاپن، برنامه عمران ملل متحد، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، آب منطقه ای، سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی در 2 استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف به اشتراک گذاری تجربیات و دستاوردهای موفق پروژه تحت عناوین مشارکت جوامع محلی در مدیریت مصرف آب و نهاده های شیمیایی (کشاورزی پایدار)، استقرار معیشت های سازگار با منابع آبی، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های زیست محیطی برگزار و انتشارات طرح حفاظت از تالاب های ایران نیز ارائه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، طرح های 27 گانه احیای دریاچه ارومیه با تکیه بر کاهش مصرف آب و انتقال آب حوضه به حوضه با تدبیر دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
9871/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست احياي درياچه اروميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین

سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با تلاش بی دریغ در سال گذشته موفق شدند ۸۷ متخلف زیست محیطی را با ۷۷ عنوان پرونده تخلف زیست محیطی به مراجع قانونی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده‌های تشکیل شده، ۵۵ پرونده منجر به صدور حکم شده که چهار رای به پنج ماه حبس تعلیقی به مدت یک سال، سه مورد به یک سال حبس بدون تعلیق و یک مورد نیز به ۶ ماه حبس بدون تعلیق محکوم شدند.

خضیر اضافه کرد: شکار و زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان با ۸۰ قطعه از انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، بیشترین تخلف در سال گذشته بود که ۲۷ فقره پرونده را به خود اختصاص داد.

این مسئول بیان کرد: تشکیل ۲۰ فقره پرونده تخلف محیط زیست با شکار ۲۷ راس پستاندار از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره کل در سال گذشته بود.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در منطقه رودبار الموت، باشگل تاکستان و طارم سفلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین