Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا وسیما؛ صادق یونسلو مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران با اشاره به اینکه آب مصرفی در حمام، ­ روشویی و آشپزخانه‌ها آب خاکستری نامیده می‌شود، اظهار کرد: ۳۵ درصد آب مصرفی درخانه‌ها در حمام، ۷ تا ۸ درصد در روشویی و ۳۲ درصد در آشپزخانه‌ها مصرف می‌شود که می‌توان با حذف شوینده‌های محلول در این آب ها، آن را در فلاشتانک‌ها و در فضای سبز دوباره مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از آب مصرفی در خانه‌ها در فلاشتانک‌ها استفاده می‌شود گفت: استفاده چند باره از آب خاکستری در اکثر شهر‌های دنیا انجام می‌شود در حالی که با وجود اقلیم گرم و خشک ما در ایران هنوز عملیاتی نشده است.

بیشتر بخوانید:هدر رفت ۲۵.۵ درصدی آب در شبکه‌های توزیع شهری

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران ادامه داد: استفاده از آب خاکستری در مبحث ۱۶ مقرارت ملی ساختمان بیان شده، اما اجرای آن اختیاری است که ما به دنبال اجباری کردن آن هستیم.

یونسلو در پایان با اشاره به اینکه بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های پر واحد و ادارات دولتی امکان پذیر است، گفت: سیستم تصفیه این آب بسیار ساده است و می‌توان آن را به راحتی عملیاتی کرد.

انتهای پیام/

بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های پر واحد و ادارات دولتی امکان پذیر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته

ایسنا/قم مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: مصرف گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با صرفه جویی ۳.۹ همراه بوده است.

مرتضی خوش لهجه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مقدار صرفه‌جویی در حالی است که طی سال گذشته ۲۰۸ مشترک صنعتی و همچنین ۱۰هزار و ۹۸۴ مشترک در دیگر بخش‌ها به شمار مشترکین استان اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه این میزان صرفه‌جویی یک دستاورد برای استان قم محسوب می‌شود، تصریح کرد: همچنین میزان گاز مصرفی صنایع نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به صورت کلی یک سوم مصرف سالانه گاز استان به مشترکین خانگی تجاری، آموزشی و عمومی اختصاص دارد، عنوان کرد: این رقم در فصل سرد سال حدود ۷۰ درصد مصرف گاز طبیعی استان را شامل می‌شود.

خوش لهجه بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان قم مصرف شد که این مقدار برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون متر مکعب بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه استان قم دارای ۴۵۸ هزار و ۲۶۱ مشترک است که از این مقدار ۴ هزار و ۵۸۶ مشترک متعلق به بخش صنعتی و کشاورزی است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز، مصرف گاز در بخش خانگی، بیش از ۳.۳ درصد صرفه جویی به ثبت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • تهرانی‌ها امروز در خانه نمانید
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد