Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "هلپ کونسوماتوری"؛ موسسه ملی آمار ایتالیا در جديدترین گزارش خود درخصوص شرایط اقتصادی شهروندان ساکن در این کشور اعلام کرد، حدود سی درصد از ایتالیایی ها در خط فقر هستند. این در حالی است که یک درصد از جمعیت، بیش از چهارده درصد از کل ثروت کشور را در اختیار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در جديدترین گزارش خود اعلام کرد، در ایتالیا از هر چهار شهروند ساکن در این کشور، بیش از یک شهروند با خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی مواجه است. این قشر از جامعه، افرادی هستند که درآمد کافی ندارند و با کار اندکی که انجام می دهند، در شرایط سختی به منظور تهیه مواد غذایی و دیگر مایحتاج زندگی خود و دیگر اعضای خانواده بسر می برند.
موسسه ملی آمار ایتالیا در گزارش خود اعلام کرده است، میزان افراد در خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی در این کشور در سال 2016 میلادی برابر با سی درصد بوده که با اندکی بهبود، در سال 2017 میلادی به بیست و هشت ممیز نه دهم درصد کاهش یافته است. در هر حال، بیش از یک چهارم از کل جمعیت ایتالیا، با خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی مواجه هستند.
ایستات در گزارش خود اعلام کرده است، بیش از همه، خانواده هایی با تعداد جمعیت بیشتر، با این خطر مواجه هستند. خانواده هایی که فقط یک نفر مسئولیت تامین هزینه های دیگر اعضاء را بر عهده دارد. این میزان در نزد خانواد های خارجی ساکن در ایتالیا، در سال 2016 میلادی برابر با بیست ممیز شش دهم درصد بود که در سال 2017 میلادی به بیست ممیز سه دهم درصد کاهش یافته است.
بدترین شرایط اقتصادی خانوارهای ایتالیایی نیز در زمانی است که یک سری از کمبودها و مشکلات برای آنها به وجود می آید. از جمله این مشکلات، می توان به ناتوانی در پرداخت قبوض آب، برق و گاز، اجاره بهای منزل مسکونی و قرض و وام های دریافتی از بانک ها اشاره کرد. ناتوانی و غیر ممکن شدن گرم کردن خانه در فصل سرما، ناتوانی در تامین منابع مالی هزینه های غیر قابل پیش بینی، ناتوانی در تهیه دستکم یک وعده غذایی مناسب از هر دو روز یک بار، رفتن به تعطیلات و مسافرت، تهیه تلویزیون رنگی، ماشین لباس شویی، یک خودرو و یا حتی یک دستگاه تلفن همراه، از دیگر مشکلاتی است که در بدترین شرایط اقتصادی برای خانوارهای ایتالیایی پیش می آید.
موسسه ملی آمار ایتالیا در ادامه گزارش خود اعلام کرده است، جنوب ایتالیا از جمله مناطقی است که ساکنان آن با بیشترین خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی مواجه هستند. میزان این افراد در سال 2016 میلادی برابر با چهل و شش ممیز نه دهم درصد و در سال 2017 میلادی برابر با چهل و چهار ممیز چهار دهم درصد بوده است. این میزان در مناطق واقع شده در شمال شرقی ایتالیا، از هفده ممیز یک دهم درصد در سال 2016 به شانزده ممیز یک دهم درصد در سال 2017 میلادی کاهش یافته است. این در حالی است که میزان افراد در خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی ساکن در شمال غربی ایتالیا از بیست و یک درصد در سال 2016 به بیست ممیز هفت دهم درصد در سال 2017 میلادی کاهش یافته است. این میزان، در مناطق مرکزی ایتالیا، با بیست ممیز سه دهم درصد، ثابت باقی مانده است.
ایستات اعلام کرد، خانوارهای با پنج یا بیش از پنج عضو، شکننده ترین خانوارها از نظر مواجه شدن با خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی هستند. میزان این خانوارها در سال 2016 میلادی چهل و سه ممیز هفت دهم درصد بود که با اندکی کاهش، در سال 2017 میلادی به چهل و دو ممیز هفت دهم درصد رسیده است. در این میان، زوج هایی با سه یا تعداد فرزندان بیشتر، بیش از دیگر خانوارها با خطر فقر و محرومیت های اجتماعی مواجه هستند. میزان این خانوارها از چهل و یک ممیز شش دهم درصد در سال 2016 به چهل و یک ممیز یک دهم درصد در سال 2017 میلادی کاهش یافته است. این میزان در خانوارهای با سه یا تعداد فرزندان بیشتر، از چهل و هفت ممیز سه دهم به چهل و چهار ممیز پنج دهم درصد کاهش یافته است.
میزان خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی در خانوارهای ساکن در بلغارستان برابر با سی و هشت ممیز نه دهم درصد، در رومانی سی و پنج ممیز هفت و در یونان برابر با سی و چهار ممیز هشت دهم درصد است.
در همین زمینه، "ماسیمیلیانو دونا" رئیس اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا در سخنانی با پرداختن به آمارهای منتشر شده موسسه ملی آمار این کشور، گفت: اگر چه میزان خانوارهای ایتالیایی در معرض خطر فقر یا محرومیت های اجتماعی، در مقایسه با سال 2016 میلادی اندکی کاهش یافته است، اما همین آمار و ارقام های کنونی نیز شایسته یک کشور متمدن، نیست. بنابراین، دولت باید فراتر از قانون درآمد شهروندی، به هشت ممیز چهار دهم درصد، یعنی پنج میلیون و پنجاه و هشت هزار فقیر ایتالیایی فکر کند. از هر چهار ایتالیایی، باید به بیش از یک نفر کمک (مالی) کرد. به همین علت، نیازمند به یک اصلاحات در زمینه های مالی هستیم تا از این طریق بتوان دلایل فقر را از میان برداشت.
یک مسئول دیگر ایتالیایی نیز با اشاره به آمارهای منتشر شده ایستات درخصوص فقر، اعلام کرد، موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرده است در سال 2017 میلادی، ده ممیز یک دهم درصد از شهروندان ایتالیایی در شرایط خیلی سخت اقتصادی قرار داشتند. این در حالی است که در سال 2010 میلادی، یعنی زمان اوج بحران اقتصادی، این میزان از نظر همان موسسه ایستات، برابر با شش ممیز نه دهم درصد بود. چنین موضوعی حاکی از آن است، ناهنجاری های اقتصادی خانوارهای ایتالیایی، سال به سال بدتر شده و مسیر مقابله با فقر در این کشور و بازگشت به ارزش های پیش از زمان بحران اقتصادی، هنوز خیلی طولانی است.
سازمان حمایت از مصرف کنندگان ایتالیایی نیز در گزارشی اعلام کرد، در مجموع، هر چند با بهبود اندک، وضع اقتصادی خانوارهای ایتالیایی هنوز به طور قابل توجهی در شرایط هشدار قرار دارد.
این سازمان اعلام کرد، بدین ترتیب، ایتالیا از اهداف درازمدت در نظر گرفته شده برای اتحادیه اروپا در سال 2020 میلادی در خصوص خطر فقر، خیلی فاصله دارد. در عین حال، در ایتالیا، یک درصد از جمعیت کشور، بیش از چهارده درصد از ثروت را در اختیار خود دارد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايتاليا موسسه ملي آمار جديدترين گزارش شرايط اقتصادي خط فقر ثروت مواد غذايي بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  سرپرست فرمانداری کوهسرخ گفت: هم اکنون ۲۵ اداره و نهاد دولتی و نمایندگی شهرستانی ادارات در شهر ریوش و در اماکن استیجاری مستقر هستند.

 رضا رافتی افزود:  عملیات ساخت مجتمع اداری شهرستان کوهسرخ تا پایان تابستان پارسال در مجموع ۱۰ درصد پیشرفت داشت که با گذشت حدود هفت ماه و با احتساب ۲ ماه سرمای هوا و مشغله برگزاری انتخابات، اکنون با حدود ۴۵ درصد پیشرفت از مرحله سقف گذاری عبور کرده و وارد مرحله نازک کاری شده است.

وی بیان داشت: مرحله دوم تکمیل سایت اداری کوهسرخ در شهر ریوش با گذراندن فرایند مناقصه و امور اداری مربوطه و همچنین تخلیه مصالح در محل کارگاه عمرانی، اکنون آغاز شده است.

 کوهسرخ بخشی در تابعیت کاشمر بود که در سال ۱۳۹۹ به عنوان شهرستانی مستقل به مرکزیت شهر ریوش تشکیل شد و ۲ سال و ۹ ماه پس از تاسیس این شهرستان، ساخت مجتمع اداری آن با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

ریوش، مرکز شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا و حدود ۲۹ هزار نفر جمعیت در ۲۲۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

 

دیگر خبرها

  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • سال گذشته حدود ۱۲میلیون و ۶۸۵هزار مسافر در فرودگاه مهرآباد پذیرش شدند
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • تردید ستاره آرسنال: خبری از تمدید نیست
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • خبر تازه وزیر کار درباره ادامه‌ طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی
  • استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است