Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سناتورهای آمریکایی خواستار تحقیقات درباره روابط مالی رئیس جمهور این کشور با خاندان آل سعود شدند. 
نسیبه موسی گزارشگر الجزیره گفت: آیا حمایت رئیس جمهور آمریکا از سعودی ها در برابر مابه ازایی صورت می گیرد؟ دونالد ترامپ چه روابط مالی با خاندان حاکم در ریاض دارد؟ این دو مسئله مضمون نامه دوم شماری از اعضای کنگره به کاخ سفید است که در آن خواستار افشای روابط احتمالی تجاری و مالی بین ترامپ و آل سعود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان کنگره نگران وجود منافع مشترکی هستند که ممکن است در پشت پرده حمایت ترامپ از ولیعهد سعودی به ویژه در تحقیقات مربوط به دست داشتن محمد بن سلمان در جنایت قتل جمال خاشقجی وجود داشته باشد. شاید این نخستین بار است که اعضای کنگره خواستار دیدار با رئیس سازمان اطلاعات یک کشور دیگر می شوند تا اطلاعات به دست بیاورند. دیدارهای هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با شماری از اعضای سنای آمریکا صورت گرفت. این دیدار از قبل برنامه ریزی شده بود و دیدار با اعضای سنای از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و مسئولان سازمان اطلاعات آمریکا در دستور کار آن قرار داشت و هدف از آن بررسی همکاری ترکیه و آمریکا زیر پوشش ناتو بود. اما رسیدن فیدان به واشنگتن با بحث ها و روایت های متناقض کنگره و کاخ سفید درباره مسئولیت ولیعهد سعودی در جنایت ترور جمال خاشقجی همزمان شد. این بحث ها پس از ارائه گزارش جینا هاسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به شمار اندکی از اعضای سنا تشدید شد. 
در ادامه این گزارش آمده است: قانونگذاران آمریکایی حضور رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و جعبه اسرار اردوغان در واشنگتن را در این زمان، فرصت مناسبی می دانند تا از شخص او واقعیت آنچه را که در داخل کنسولگری سعودی در استانبول رخ داده است، بشنوند. اعضای کنگره به ویژه می خواهند بدانند که آنکارا چه مدارکی را در اختیار سازمان اطلاعات آمریکا قرار داده است که نشان می دهد چه کسی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است. صرفنظر از اینکه، سخنان هاکان فیدان در برابر اعضای سنا از پیش برنامه ریزی شده بود، اما در هر صورت بر اساس تمایل مقامات ترکیه صورت می گیرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تمایل خود را برای همکاری بین آنکارا و واشنگتن هر چند در سطح سازمان های اطلاعاتی، برای شناسایی و بازخواست عامل صدور دستور قتل خاشقجی پنهان نمی کند. حدود چهارصد و سی و پنج عضو کنگره قرار است با مسئولان سیا درباره گزارش نهایی این سازمان در مورد ترور خاشقجی، تشکیل جلسه دهند. این جلسه می تواند به تصویب قانونی کمک کند که نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات به منظور توقف دخالت آمریکا در جنگ به فرماندهی عربستان در یمن و نیز توقف فروش سلاح به عربستان در حال تدوین آن هستند. نمایندگان کنگره در تدوین پیش نویس این قانون بر این اساس عمل می کنند که ولیعهد سعودی منافع امنیت ملی آمریکا به خطر می اندازد و نیروی ویرانگر در منطقه است. 
خبرنگار شبکه الجزیره خاطر نشان کرد: هفدهم اکتبر گذشته یازده عضو دموکرات سنا نامه ای برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشتند و در این نامه از او خواستند روابط مالی بین شرکت ترامپ و دولت سعودی را آشکار کند. اکنون این اعضای سنا بار دیگر خواست خود را تکرار کردند. روزنامه واشنگتن پست چهار روز پیش با انتشار گزارشی فاش کرد چگونه بعضی لابی ها در آمریکا به نفع عربستان عمل می کنند و آنها حدود پانصد اتاق هتل ترامپ را در مدت سه ماه رزرو کرده بودند که هزینه آن بیش از دویست و پنجاه هزار دلار است. اصل داستان آن است که گروه های فشار وابسته به سعودی در واشنگتن، دهها نفر از افسران سابق ارتش آمریکا را جمع آوری کرده بودند تا برای ناکام گذاشتن تصویب قانونی علیه عربستان در اواخر سال 2016، به کنگره بروند. برای این افسران سابق ارتش آمریکا اتاق هایی در هتل ها در ایالت ویرجینیا رزرو شده بود، اما پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، پانصد اتاق را در هتل ترامپ در ماه دسامبر سال 2016 رزرو کردند. حدود دویست عضو کنگره شکایت قضایی را در سال 2017 ارائه کردند که در آن به احتمال تخلف دونالد ترامپ در پذیرفتن کمک ها و هدیه هایی از سوی کشورهای خارجی از جمله عربستان اشاره شده است. این شکایت در بیست و هشتم ماه سپتامبر یک قاضی فدرال در واشنگتن این شکایت را پذیرفت و تاکید کرد مستندات قانونی دارد و این شکایت همچنان مطرح است. این یازده سناتور از جمله دویست عضو کنگره هستند که این شکایت را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تحقیقات سنا روابط مالی ترامپ سناتورها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت

به گزارش قدس آنلاین، رابرت دنیرو در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «از تحقیرکردن او خسته شده‌ام... او واقعا و حقیقتا یک آدم بیمار است.»
این بازیگر در پاسخ به پرسشی درخصوص تمایل او به بازی در نقش ترامپ، صریحا گفت که هرگز این کار را انجام نخواهد داد، زیرا رئیس‌جمهور سابق حتا یک «ویژگی مثبت» نیز ندارد.او سپس حامیان ترامپ را نشانه گرفت و گفت: «فکر نمی‌کنم آنها متوجه باشند که اگر او خدانکرده دوباره رئیس جمهور شود، چقدر خطرناک است. فکر می‌کنم آنها واقعا درک نمی‌کنند. از منظر تاریخی، در آلمان نازی این اتفاق در مورد هیتلر افتاد. او را جدی نمی‌گرفتند. شبیه دلقک‌هاست. مثل یک ابله رفتار می‌کند. [بنیتو] موسولینی همین‌طور.»

این بازیگر ٨٠ ساله چشم‌انداز خود از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را نیز ارائه داد. «بلبشویی فراتر از تصور ما به وقوع خواهد پیوست.»«مسئله درست و غلط است. این مرد یک هیولاست. فراتر از اشتباه است. تقریباً شبیه این است که می‌خواهد وحشتناک‌ترین کارهایی را که به ذهنش می‌رسد، انجام دهد... تا کفر ما را درآورد؟ نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم ولی خیلی ترسناک است.»دنیرو در پایان مستقیما ترامپ و هیتلر را کنار هم نشاند و گفت: «...وقتی بچه بودم می‌گفتم هیتلر یک کابوس است. [در آمریکا] هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اکنون ممکن به نظر می‌رسد.»

در طول چهارسال ریاست جمهوری ترامپ، سیاست‌ها و رفتارهای وی یکی از مواردی بود که در نطق‌های برندگان و مجریان جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی معمولا مورد انتقاد قرار می‌گرفت.دنیرو یکی از هنرمندانی است که چندین مرتبه به ترامپ حمله کرده است. این هنرپیشه مطرح هالیوود در مصاحبه‌ای در دسامبر ۲٠۱٧ با روزنامه نیویورک تایمز او را فردی «بی‌مقدار و عوضی» خوانده بود. او هم‌چنین در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیپندنت در سال ۲٠۱٩، گفته بود که ترامپ تنها به یک چیز اهمیت می‌دهد و آن این است که «رئیس» باشد و نسبت به خطرات انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده بود.براساس آخرین نظرسنجی‌ها، بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات، فاصله بسیار کمی با ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه، دارد و حتی در برخی از این نظرپرسی‌ها از رقیب خود عقب‌تر است. سیاست‌های بایدن درخصوص جنگ اکراین و غزه و همچنین مسائل اقتصادی، نارضایتی‌های عمیقی در جامعه آمریکا پدید آورده و پایگاه اجتماعی مرد شماره یک کاخ سفید را متزلزل ساخته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران 
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت