Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:38:22 GMT

مؤلفه هاي بهتر نوشتن تيترهاي بهتر

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۶۸۴۲

مؤلفه هاي بهتر نوشتن تيترهاي بهتر

خبرگزاري آريا - پس از نزديک شدن به يک ميليون تيتر ذخيره شده در سيستم، کنجکاو شديم تا ببينيم چه مؤلفه هايي مي توانند به نوشتن تيترهاي بهتر کمک کنند. بيش از همه به دنبال آن بوديم که بفهميم:چه چيزي باعث خواهد شد تا يک عنوان دفعات بيشتري به اشتراک گذاشته شود.
ما درCoSchedule، به مشتريان براي برنامه ريزي محتواي بلاگ ها و شبکه هاي اجتماعي به وسيله يک تقويم کاربردي کمک مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که اين يک اتفاق خوشايند است، اما مفهوم اصلي آن است که ما به مقدار بسيار زيادي از اطلاعات تيترهاي بلاگ ها و ميزان اشتراک گذاري آنها دسترسي داريم.
پس از نزديک شدن به يک ميليون تيتر ذخيره شده در سيستم، کنجکاو شديم تا ببينيم چه مؤلفه هايي مي توانند به نوشتن تيترهاي بهتر کمک کنند. بيش از همه به دنبال آن بوديم که بفهميم:
چه چيزي باعث خواهد شد تا يک عنوان دفعات بيشتري به اشتراک گذاشته شود.
حتما بخوانيد: اصول تيتر نويسي در مطبوعات
داده ها
براي اين مقاله، کار خود را با يک مجموعه داده، متشکل از نزديک به يک ميليون تيتر مختلف شروع کرديم. پس از آن، تيتر ها را به پست هايي که فقط به زبان انگليسي ارسال شده بودند، خلاصه کرديم. سپس پست هايي را در نظر گرفتيم که حداقل 100بار در تمام شبکه هاي اجتماعي معروف به اشتراک گذاشته شده بودند. در نهايت يک گروه ديگر از تيترها را به وجود آورديم که بيش از 1000بار به اشتراک گذاشته شده بودند. اين اتفاق باعث شد تا به اولين نتيجه قابل تأمل دست يابيم.
بيشتر محتوا چندان به اشتراک گذاشته نمي شوند.
89درصد از توليد محتواي شده هيچ گاه بيش از 100 بار به اشتراک گذاشته نمي شوند! علاوه بر ناراحت کننده بودن اين امر، شايد بتواند براي شما و در راستاي تغيير رويه، انگيزه ايجاد کند.
در اين مقاله، من به طور مشخص روي تيترهايي که در 11درصد بالاي اين داده ها قرار داشتند، تمرکز خواهم کرد. شما خواهيد ديد چه چيزي باعث عملکرد بسيار خوب پست هاي موفق مي شود و مي توانيد اين ايده ها را در محتواي خود به کار بريد و در زمره بلاگ هاي تراز بالا قرار گيريد.
از چه کلمات و جملاتي در تيتر هايي با بسامد بالا استفاده شده است؟
براي شروع، چند عبارت و کلمه استفاده شده در تيتر هايي با بيش از 1000 بار اشتراک گذاري را بررسي کردم؛ نتايج کاملاً واضح بودند.
نتيجه شماره 1 پست هاي ليستي بسيار موفق هستند.
يکي از اولين موارد اين بود که پست هاي ليستي بسيار موفق هستند و بيشترين احتمال براي بيش از 1000 و يا 100 بار اشتراک گذاري متعلق به اين نوع پست هاست. جالب تر از آن، پست هاي ليستي تنها 5درصد پست هاي نوشته شده بودند؛ بدين مفهوم که ما به اندازه کافي به اين نوع از پست ها توجه نمي کنيم. اولين نتيجه گيري اين است که ساخت پست هاي ليستي بيشتري را در دستور کار قرار دهيم.
نتيجه شماره 2 از کلمات «شما» و «تان» زياد استفاده کنيد.
پست هايي که از عباراتي مانند «شما» در تيتر هاي خود استفاده کرده بودند، عملکرد بهتري داشتند و دفعات بيشتري به اشتراک گذاشته شده بودند. در طرف مقابل، احتمال به اشتراک گذاري پست هايي که از عباراتي مانند «من» استفاده کرده بودند، سه برابر کمتر بود. اين مشاهده بيانگر اين است که پست هايي که در نوشتن از دوم شخص استفاده مي کنند، از احتمال به اشتراک گذاري بيشتري برخوردار هستند. طبيعتاً خوانندگان دوست دارند تا با چيزي که مي خوانند همذات پنداري کنند.
نتيجه شماره 3 به خوانندگان کمک کنيد تا زندگي بهتري را تجسم کنند.
مردم محتوايي را دوست دارند که به آنها براي انجام کاري جالب کمک کنند؛ کارهايي مانند برنده شدن يک آيتم مجاني و يا يادگيري مطلبي جديد. اين امر به سادگي در تکرر کلماتي مانند «مجاني»، «جايزه» و «چگونه» پيداست. از کلماتي نويد دهنده استفاده کنيد تا احتمال به اشتراک گذاري محتواي شما توسط خوانندگان بيشتر شود.
چگونه کلمات استفاده شده در تيترهاي عمومي، براساس شبکه اجتماعي تغيير مي کنند؟
ما به دنبال پيدا کردن تعدد تغييرات کلمات کليدي در تيترها براساس شبکه اجتماعي بوديم. نتايج ما را شگفت زده کردند.
حقيقت: فيس بوک و گوگل+ به صورت جالب توجهي خانگي هستند و کلماتي مانند «دستورالعمل» و «خانگي» در صدر جدول کلمات آنها قرار دارند. از طرفي ديگر تمرکز شبکه اجتماعي توييتر به تجارت و تکنولوژي معطوف شده است.
نتيجه شماره 4 پست هاي ليستي در فيس بوک، توييتر و لينکدين عملکرد بهتري دارند.
ما متوجه شديم پست هاي ليستي در به اشتراک گذاري موفق هستند، اما کدام شبکه هاي اجتماعي به آنها بهاي بيشتري مي دهند؟ در يک ليست از بعضي عمومي ترين کلمات استفاده شده در شبکه، چندين کلمه به پست هاي ليستي اشاره داشتند. براي مثال در فيس بوک، توييتر و لينکدين، کلماتي مانند «چيزهايي، بايد و دلايل» به وضوح به يک پست ليستي اشاره مي کردند.
شما به راحتي مي توانيد تيترهاي زير را تجسم کنيد:
5 کاري که مي توانيد براي نوشتن تيترهاي بهتر انجام دهيد.
4 دليل که بايد روزانه موهاي خود را بشوييد.
8 چيزي که هر مادري به فرزندان خود مي گويد.
نکته جالب توجه اين است که اين کلمات ليستي، عباراتي بسيار احساسي هستند و يک سيگنال بسيار قوي را در مورد داده ها به مخاطب ارسال مي کنند.
حتما بخوانيد: يک ايده جالب ديگر براي تيتر
نتيجه شماره 5 ويدئو در فيس بوک پرطرفدارترين است.
فيس بوک پرطرفدارترين شبکه در زمينه محتواي ويدئويي بود و تنها شبکه اي محسوب مي شد که کلمه ويدئو در بالاترين ورودي تيترهايش قرار داشت. احتمالاً دليل اين امر به قرار دادن ويدئوها در قسمت خبرها توسط فيس بوک مربوط مي شود.
نتيجه شماره 6 براي هر شبکه اجتماعي، تيترهاي خود را تغيير دهيد.
هر شبکه مخاطبان خاص خود را دارد و محتوا بايد براساس سليقه آنها شکل بگيرد. براي مثال و در نتايج ما، فيس بوک و پينترست (Pinterest) بيشتر خانگي و شبکه هاي توييتر و لينکدين بر تجارت متمرکز بودند. مخاطبان متفاوت نيازمند محتواي متفاوت نيز هستند.
يکي از راه هاي مقابله با اين مسئله، تغيير تيترها براي هر شبکه اجتماعي و براساس خواسته هاي مخاطبان است و نبايد از همان تيتر قديمي در تمامي پلتفرم ها استفاده شود. ما با استفاده از CoSchedule و با علم بر اهميت اين موضوع، اين گونه اشتراک گذاري هاي اجتماعي را راحت تر از هميشه خواهيم ساخت.
محبوب ترين تيترهاي دنيا در چه مکان هايي به اشتراک گذاشته مي شوند؟
براي پيدا کردن درک بهتري از اينکه چه تيترهايي به اشتراک گذاشته مي شوند، فهم اينکه کاربران چگونه محتواي ما را به اشتراک مي گذارند مهم است. وقتي به ميزان اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي مختلف نگاه کرديم، نتايج جالب توجهي به دست آمد. پينترست در سطحي کاملاً متفاوت قرار داشت.
نتيجه شماره 7 اگر بتوانيد مخاطبان را پيدا کنيد، پينترست ميزان بسيار بالايي از به اشتراک گذاري را ارائه مي کند.
در ميان تيترهايي که بيش از 1000 بار به اشتراک گذاشته شده بودند، پينترست ميزان اعجاب آور 90درصد از کل اشتراک گذاري ها را در اختيار داشت. پينترست بسيار عظيم است! البته، شما بايد محتواي متناسب با اين شبکه را داشته باشيد، اما اگر بتوانيد اين کار را درست انجام دهيد، يک پلتفرم بسيار مناسب در اختيار شماست.
نتيجه شماره 8 در نهايت، پيشي گرفتن از فيس بوک بسيار مشکل است.
هنگامي که پينترست را از معادله حذف کنيم، فيس بوک محبوب ترين شبکه اجتماعي براي به اشتراک گذاري محتواست. سايت Upworthy نيز بر همين عقيده است. اگر به دنبال اشتراک هاي زياد هستيد، فيس بوک و پينترست گزينه هاي بسيار مناسبي هستند.
آيا مي توانيد محبوبيت يک تيتر را پيش بيني کنيد؟ (بله!)
با تحقيق بيشتر، ما به دنبال يافتن يک راه ساده براي رتبه بندي تيترها و همچنين پيش بيني موفقيت آنها در به اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي بوديم.
بدين منظور، برخي از موفق ترين پست هاي به اشتراک گذاشته شده را به وسيله Emotional Marketing Value Headline Analyzer (يک برنامه که توسط Advanced Marketing Institute ساخته شده است) مورد آزمايش قرار داديم. اين برنامه سودمند با شمارش تعداد کلمات احساسي استفاده شده در تيتر، ميزان «احساسي» بودن تيتر را مشخص مي کند.
استفاده از اين برنامه بسيار ساده است. شما بايد تيتر مورد نظر را در قسمت تعبيه شده قرار دهيد و در ادامه يک نمره EMV براي تيتر ذکرشده مشخص مي شود. نتيجه تيتر اين مقاله در اين برنامه را در عکس زير ببينيد:
هرچه ميزان نمره به دست آمده بالاتر باشد، ميزان کلمات احساس برانگيز بازاريابي در آن بيشتر است. همچنين، نمره 100 بالاترين ميزان ممکن و امکان وقوع آن فقط در تيتر هاي کمتر از 5 کلمه امکان پذير است.
سؤال اصلي اين است که آيا اين برنامه مي تواند موفقيت يک تيتر را پيش بيني کند؟ براي آزمايش آن، ما يک ميانگين از نمونه هاي تيترها در سه گروه مختلف تعيين شده را در نظر گرفتيم.
1. پست هايي که بيش از 1000 بار به اشتراک گذاشته شده بودند
2. پست هايي با 500 بار اشتراک گذاري
3. پست هايي با 100 بار اشتراک گذاري
نتايج به دست آمده بدين صورت بودند:
پست هايي که تعداد اشتراک گذاري بالايي داشتند، به صورت مکرر به نمره 30 تا 40 EMV مي رسيدند که بالاتر از گروه هاي ديگر بود.
نتيجه بسيار مهم شماره 9 تيترهاي احساسي بيشتر به اشتراک گذاشته مي شوند.
نتايج ما نشان دهنده آن بود که نمره EMV براي تيترهايي که در به اشتراک گذاشته شدن موفق بودند، بيشتر است. يعني احتمال به اشتراک گذاري تيترهايي که نمره EMV بالاتري دارند نسبت به بقيه تيترها بيشتر است. در اصل، ميان تعداد کلمات احساسي استفاده شده در تيتر ها و احتمال به اشتراک گذاري آنها بيش از 1000 بار، ارتباطي مستقيم وجود دارد. اين يک نتيجه گيري بسيار بزرگ است که مي توانيم در اسرع وقت در پست هاي مان از آن استفاده کنيم.
طبعاً و به دليل اهميت اين موضوع، ما به دنبال اثبات داده هاي مان بوديم و مي خواستيم بدانيم اگر 5 تيتر موفق را با 5 پستي که کمترين ميزان به اشتراک گذاري در بلاگ هاي محبوب دارند مقايسه کنيم، چه اتفاقي خواهد افتاد؟ آيا در اين صورت نيز نمره EMV يک روش مناسب خواهد بود؟
جواب اين سؤال آري است.
حتما بخوانيد: مصاحبه با مولف کتاب تيتر نويسي
نتيجه شماره10 شما مي توانيد به راحتي ميزان احساسي بودن يک تيتر را اندازه گيري کنيد.
با بررسي سه بلاگ که ميزان بالايي از به اشتراک گذاري را داشتند پي برديم که پست هايي با نمره EMV بالاتر، در به اشتراک گذاري نيز موفقتر بودند. شگفت انگيز است! براساس اين نتايج، ما بايد به دنبال نمره EMV بالاتر از 30 باشيم.
طبيعتاً نمره EMV بالاتر از 40 شانس ما را براي 1000 بار اشتراک گذاري افزايش خواهد داد.
در انتها، ميزان اشتراک گذاري پست هاي شما به ميزان قابل توجهي افزايش خواهند يافت، اما راه هاي ديگري نيز براي کمک به اين اتفاق وجود دارند. يکي از راه هاي خوب مي تواند آناليز ميانگين نمره EMV براي برخي از پست هاي محبوب شما باشد. شما مي توانيد از اين روش ساده براي کسب اطلاعات بدون هزينه اضافي استفاده کنيد.
مترجم: اشکان کوشش
منبع: okdork - فرصت امروز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌ - چهارشنبه ۵ اردیبهشت

روزنامه خبر جنوب با تیتر «زهر یک خبر شیرین!»، روزنامه خبرشمال با تیتر «((استیضاح)) تنها هنر شورا!» روزنامه شهرآرا با تیتر «دست خدا با جماعت است» و روزنامه نقدحال با تیتر «زن کشی دخترکشی عزیزکشی» منتشر شد.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • فیلم/ تیتر روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • نویسنده‌ای که سوژه غافلگیرش کرد | در ستایش و نکوهش غافلگیری نویسنده
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • صفحه نخست روزنامه‌ - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت