Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مال ها و مجتمع های چند منظوره به منزله فرصت های مناسب برای شهر ها تعبیر می شوند اما نبود پیوست های مطالعاتی و کارشناسی در حوزه های مدیریت شهری و نیز رویکرد صرفا درآمدزایی به این پروژه ها سبب شده در چند سال اخیر مال ها به معضل شهر تهران تبدیل شوند.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه گفت: فلسفه ارایه طرح الزام شهرداری به استقرار فعالیت های مجاز در پهنه های (S) و (M) و ساماندهی مال ها و مجتمع های چند منظوره در شهر تهران به دلیل عدم پیوست های مطالعاتی، اجتماعی و ترافیکی بوده که باعث شده امروزه مشکلات و تبعات جدی برای سکونت گاه های شهری در محدوده ی این مجتمع ها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس بررسی هایی که در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا صورت گرفته است مشخص شده که متاسفانه طی سالهای گذشته رویکرد اصلی در صدور پروانه مال ها و مجتمع های چند منظوره صرفا درآمد زایی بوده و به رغم  اینکه این مجتمع ها  می توانستند با دارا بودن پیوست های مطالعاتی فرصتی برای رفع نیاز های محله ای و منطقه ای باشند و مانع از سفر های شهری گردند امروزه به دلیل عدم داشتن پیوست های مطالعاتی و اینکه شهرداری کاربرد استقرار چنین فعالیت هایی را بر اساس نیاز سنجی منطقه ای انجام نداده است می بینیم که مشکلات فراوانی پیرامون این مجموعه ها به وجود آمده است.

سالاری افزود: اعتقاد داریم با تصویب این طرح و صدور مصوبه آن شهرداری را ملزم کنیم که فرایند صدور پروانه برای این مجتمع های چند منظوره مبتنی بر مطالعات و پیوست های کارشناسی و نیز رفع نیاز های محله ای و منطقه ای باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا همچنین اظهار داشت: این مصوبه البته شامل ساماندهی مال ها و مجتمع های از قبل ایجاد شده نیز می باشد. درست است که برای این مجموعه ها پروانه صادر شده ولی خود کاربرد های تجاری و خدماتی طیف گسترده ای از موضوعات و مسائل را شامل می شود که باید مورد بررسی قرار گیرند و موانع و مشکلات آنها رفع شود.

سالاری در ادامه خاطر نشان ساخت: یکی از مشکلات پیش روی تحقق این مصوبه البته این است که در قوانین فرا دست تعیین فعالیت های مجاز به استقرار در این پهنه ها که عملا باید در اختیار شهرداری باشد تا حد زیادی به اصناف و وزارت صنعت و معدن و تجارت سپرده شده و لذا یکی از اقدامات باید اصلاح این قانون باشد. شهرداری ها باید مسئول این امر باشند اما باید با همکاری و هماهنگی و مشارکت جدی اصناف و وزارت صمت نسبت به صدور پروانه برای این مجموعه ها اقدام کنند.

کد خبر 4479573 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران محمد سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرجا و هر طور پلیس بخواهد

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص نحوه همکاری و کمک شهرداری به پلیس در اجرای طرح نور و این پرسش که آیا شهرداری ماموران خود را ضابط قضایی می‌داند، کفت اینکه پلیس چه خدمتی را می‌خواهد و نیاز دارد را آنها اعلام می‌کنند و ما هم طبق وظیفه خودمان به هر کسی که در شهر نیازمند همکاری و کمک باشد خدمات می‌دهیم.

شهردار تهران افزود: نظام ما یک نظام مشارکتی است و با مشارکت مردم و نهادها و دستگاه ها کارها پیش می‌رود و هر کسی نیاز داشته باشد  به ما می‌گوید و ما هم سرویس می‌دهیم.

زاکانی که در حاشیه جلسه هیئت وزیران با اصحاب رسانه گفتگو می‌کرد در پاسخ به سوالی دیگری درباره نقدها و مسائلی که حول موضوع قرارداد شهرداری تهران با یک یک شرکت چینی برای خرید مترو و اتوبوس و ... منعقد شده هم با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کرده و عموم مردم ضرر کنند، گفت: این اصلا خوب نیست و با انسانیت سازگاری ندارد.

 انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • توضیحات زاکانی درباره نحوه کمک شهرداری تهران در طرح نور
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد