Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری دو نفر از اعضای باند شرط‌بندی در استان خبرداد و گفت: گردش مالی متهمین دستگیر شده حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌علی آدینه‌لو در گفت‌و با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سودجویان و کلاهبرداران اینترنتی برای کسب درآمد نامشروع و جذب مشتریان به ترویج شرط‌بندی و قماربازی آنلاین روی آورده و با شگردهای گوناگون مانند پولدار شدن در کمترین زمان بدون هیچ‌گونه فعالیت خاصی کاربران را به عضویت در سایت‌ها تشویق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از متهمین دستگیر شده دو دستگاه خودروی لوکس و مقادیری ارز خارجی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف شده است، افزود: گردش مالی فعالیت‌های مجرمانه این متهمین حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و این متهمان از طریق شبکه‌های اجتماعی غیربومی اقدام به تبلیغ و انواع شرط‌بندی و در نهایت کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس فتا زنجان با اشاره به اینکه برخی از جوانان برای به دست آوردن سود کلان و باد آورده درگیر چنین سایت‌های شرط‌بندی می‌شوند گفت: طبق مواد 705 تا 711  قانون مجازات اسلامی گردانندگی‌، عضویت و فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین جرم محسوب شده و پلیس فتا با مجرمین این حوزه طبق قانون برخورد جدی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نسبت به کنترل فرزندان خود در خصوص فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی و سایت‌های مجرمانه اقدام کنند افزود: میزان گرایش جوانان به کسب پول‌های هنگفت نه تنها در اغلب موارد ورشکستگی و نابودی را برای خانواده‌ها رقم می‌زند، بلکه بدهی‌های سنگینی را برخانواده‌ها تحمیل کرده و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

آدینه‌لو به عموم شهروندان و کاربران توصیه کرد از عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده و فریبنده این سایت‌ها را نخورند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: از عموم مردم درخواست می‌کنیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبرداران اسکیمری باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در روزهای پایانی سال به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز و افزایش خرید توسط شهروندان اصفهانی، فعالیت کلاهبرداران نیز افزایش یافته است.

وی افزود: برخی از کلاهبرداران در پوشش دست‌فروش ظاهر می‌شوند و با فریب شهروندان با عناوین مختلف مانند فروش ارزان‌قیمت با دستگاه اسکیمر نصب شده روی دستگاه کارت خوان، اطلاعات نوار مغناطیسی کارت را کپی و با اطلاعات به دست آورده از طریق یک کارت شبیه‌سازی شده اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف به‌ویژه دست‌فروشان، کارت و رمز بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید و خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز کنید و به‌صورت دوره‌ای و متناوب، رمز بانکی خود را تغییر دهید.

مرتضوی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش مشکوک در هر ساعتی از شبانه‌روز از طریق تماس با پشتیبان بانک عامل یا استفاده از خودپرداز اقدام به مسدود کردن کارت بانکی خود کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

کد خبر 737397

دیگر خبرها

  • امکان معامله خودرو در سایت‌های اینترنتی فراهم شد
  • مراقب کلاهبرداران اسکیمری باشید
  • امکان معامله خودرو در سایت های اینترنتی فراهم شد
  • ماه رمضان در عصر دیجیتال و راه‌هایی برای تسهیل خرید اینترنتی
  • نگاهی به مافیای شرط‌بندی و تجارت فحشاء/ چه کسانی به گسترش شبکه فساد شرط‌بندی کمک کرده‌اند؟ +تصاویر
  • دستگیری «پدرخوانده» سایت‌های قمار
  • بازداشت سعدالله امیرشقاقی، پدرخوانده سایت‌های قمار و شرط‌بندی ایران در ترکیه
  • (ویدئو) بازداشت «سرشبکه سایت‌های شرط‌بندی و قمار ایران» در ترکیه
  • فیلم| پلیس ترکیه سرکردهٔ ایرانیِ سایت‌های شرط‌بندی را دستگیر کرد
  • حجم عظیم پول سرشبکه قمار ایران در زمان بازداشت