Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ماشاءاله مکتوفی، رییس اداره بهزیستی شهرستان هندیجان با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در این شهرستان گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 150 کودک مشکوک به مشکل بینایی در هندیجان شناسایی و برای معاینه بعدی به بینایی سنج ارجاع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این طرح در 40 مهدکودک شهری و روستایی، مدارس دولتی دارای مرکز پیش دبستانی، خانه های بهداشت، مراکز بینایی سنجی و مجتمع خدماتی این شهرستان در حال انجام است.

مکتوفی بیان داشت: 2 هزار و 120 کودک 3 تا 6 ساله در این شهرستان به عنوان جمعیت گروه هدف برای طرح تنبلی چشم (آمبلیوپی) در نظر گرفته شده که تاکنون یکهزار و 200 نفر معاینه و 150 نفر مشکوک به مشکل بینایی شناسایی شده اند.

رییس اداره بهزیستی هندیجان تصریح کرد: افرادی که مشکوک به مشکل بینایی شناسایی شده اند برای انجام معاینه بعدی به بینایی سنج ارجاع و در صورت تایید قطعی بودن مشکل برای رفع آن و براساس مراحل ارجاع بعد (تجویز عینک، چشم پزشک و ..)اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول از خانواده هایی که فرزند 3 تا 6 سال دارند و تاکنون به این مراکز مراجعه نکرده اند خواست هر چه سریع تر با در دست داشتن شناسنامه کودک برای سنجش بینایی به یکی از این مراکز در سطح شهرستان هندیجان مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

شناسایی کودکان با مشکل بینایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی بینایی سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز

فرماندار شهرستان نیمروز از پیدا شدن جسد دو کودک غرق شده در این شهرستان پس از گذشت چند روز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین امینی‌راد، اظهار داشت: امروز پس از جستجوی چند روزه برای یافتن دو کودک گم شده در شهرستان نیمروز با کمک پهپادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی و مدیریت هلال‌احمر، جسد بی‌جان دو کودک در حالی که در آب غرق شده بودند توسط نیروهای امدادی هلال‌ احمر پیدا شدند.

فرماندار نیمروز، افزود: با توجه به مفقودی 2 کودک خردسال در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند. در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق