Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین عصر امروز با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و مسوولان استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این جلسه بیان کرد:آموزش و پرورش یکی از متولیان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد با شاخصه خای فرهنگی و ملی، دارای موقعیتی خاص می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان، یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش در راستای تامین فضایی مناسب جهت فرزندان این مرز و بوم است.

استاندار قزوین با اشاره به دستور جلسات مطرح شده اظهار کرد: یکی ازمنابع اعتبارات ما از محل اعتبارات ردیف دار استانی است و بحث دیگر بازآفرینی و نیز ایجاد فصای آموزشی در مناطق مسکن مهر است.

وی با اشاره به تجهیزات گرمایشی مدارس استان افزود:در ارتباط با تجهیزات گرمایشی وسایل گرمایشی غیراستاندارد باید از دور خارج شوند. حتی وجود یک مورد اشتباه در این حوزه، زیاد محسوب شده و گاهی مشکلات این حوزه دچار چالش سیاسی می شود.

 

آموزش و پرورش نتوانسته قدم خاصی بردارد

در ادامه داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک و رییس کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:در استان و حتی در کشور ظرفیت های فراوانی داریم که در صورت استفاده مناسب، بسیاری از مشکلات موجود حل می شود اما متاسفانه از ظرفیت های بین بخشی، خوب استفاده نکرده ایم.

وی در ادامه اضافه کرد:به ویژه در راستای آموزش و پرورش، همه تلاش ما باید به ۲۴۰ هزار نفر دانش آموز گروه هدف باشد که نیاز به نگاه معطوف در این حوزه داریم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در مجلس وقتی قوانین نوشته شده، مطمینا با توجه به حوزه آموزش و پرورش نیز قوانینی مصوب شده که ماده ۲۷ یکی از این قوانین است.

محمدی افزود:اما آموزش و پرورش نتوانسته قدم خاصی بردارد و مسلما می توان از تغییر کاربری ها در این فضاهای آموزشی استفاده کرد.

 

ورود مسوولان در بخش کلان آموزشی

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه تصریح کرد:
بحران مدیریت در جهان ورود اولیا به امر آموزش و رفع آسیب های اجتماعی را می طلبد و در مدارس ما به لحاظ فقر آموزشی، عدم ارایه مطالبی با ارزش دینی تبدیل به یک بحران جدی تر شده است در حالیکه ما با توجه به دارا بودن پیشینه غنی باید به بحث تعلیم و تربیت اهمیت بیشتری دهیم.

وی گفت:این امر در سطح کلان کشور باید مورد توجه قرار گیرد و تا زمانیکه به کمال دست نیابیم در بحث تعلیم و تربیت، موفق نخواهیم بود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود:اراده جمعی لازم است تا جوانان ما از فرهنگ ملی و اسلامی خود دور نشوند و در بخش کلان نیز مسوولان دولتی ورود یابند.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را به رضا مراد صحرایی، ابلاغ کرد.

این قانون در نشست علنی ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود.

بر اساس این قانون، شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاست‌گذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، تعیین شده است. همچنین، وزرات آموزش و پرورش، مکلف به راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی شده است و این مراکز باید همه فعالیت‌های خود، اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تعداد کارکنان و دانش‌آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن و هزینه‌ها را در این سامانه، اعلام و وزارت آموزش و پرورش، آن را بررسی و ارزیابی کند. این سامانه به سامانه سازمان تأمین اجتماعی، متصل و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به‌طور برخط، پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ١۴٠٣
  • تغییر تقویم آموزشی در انتظار تایید مجلس/آغاز سال تحصیلی براساس شرایط آب‌و هوایی