Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رسانه های غربی گزارش ها و مستنداتی را پخش کردند که نشان می دهد اماراتی ها در استان های جنوبی یمن، زندانیان را با غیرانسانی ترین روش ها مورد شکنجه قرار می دهند.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه شبکه خبری الجزیره ، شبکه چهار تلویزیون انگلستان گزارشی را درباره آخرین وضعیت زندانیان یمنی پخش کرد که نشان می دهد این افراد در بدترین وضعیت انسانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک زندانی سابق یمنی در گفت وگو با الجزیره افزود: صدها نفر در زندان های مخفی اماراتی ها به سر می برند و هیچ کس اطلاع درستی از وضعیت آن ها دراختیار ندارد.
وی توضیح داد: اماراتی ها زندانیان یمنی را با روش هایی همچون شوک الکتریکی و آزار جنسی مورد شکنجه قرار می دهند.
این شبکه انگلیسی ضمن پرداختن به گزارش های نهادهای حقوق بشری در خصوص جنگ یمن، تصاویر تکان دهنده ای را از آخرین وضعیت زندان های تحت کنترل امارات در جنوب یمن پخش کرد که بیانگر وضع وخیم و غیرانسانی حاکم بر این زندان هاست.
پیشتر سازمان عفو بین الملل در گزارش ماه جولای(تیر)، حوادث زندان های یمن را جنایت جنگی خواند.
این سازمان همچنین از امارات درخواست کرد که تا در اسرع وقت با توقف فعالیت های غیرانسانی خود در زندان های یمن، شرایط لازم را برای نهادهای بین المللی جهت انجام تحقیقات فراهم کند.
درگزارش سازمان عفو بین الملل همچنین آمده است:از میان یمنی های زندانی شده در حد فاصل مارس 2016(فروردین 95) تا می 2018(اردیبهشت97) 19 نفر به طور کامل مفقود شده و هیچ اثری از آنان در دست نیست.
سازمان ملل متحد همچنین پیشتر اعلام کرد مستنداتی در اختیار دارد که ثابت می کند زندانیان یمنی از سوی اماراتی ها با رفتارهای غیرانسانی رو به رو هستند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن هزاران یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
سازمان ملل متحد در گزارشی از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طی سال های اخیر یاد کرده و اکنون بیش از یک سوم از جمعیت 29 میلیونی این کشور در معرض قحطی شدید به سر می برند.
شبد**خاورم**9469*1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن امارات شكنجه زندانيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

علی اکبری در خصوص انگیزه این کار خود به خبرنگاران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سرمی برند و نیازمند کمک های ما برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

وی افزود: نشان طلای خود را که در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرده بودم به منظور کمک به آزادی این زندانیان به ستاد دیه شهرستان اهدا کردم تا مردم برای کمک بیشتر به این افراد نیازمند ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، کسب نشان برنز وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۵، نشان طلای کوراش در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و کسب عنوان بهترین کوراش‌کار در سال ۲۰۱۸ برخی از افتخارات ورزشی «الیاس علی اکبری» است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است