Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:46:56 GMT

ایران در اقیانوس هند رزمایش نظامی برگزار می کند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۷۴۳۷

ایران در اقیانوس هند رزمایش نظامی برگزار می کند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این نیرو رزمایشی نظامی را در محدوده سواحل مکران تا مدار 10 درجه اقیانوس هند برگزار می کند.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: این رزمایش زمستان امسال در محدوده آب های سرزمینی ایران و آب های آزاد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**حضور زیردریایی های جدید در رزمایش
وی با بیان اینکه تجهیزات جدید نیروی دریایی ارتش در این رزمایش به کارگیری خواهند شد، اظهارداشت: در رزمایشی که امسال در آب های آزاد برگزار می شود، زیر دریایی های کلاس غدیر که به تازگی به ناوگان نیروی دریایی الحاق شده اند نیز حضور خواهند داشت.
نیروی دریایی ارتش هشتم آذر ماه 2 فروند زیر دریایی کلاس غدیر را به ناوگان نیروی دریایی جنوب اضافه کرد؛ این زیردریایی ها دارای فن آوری بالا و تسلیحات جدید هستند که امکان پرتاب موشک از زیر سطح به سطح و اژدر و مین و همچنین امکان حمل نیروی انسانی در سواحل نزدیک را دارد.

**حضور سهند در رزمایش
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش همچنین عنوان کرد: ناوشکن سهند به عنوان پیشرفته ترین ناو ایرانی نیز در کنار دیگر ناوشکن ها در رزمایش نیروی دریایی ارتش در جنوب کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
ناوشکن سهند هفته گذشته به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.
به گفته فرماندهان نیروی دریایی ارتش سازه اصلی و رو سازه سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.
این ناوشکن چهار موتوره قادر به 150 روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.
بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و سامانه های الکترونیکی از جمله دیگر ویژگی های ناوشکن سهند هستند.
بر اساس اعلام دریادار کاویانی رزمایش امسال نیروی دریایی ارتش در محدوده سواحل مکران تا مدار 10 درجه در اقیانوس هند برگزار خواهد شد.
نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز رزمایش هایی را در محدوده تنگه هرمز تا مدار 10 درجه و شمال اقیانوس هند برگزار کرده بود.
سیام*9612**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رزمايش ايران اقيانوس هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در مراسم جشن پیروزی رزمندگان اسلام در حمله هوایی به رژیم کودک کش صهیونیستی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم برگزار شد در خصوص حمله هوایی ایران به اسراییل گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی یک پاسخ حساب شده و قوی بود که این رژیم، آمریکا و کشورهای غربی و همه دشمنان محور مقاومت را به چالش کشید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان قم با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات وعده صادق گفت: اقتدار و پیروزی سپاه اسلام در سیلی زدن به رژیم صهیونیستی قلب همه مردم ایران و دنیا را شاد کرد.

وی حمله هوایی ایران به رژیم صهیونیستی را بی سابقه و تاریخی دانست و گفت: این حمله تمام دنیا و تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی افزود: این عملیات یک رزمایش هوایی، رزمایش پهبادی و موشکی در فضای سرزمین رژیم صهیونیستی بوده است.

وی تاکید کرد: این رزمایش سیلی محکمی به دشمن صهیونیستی بود که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود و این عملیات از نظر وسعت، دقت ومیزان خسارت وارده برای رژیم صهیونیستی و حامیانش درس آموز بود.

کد خبر 6079669

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد
  • ارتش اسرائیل رزمایش برگزار می‌کند
  • رژیم صهیونیستی در الجلیل رزمایش برگزار می‌کند
  • احداث بیمارستان در جاسک توسط ارتش جمهوری اسلامی
  • تلاش خود را برای حمایت خیران در تجهیز بیمارستان تخصصی ارتش انجام می دهیم
  • اذعان قدرت‌های دریایی به ابرقدرتی نیروی دریایی ارتش ایران
  • قدرت‌های دریایی به ابرقدرتی نیروی دریایی ارتش ایران اذعان دارند
  • دریادار ایرانی: ‌به توسعه سواحل مکران کمک خواهیم کرد
  • اذعان قدرت های دریایی به ابرقدرتی نیروی دریایی ارتش ایران
  • رهبر انقلاب چه پیامی به خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش فرستادند؟