Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@00:40:26 GMT

ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۷۴۶۲

ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی استان تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: کاروانسرای شاه عباسی، کارخانه سیمان شهرستان ری و همچنین عمارت و سر در‌های واقع در ضلع شمالی و شرقی پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی در جلسه ۱۴ آذرماه در کمیته فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی استان تهران

وی ادامه داد: ثبت بنا‌های تاریخی در فهرست آثار ملی اولین گام در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی کشور است اما نباید تنها به این امر بسنده کرد و برای احیاء و مرمت بنا‌های تاریخی از مشارکت نهاد‌های متولی که در بهره برداری از این آثار سهیم هستند،استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ الاسلامی گفت: حفظ و احیاء میراث فرهنگی هیچ منافاتی با توسعه شهری نداشته بلکه موجب تقویت تعلق شهری شهروندان و هویت بخشی به داشته‌های فرهنگی بین اقشار جامعه است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد