Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بیکاری این استان بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران در سال جاری، 2 و نیم درصد پایین تر از میانگین کشور است.

به گزارش ایرنا، «محمدتقی آبایی هزاوه» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: میانگین نرخ بیکاری کشور 12 و یک دهم درصد است که این آمار در استان مرکزی 9 و 6 دهم درصد اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: استان مرکزی پارسال در زمینه کاهش نرخ بیکاری با هفت و 9 دهم درصد رتبه اول کشور را داشت اما به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و صنعت این استان نرخ بیکاری به ویژه در اراک نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت کارگری بیمه شده این استان 297 هزار نفر است که جامعه کارگری استان مرکزی با احتساب خانواده های آنها حدود 960 هزار نفر است و 65 درصد از جمعیت این استان را شامل می شود.
آبایی هزاوه عنوان کرد: 80 هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان نیز وجود دارد.
وی گفت: مقرری بیمه بیکاری هم اکنون در شهرستان اراک برای 2 هزار و 215 نفر برقرار است که تعداد مقرری بگیران هشت ماه امسال، یک هزار و 412 نفر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و ورودی های جدید در این راستا نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.
آبایی هزاوه اظهار داشت: تاکنون در زمینه اشتغال روستایی یک هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار در قالب 825 طرح در بانک های عامل در استان مرکزی مصوب شده است که در صورت تحقق، زمینه اشتغال 2 هزار و 500 نفر در روستاهای این استان ایجاد می شود.
وی بیان کرد: 2 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه اشتغال فراگیر و 145 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به این استان تخصیص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: بحث کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز در این استان با جدیت دنبال می شود.
آبایی هزاوه گفت: 195 اتباع غیرمجاز در هشت ماه امسال در محیط های کاری شهرستان اراک شناسایی شده و در این راستا 70مورد جریمه به مبلغ 820 میلیون ریال صادر شده و 36 کارفرمای متخلف نیز به مقام های قضایی معرفی شده اند.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته استعداد، قابلیت و ظرفیت های مناسب ورزشی به لحاظ زیرساختی در این شهر ایجاد شده است.
«مرتضی سورانه» افزود: معاونت نیروی انسانی و برنامه ریزی شهرداری اراک باید به این مهم توجه کند و این استعداد و یا زیرساخت نباید به دلیل کمبود نیروی انسانی یا چینش نامناسب نیرو معطل بماند.
وی بیان کرد: احیای مجدد فرصت باشگاه داری در کلانشهر اراک جای تقدیر دارد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: سالن شهید ثامنی روزانه استعداد 200 نفر در 11 زمان مشخص، سه سالن رزمی با وسعت 170 متر در 2 طبقه، استعداد روزانه 220 نفر در 9 زمان مشخص، استخر شهرداری امکان استفاده 360 نفر روزانه در 9 زمان مشخص، سالن فوتبال با 720 متر ورزشی و 240 متر اداری قابلیت جذب روزانه 200 نفر را در 10 وقت مشخص و سالن ورزشی پارک بانوان استعداد استفاده 200 نفر را در 10 زمان مشخص دارد.
سورانه اظهار داشت: سالن ورزشی شهید حججی در شهرک ولیعصر (عج) اراک توانایی جذب روزانه 200 نفر را در 10 زمان مشخص، سالن بدنسازی مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک استعداد 150 نفر و زمین چمن یک هزار و 800 متر مربعی پتانسیل جذب روزانه 160 نفر در چهار وقت مشخص را داراست.
وی بیان کرد: روزانه در مجموع امکان استفاده یک هزار و 800 نفر از تاسیسات ورزشی شهر اراک وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نیروهایی که برای ساماندهی زیرساخت های ورزشی این شهر به کار گرفته شده تخصصی و برنامه ریز نیستند و این امر موجب هدر رفت سرمایه ها و امکانات می شود.
سورانه تصریح کرد: اداره امکانات فرهنگی شهرداری اراک نیز نیازمند نیروی انسانی توانمند و برنامه ریز است.
وی عنوان کرد: بحث سد معبر در کلانشهر اراک به ویژه مرکز شهر و بافت تاریخی آن یک معضل جدی است که هفته گذشته نیز تذکرات لازم ارائه شد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: معابر عمومی متعلق به همه مردم است اما برخی افراد از آن به نفع خود استفاده می کنند.
سورانه گفت: چینش سطل های زباله و وجود نرده کشی در حد فاصل خیابان حصار تا خیابان قائم مقام در شان مردم اراک و بافت تاریخی یک شهر نیست.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: شورای شهر و شهرداری در طرح جامع اراک دیده نشده است‌.
«محمد حسین فدایی» افزود: شهرداری و شورای شهر به عنوان متولی اجرای این طرح باید در نشست های بررسی و تصویب این طرح حضور داشته باشند که امید است این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این نشست گفت: بحث های صورت گرفته مبنی بر اینکه متولی اجرای پل سنجان این شهر شهرداری است.
«علی جعفر محصولی» افزود: متولی این پل دستگاه دولتی است و ارتباطی با شورای شهر و شهرداری ندارد.
اخذ فیش های آب و برق به نام شهرداری و سازمان های زیرمجموعه از ادارات آب و فاضلاب شهر و توزیع برق و اخذ لیست بیمه کارکنان و پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری اراک در این نشست مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري و شوراها صحن علني شوراي شهر اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود