Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان ؛ بررسی وضعیت آب در استان ، دارو ، نظام سلامت ، توسعه روستایی ،کشاورزی ، فرهنگ و تولید ملی اهم مسائلی بود که نشستی صمیمی با حضور سه نماینده مردم شهرستان اصفهان و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با نمایندگانی از دانشگاه های اصفهان بررسی شد .
حجت السلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای 19 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص نیافتن ردیف بودجه ای سامانه دوم آب اصفهان ، اجرایی نشدن وعده های رئیس جمهور در تامین آب ، ناتوانی وزارت نیرو در اجرایی مصوبات 9 ماده ای و جلوگیری نکردن از برداشت های غیرمجاز آب در استان های بالا دستی از علل استعفای نمایندگان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تشکیل دبیرخانه آب در مجمع نمایندگان استان خبر داد و از دانشجویان خواست پیشنهادات خود در زمینه تامین آب استان را به این دبیرخانه ارائه کنند.
فولادگر دیگر نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مدیریت همه منابع آبی نیاز است گفت: برداشت ها باید بر اساس موجودی منابع آبی باشد.
موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه باید به اجرای برخی قوانین مدیریت آب توجه جدی شود گفت: در 5 سال اخیر که قانون آبیاری نوین اجرا می شود این قانون بطور ناقص و یا باشرایط اجرا شده است.
وی اجرای طرح توسط شرکت های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی را یکی از عوامل خارج از قانون برشمرد و گفت: این شرط سبب شده تا سهم 85 درصدی دولت در تامین هزینه های اجرا ، به کمتر از نصف کاهش یابد .

تجهیز درمانگاه های اصفهان فقط با تولیدات شرکت های دانش بنیان
فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالات یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص نظام سلامت ، بیمه همگانی ، فرار مالیاتی پزشکان ، بیکاری پزشکان عمومی و کمبود مواد اولیه تولید دارو در کشور به مشکل شرکتهای دارو سازی در تامین مواد اولیه اشاره کرد و گفت: ارز دولتی به مواد اولیه که عموم آنها وارداتی هستند تعلق نمی گیرد اما به داروهای وارداتی تعلق می گیرد.

وی به همکاری برخی از افراد در بدنه دولت با شرکت های واردات کننده گفت: با امضاء طلایی این افراد برخی تجهیزات و تولیدات داخلی در بخش بهداشت و درمان با ارز دولتی وارد کشور می شود در حالی که تامین غذا و دارو از سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در ادامه با تایید کلیات طرح نظام سلامت گفت: مجلس مصوبه ای برای تامین نقدینگی این طرح از محل هدفمندی یارانه ها به مبلغ 48 هزار میلیارد ريال و از محل مالیات بر ارزش افزوده 4 هزار ریال اختصاص داده است .
فولادگر مالیات گریزی برخی پزشکان را نیز از مشکلات فعلی بیان کرد و گفت: با اجرای طرح نظام پرداخت مکانیزه این مشکل برطرف خواهد شد .
حجت الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکتهای دانش بنیان استان در تولید تجهیزات پزشکی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد از این پس تمام مراکز درمانی ، تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی داخلی با استاندارد بین المللی ، تامین کنند.
عابدی دیگر نماینده مردم اصفهان با دفاع از عملکرد وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت گفت: ریل گذاری خوبی برای اجرای این طرح شده و برای کمک به اجرای طرح مبلغی از صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافت.
وی در پاسخ به سئوال دانشجویان در زمینه وضعیت معیشتی معلمان با اشاره به رشد بودجه آموزش و پرورش در مجلس دهم گفت: در یکسال اخیر توجه ویژه ای به آموزش پرورش شده است .
سالک نماینده مردم اصفهان در پایان از دانشجویان خواست نشست های خود با نمایندگان را افزایش داده و مجلس را در تدوین سند الگوی پایدار اسلامی پیشرفت یاری کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما استعفای نمایندگان ردیف بودجه عملی نشدن وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب