Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:17:30 GMT

اهدا ۱۴ هزار واحد خون در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۷۶۷۱

اهدا ۱۴ هزار واحد خون در خراسان جنوبی

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عاملی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت:درهشت ماهه سال جاری ۱۷ هزار و ۹۸۸ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان مراجعه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲۰ نفر موفق به اهدای پلاکت خون شده‌اند، افزود: همچنین ۱۴ هزار و ۱۴۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی با بیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری هشت هزار و ۸۵۶ اهدا کننده مستمر خون داشته‌ایم، گفت: نیاز به خون همیشگی بوده و از شهروندان خواستاریم بیماران را یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون، هزار و ۵۰۸ نفر برای بار اول موفق به امر خداپسندانه اهدای خون شده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از کاهش دو درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در هش ماهه سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۶۴ نفر اهدای خون داشته‌اند.

عاملی با بیان اینکه طی هشت ماهه مشابه سال گذشته هشت هزار و ۸۰۹ اهدا کننده مستمر خون داشته‌ایم، اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۷۱ نفر اهدای پلاکت خون داشته اند.

وی با بیان اینکه اهدای پلاکت خون نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: با توجه به سرد شدن هوا و کاهش مراجعه برای اهدای خون، خواستاریم مردم بیماران نیازمند خون را فراموش نکنند.

عاملی بیان کرد: بانوان هم مانند آقایان می‌توانند اهدا کننده خون باشند بنابراین از آن‌ها می‌خواهیم در اهدای همه گروه‌های خونی ما را یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: مرکز خون گیری پاسداران طی روزهای یک شنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹ شب پاسخگوی مراجعه کنندگان است.

انتهای پیام / ط آ

کاهش ۲ درصدی اهدای خون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی

  دکتر نوری در این رابطه ، با اعلام اینکه این استان در اهدای خون جهش ۶۰ درصدی  در کشور داشته است، گفت: این امر فقط با مشارکت مردم محقق شده است. وی با اشاره به زیرساخت‌های موجود در استان برای اهدای خون بیان کرد: در حوزه تجهیزات و امکانات اقداماتی انجام شده اما هنوز نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم. نوری گفت: انتقال خون خراسان شمالی این توفیق را داشته تا در قالب شبکه ملی خون رسان، ۱۰ درصد میزان شبکه خون رسانی را به خود اختصاص دهد که این نشان دهنده فعالیت مستمر مرکز خونگیری در این استان است. وی با بیان اینکه در هفته سلامت امسال مرکز دوم خونگیری مرکز استان افتتاح خواهد شد، افزود: این امر برای دسترسی مناسب‌تر اهداکنندگان و کاهش ترافیک انجام شده است. این مقام مسئول ادامه داد: امسال علاوه بر مباحث کمی موضوع کیفیت اهدای خون نیز مورد توجه قرار گرفته است که یکی از جامعه هدف بانوان هستند که تاثیر زیادی در افزایش مشارکت مردم دارد. وی تصریح کرد: جوانان گروه دوم هدف ما است، در واقع کشور و به تبع آن، خراسان شمالی رو به سالمندی پیش می‌رود و این امر سبب می‌شود تا سن اهدای خون افزایش یابد از این رو به دنبال آن هستیم تا جوانان را در اهدای خون مشارکت بیشتری دهیم. مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت: میانگین خونگیری در کشور ۳۶ تا ۴۰ سال است که خراسان شمالی جزء استان‌های متوسط در سن خونگیری در کشور است. وی تاکید کرد: برای اینکه جوانان را در موضوع خونگیری مشارکت بیشتری دهیم به دنبال آن هستیم تا پویش جان‌بخش جوانان را در نیمه دوم سال اجرا کنیم. نوری گفت: در حال حاضر بانوان در این استان مشارکت هشت درصدی را در اهدای خون دارند که از این لحاظ خراسان شمالی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • اهدای قرآن نفیس به خط نسخ مغربی به کتابخانه رضوی