Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‎رغم آنکه بنا بود شرایط خواهر خواندگی گرگان و گوانجو در چین بررسی شود ولی این پیوند در سفر دو عضو شورای شهر و شهردار گرگان در گوانجو در پایان یک همایش منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، یکصدو هفتمین صحن علنی شورای شهر گرگان، شامگاه امروز(شنبه 17 آذر) در غیاب شهردار گرگان که به همراه دو عضو شورای شهر علی‎اصغر یوسفی، حمیدرضا آقا‎ملایی و معاون استاندار گلستان به دلیل سفر به چین و شهر گوانجو غیبت داشتند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بررسی لوایح و نامه‎های این هفته شورای اسلامی شهر گرگان در 10 بند و با طرح موضوعاتی چون واگذاری عرصه شهرداری به سپاه ناحیه گرگان در گرگان جدید، پرداخت مطالبات به دو شرکت، تملک املاک در ضلع جنوبی پارک شهر و تکمیل پارک شهر و بررسی‎نامه‎های ریاست کمیسیون اداری و مالی بودجه شورا در خصوص درخواست شرکت تعاونی شهرداری گرگان و نامه فرمانداری مبنی بر پرداخت حق آبراهه و اجرای عملیات احداث و اصلاح دیوار سازی رودخانه النگدره در نظر گرفته شده بود.

 

در این جلسه که به دلیل غیبت یوسفی، ابراهیم جرجانی ریاست آن را برعهده داشت به موضوع انعقاد خواهرخواندگی گرگان و گوانجو  نیز بار دیگر اشاره شد.

 

گرچه این خواهر خواندگی منتقدان زیادی به دلیل عدم وجود تشابه‎های بین دو شهر گرگان و گوانجو داشت و گفته می‎شد دستاورد چندانی جز یک اسم برای گرگان به همراه نخواهد داشت ولی با حضور معاون عمرانی استاندار گلستان در حاشیه مجمع جهانی شهرداران در گوانجو این پیوند منعقد شد.

 

با وجود این انتقادات تریبون‎‎های وابسته به شهرداری گرگان از این عقد خواهر خواندگی به عنوان سرآغاز توسعه گرگان نام می‎برند و حال باید پس از این سفر،  بسته‎‎ای که شهرداری گرگان از گوانجو برای گرگان به ارمغان آورده را ارزیابی کرد و آخر و عاقبت ماجراجویی شهرداری گرگان و دو عضو شورای شهر در چین باید دید به کجا ختم می‎شود.

 

گرچه پیش از این و در جلسه هفته گذشته صحن علنی شورای شهر گرگان، فائزه عبدالهی یکی از اعضای شورای شهر گرگان به این نکته اشاره کرده بود سفر شهردار به گوانجو برای بررسی شرایط این خواهر خواندگی است ولی در تنها یک سفر و بدون آنکه هیئت چینی در گرگان برای ارزیابی این شهر حاضر شود عقد خواهر خواندگی بین گرگان و گوا‎جو ایجادشد، خواهر خواندگی که شاید تنها عامل آن را یک راه ابریشم تاریخی دانست.

 

ابراهیم جرجانی، عضو شورای شهر گرگان در این صحن شورای شهر گرگان  به برگزاری برنامه‎های هفته فرهنگی گرگان نیز اشاره کرد و گفت: سوم ربیع‎الثانی سالروز ورود امام حسن عسگری(علیه السلام) به شهر گرگان است و سالروز ورود این امام همام را به گرگان به عنوان هفته فرهنگی گرگان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با توجه به برنامه‎های پیش بینی شده در طول این هفته شاهد اتفاق خوب و مبارکی در گرگان باشیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به سفر دو تن از اعضای شورای شهر و شهردار گرگان پیوند خواهر خواندگی و به عبارتی خواهر شهری بین گرگان با گوانجو برقرار شد و این در حالی بود که بنا بود مذاکراتی انجام شود ولی این پیوند در این سفر خوانده شد.

 

جرجانی یادآور شد: شورای شهر گرگان در دور پنجم خواهری به نام گوانجو پیدا کرده و این خواهر خواندگی امیدواریم منشا خبرهای خوبی برای گرگان باشد.

 

وی افزود: گوانجو در بحث ترافیک و روان سازی شرایط خوبی دارد و در راستای کمک به تسهیل روان‎سازی ترافیک شهری می‎توان از ظرفیت این شهر استفاده کرد.

 

عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: شرایط خواهرخواندگی به گونه‎ای است که هر شهر در هر کشور یک خواهر خوانده  می‎تواند انتخاب کند و در کشور خواهر خوانده گوانجو شهر گرگان است و با شهر دیگری در کشور نیز نمی‎تواند این پیوند را داشته باشد.

 

جرجانی افزود: همچنین شهردار و دو عضو شورای شهر گرگان در گوانگ‎جو در همایش بهترین شهرداران نیز حضور داشتند و قطعا حضور دو عضو شورای شهر گرگان می‎تواند به برنامه‎های این شهر در آینده کمک کند.

 

ناصر گرزین دیگر عضو شورای شهر گرگان در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته هفته فرهنگی گرگان رسمیت یافت و  از سوم تا هشتم ربیع‎الثانی هفته فرهنگی گرگان در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی گرگان از سالروز ورود امام حسن عسگری(علیه الاسلام) به شهر گرگان تا میلاد این امام همام در نظر گرفته شده، افزود: روز (سه شنبه 20 آذر) ساعت 10 صبح به مناسبت این هفته بنا است قدمگاه امام حسن عسگری(علیه السلام) در گرگان گلباران شود و با هماهنگی کانون مساجد بنا شد به ولادت و ورود این امام همام در گرگان در سطح مساجد گرگان تاکید شود.

 

این عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: برای معرفی این هفته همچنین تابلوهایی که در سال‎های گذشته عنوان شد امسال نیز در نظر گرفتیم و همچنین در شب 25 آذر، ولادت امام حسن عسگری(علیه السلام) است جشن با شکوهی در محله سبزه مشهد برگزار شد و در کنار آن برنامه‎های جنبی دیگر مثل کتاب‎خوانی و مسابقات در طول این هفته نیز در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد خراسان جنوبي علی لاریجانی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند مقابله با تروریسم حسن روحانی گوانگ جو جلسه علنی شورای شهر شورای شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین دوره مسابقات باشگاهی بسکتبال از روز جمعه وارد مرحله نیمه نهایی می شود. شهرداری گرگان که به عنوان اولین تیم حضور خود در این مرحله را قطعی کرد در نخستین دیدار این مرحله به مصاف مهرام می رود.

گرگانی ها مدافع قهرمانی لیگ برتر هستند و مهرام پرافتخارترین تیم باشگاهی بسکتبال؛ همین دو فاکتور گویای جذابیت این دیدار خواهد بود.

گرگانی ها که مرحله مقدماتی لیگ برتر را با صدرنشینی به پایان رساندند و در مرحله پلی اف هم مقتدرترین تیم نشان دادند، در شرایطی وارد نیمه نهایی می شود که سرمربی آنها یعنی مصطفی هاشمی سال ها هدایت حریف را بر عهده داشته و در ثبت بسیاری از افتخارات مهرام نقش داشته است.

دیگر دیدار نیمه نهایی لیگ بسکتبال میان ذوب آهن و برنده دیدار پنجم نفت و طبیعت برگزار می شود.

مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال به صورت ٣ از ٥ برگزار می شود. شهرداری گرگان و ذوب آهن میزبان دو دیدار نخست هستند.

برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال به این شرح است:

نیمه نهایی اول

جمعه ۳۱ فرودین
* شهرداری گرگان - مهرام

شنبه اول اردیبهشت
* ذوب آهن - برنده دیدار پنجم نفت آبادان و طبیعت

نیمه نهایی دوم

یکشنبه ۲ اردیبهشت
* شهرداری گرگان - مهرام

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
* ذوب آهن - برنده دیدار پنجم نفت آبادان و طبیعت

نیمه نهایی سوم
* مهرام - شهرداری گرگان
* برنده دیدار پنجم نفت آبادان و طبیعت - ذوب آهن
- زمان این دیدارها متعاقبا اعلام می شود

نیمه نهایی چهارم
* مهرام - شهرداری گرگان
* برنده دیدار پنجم نفت آبادان و طبیعت - ذوب آهن
- زمان این دیدارها متعاقبا اعلام می شود

نیمه نهایی پنجم
* شهرداری گرگان - مهرام
* ذوب آهن - برنده دیدار پنجم نفت آبادان و طبیعت

- زمان این دیدارها متعاقبا اعلام می شود

کد خبر 6080967

دیگر خبرها

  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها