Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-02@03:11:30 GMT

رئیس جمهور از مواضع ترکیه تمجید و تقدیر کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۷۸۳۷

رئیس جمهور از مواضع ترکیه تمجید و تقدیر کرد

رییس جمهوری از مواضع خوب رییس جمهوری و دولت ترکیه برابر تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا قدردانی کرد و گفت: اراده قطعی ایران، توسعه روابط صمیمانه در همه ابعاد با ترکیه است.

به گزارش صدای ایران از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار رییس مجلس ترکیه که در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه برگزار شد، با قدردانی از مواضع خوب رییس جمهور و دولت ترکیه برابر تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران، افزود: ایران قدردان اهتمام رییس جمهوری و دولت ترکیه برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است و از آن استقبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن روحانی با تاکید بر اینکه 'اراده قطعی جمهوری اسلامی، توسعه روابط صمیمانه در همه ابعاد با کشور دوست و برادر ترکیه است'، اظهار داشت: ایران امنیت و ثبات ترکیه را امنیت و ثبات خود می‌داند و از همین‌رو در قبال کودتای چندی قبل ترکیه موضع صریح و شفافی در جهت ثبات و تقویت دولت ترکیه داشت.

رییس جمهوری تصریح کرد: ایران علاقه مند است توافقات دو کشور در زمینه گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و همکاری‌های بانکی سریع‌تر اجرایی شوند.

روحانی با استقبال از مواضع سازنده رییس جمهوری ترکیه درباره مسایل جهان اسلام، خاطر نشان کرد: نباید زیر بار تصمیمات نادرست و خلاف مصالح منطقه رفت. اقداماتی که دوستی و همکاری‌های کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
رییس جمهوری گفت: ایران، ترکیه و روسیه در نشست اخیر خود تصمیم گرفتند که در نشست‌های بعدی علاوه بر مسایل امنیتی منطقه، مسایل مربوط به همکاری‌های اقتصادی مشترک را نیز پیگیری کنند و این همکاری‌ها بین کشورهای منطقه در سال‌های اخیر ثمرات خوبی داشته است.

روحانی با بیان اینکه موضوع اجلاس روسای مجالس شش کشور برای همه کشورها و بویژه ایران و ترکیه بسیار مهم است، گفت: ایران و ترکیه سال‌هاست که با مشکل تروریسم مواجه هستند و هر زمان که همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم افزایش یافته موفقیت‌های آنها در عرصه مبارزه با این معضل بیشتر شده و در سال‌های اخیر دو کشور همکاری‌های خوبی در این زمینه در سطح منطقه داشته‌اند.

'بن علی ییلدریم' رییس مجلس ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط تهران – آنکارا بر پایه ریشه‌های تاریخی و پیوندهای فرهنگی استوار است، گفت: ترکیه تحت هر شرایطی روابط خود با ایران را ادامه خواهد داد و تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران نابه جا بوده و مفید نیست.

وی افزود: موضوع تروریسم همواره برای ترکیه اهمیت داشته و دشمن مشترک کشورهایی چون ایران و ترکیه است و باید همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم افزایش یابد.

رییس مجلس ترکیه با بیان اینکه ابتکار همکاری ایران، ‌ترکیه و روسیه برای مبارزه با تروریسم بسیار مهم و مفید بوده است، اظهار داشت: متاسفانه بیشتر اتفاقات تروریستی در کشورهای منطقه ما رخ می‌دهد و غربی‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم فقط شعار می‌دهند. مشکل تروریسم در منطقه صرفا براساس راهکارهای منطقه‌ای باید حل و فصل شود و دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای فقط مشکل را پیچیده‌تر می‌کند.

ییلدریم تاکید کرد: تجربه همکاری‌های چندجانبه در بین کشورهای منطقه بسیار ثمربخش بوده و ترکیه برای تحکیم و گسترش همکاری‌های چندجانبه با کشورهای منطقه اراده جدی دارد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترکیه رئیس جمهور مواضع سیاسی تحریم روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بوررل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند. 

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

دیگر خبرها

  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • ترور برای بقا
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه