Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیسان اتاق های بازرگانی ایران و روسیه تاکید کردند که در شرایط تحریم، دولت ها از همکاری فعالان بخش خصوصی حمایت کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «سرگئی کاترین» رئیس اتاق بازرگانی روسیه، عصر امروز (شنبه) با «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران در تهران دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، هماهنگی دوجانبه برای برگزاری همایش تجاری سالیانه ایران و روسیه مهم‌ترین محور این دیدار بود.
«سرگئی کاترین» با تاکید بر اینکه برگزاری همایش سالیانه تجاری ایران و روسیه نقشی ویژه در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور دارد، گفت: برگزاری همایش دوره گذشته (به میزبانی ایران) بازخوردهایی بسیار مناسبی از سوی مشارکت‌کنندگان حاضر به همراه داشت.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در اتاق بازرگانی روسیه، در نظر داریم این همایش را با حضور حداکثری طرف ایرانی به ویژه نمایندگان مجلس، فعالان بخش خصوصی و همچنین نمایندگانی از قوه قضاییه برگزار کنیم.
به گفته رئیس اتاق روسیه، «نفت و گاز، کشاورزی، مواد غذایی، حمل‌ونقل و لجستیک» از جمله مهم‌ترین محورهایی است که با حضور مقام ها و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور می‌تواند در این دوره از همایش تجاری ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
«غلامحسین شافعی» نیز در این دیدار گفت: در شرایط کنونی تحریم های آمریکا، فضای جدیدی برای ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه فراهم‌شده و در این شرایط ضروری است که اتاق های بازرگانی دو کشور ضمن شناسایی مسائل و مشکلات موجود، از دولت‌ها بخواهند تسهیلات و امکانات جدیدی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی فراهم کنند.
وی همچنین بر همکاری و برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اتاق روسیه برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این همایش تاکید کرد.
علاوه بر این، با پیشنهاد رئیس اتاق ایران مقرر شد تا همایش تجاری ایران و روسیه در ماه جولای(تیر-مرداد) سال آینده میلادی در «ساراتوف» روسیه برگزار شود.
به گزارش ایرنا، براساس آمار گمرک روسیه، میزان صادرات ایران به این کشور در سال گذشته میلادی با افزایش 30 درصد ی نسبت به سال 2016، از 303 به 392 میلیون دلار رسید و در مقابل واردات ایران از روسیه از یک میلیارد و 800 میلیون دلار به یک میلیارد و 30 میلیون دلار کاهش یافت.
بررسی ها نشان می دهد نسبت تراز تجاری ایران و روسیه در سال های گذشته یک به 10 به نفع روسیه بوده که در سال 2017 این نسبت «یک به سه» شده است.
عمده صادرات ایران به روسیه با سهم 70 درصدی مربوط به مواد غذایی و محصولات کشاورزی است و فلز، سیمان، مواد شیمیایی و معدنی در رتبه های بعدی قرار دارند.
اقتصام**9189** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتاق بازرگاني ايران روسيه همايش تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران

سفیر ایران در مسکو روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، دفتر یادبود گرامیداشت جانباختگان و مجروحان حادثه تروریستی کروکوس را امضا کرد.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی در یادداشت تسلیتی که در این دفتر یادبود نوشت، مراتب تأثر و همدردی عمیق دولت و ملت ایران را به دولت و مردم روسیه اعلام کرد.

سفیر ایران در روسیه در این پیام ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می دارد.

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: از درگاه خداوند منان برای جانباختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار ، شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

سفیر ایران در روسیه شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه نیز در پیامی، جان‌باختن و مجروح شدن شمار قابل توجهی از شهروندان روس در این حمله تروریستی را تسلیت گفته بود.

علاوه بر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، نهادهای ایرانی فعال در روسیه همچون مرکز اسلامی مسکو، سرکنسولگری‌های کشورمان در کازان و آستراخان نیز پیش‌تر با صدور اطلاعیه‌ها و پیام‌هایی همدردی خود با دولت و مردم روسیه اعلام کرده بودند.

جمعی از شیعیان مسکو نیز با حضور در مکان یادبودی که به صورت خودجوش توسط شهروندان برای گرامیداشت یاد جانباختگان حادثه تروریستی تالار شهر کروکوس در مقابل این تالار ایجاد شده، با اهدای گل، یاد این قربانیان را گرامی داشتند.

علاوه بر آنکه این روزها سفارت روسیه در تهران به محلی برای اهدای گل و گرامیداشت یاد جانباختگان این حادثه تروریستی تبدیل شده است، تصاویر دریافتی از کنسولگری روسیه در شهر رشت نیز بیانگر ابراز احساسات و همدردی مردم و مسئولان استان گیلان به قربانیان حمله تروریستی کروکوس است.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در سفارت روسیه در تهران و امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس با دولت و ملت روسیه ابراز همدردی کرد.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به پرتاب بمب های آتش زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد.

شاهدان عینی در زمان وقوع حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند. این آتش‌سوزی منجر به فروریختن بخش‌هایی از این تالار شد.

عملیات آواربرداری و جستجوی قربانیان این حادثه از زیر آوار قرار است سه شنبه هفتم فروردین ماه خاتمه یابد.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند و طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه محاکمه شدند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود