Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@07:52:36 GMT

استاندار لرستان: دانشجو نباید صدای قدرت‌ها شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۷۸۸۹

استاندار لرستان: دانشجو نباید صدای قدرت‌ها شود

استاندار لرستان بابیان اینکه دانشجو نباید خود را صدای قدرت قرار دهد بلکه باید خود را منتقد قدرت‎ها بداند گفت: مقابله با فساد و عدالت‌خواهی مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی است. ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی عصر امروز در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه لرستان برگزار شد اظهار داشت: دانشجویان بیانگر امید در جامعه و بین نسل جوان هستند، دانشجو و دانشگاه چندین رسالت مهم دارد که رسالت اصلی و اولی دانشگاه آموزش و پژوهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسالت فرعی مهمی که هیچ‌وقت نباید جای رسالت اصلی قرار بگیرد فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که خارج از آموزش و پژوهش دانشجویان است، در همه دنیا چنین روندی وجود داشته ولی متأسفانه در طول سال‌های گذشته مقداری جنبش‌های دانشجویی به این معنی که فعالیت‌هایی فراتر از آموزش و پژوهش است در حوزه سیاست کمرنگ‌تر شده ولی در ایران از روز شکل‌گیری‌شان جنبش‌های مؤثر و تأثیرگذاری بر تحولات اجتماعی ایران بوده‌اند.

استاندار لرستان عنوان کرد: از سال 32  که این اتفاق افتاد روحیه استبداد ستیزی دانشجویان را نشان داد، در آن زمان نیز برعلیه استبداد داخلی و استعمار و استکبار خارجی وارد عمل شدند و این جنبش ادامه پیدا کرد که اوج آن در انقلاب اسلامی بود.

وی بیان کرد: اوج این جنبش با این رویکرد استبداد و استکبارستیزی در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی است به‌طوری‌که در این سال‌ها بخش عمده‌ای از بار ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و وادار کردن مردم به ایجاد انگیزه انقلابی در بین مردم را دانشجویان در کنار روحانیون و سایر اقشار بر عهده گرفتند و ادامه این را پس از انقلاب در دوران تثبیت انقلاب با حرکت دانشجویان در تصرف لانه جاسوسی می‌بینیم که به تعبیر امام راحل بعدی از استکبارستیزی جنبش دانشجویی است.

خادمی تصریح کرد: این جنبش همچنان بالنده ادامه پیدا کرد و در جنگ با رویکرد وطن‌پرستی و حفظ ایران و دفاع از اسلام باز در اوج قرار داشت و بیشترین نقش را در دفاع مقدس چه درصحنه‌های پشتیبانی و چه درصحنه‌های عملیاتی ایفا کردند.

مراسم روز دانشجو توسط دانشگاه‌ آزاد در شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شددانشجویان برای نجات کشور از تحریم‌ها چاره‌اندیشی کننداعتراض بسیج دانشجویی به تخلفات آشکار برخی مسئولان ‌دانشگاه کردستان‌

وی خاطرنشان کرد: این جنبش نوسانات نیز داشته و دچار مشکلاتی شد و امروز نیز این جنبش دانشجویی فعال است ولی باید رویکردش را متناسب با امروز انتخاب کند، یکی از ویژگی‌های اصلی این جنبش این است که به‌عنوان  منتقد قدرت باید وارد شود، دانشجو هیچ‌وقت نباید صدای قدرت‌ها شود چون قدرت‌ها به‌اندازه کافی تریبون، رسانه، محافل و مجالس دارند و خودشان صدای خودشان را به مردم می‌رسانند.

استاندار لرستان گفت: بعضی‌ها به دنبال این بودند و هستند که دانشجو را  معبر و کانال این کار قرار دهند ولی دانشجو نباید خود را صدای قدرت قرار دهد بلکه خود را منتقد قدرت بداند.

وی اظهار داشت: جامعه‌ای که صاحبان قدرت بر اساس یک مدل اجتماعی و  مشروعیت بخشی از اسلام اداره می‌شود و انتخابات دارد، دولت، رئیس‌جمهور و رهبر دارد و یک چهارچوب کلی تحت عنوان اسلام دارد و اداره می‌شود دانشجو باید رصد کند که این‌ها در کجا مشکل‌دارند و کجا کار نمی‌کنند.

خادمی افزود: وظیفه دانشجو در بعد سیاسی این است که نقص‌ها را پیدا کند و آن‌ها را بیان و دنبال کند و زبان مردم و کسانی که دیده نمی‌شوند شود، دانشجو نباید زبان کسانی شوند که بیشتر از همه خودشان دیده می‌شوند.

وی عنوان کرد: دانشجویان باید صدای افراد گمنام، افراد بدون رسانه و تریبون شوند و این رویکرد در سال‌های اخیر در جنبش دانشجویی شکل می‌گیرد؛ امروز مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی مقابله با فساد و عدالت‌خواهی است و جنس دانشجویان اعتقادی است.

استاندار لرستان به فعالیت‌های مدنی دانشجویان اشاره و بیان کرد: فعالیت‌های اجتماعی ممکن است در راستای دستیابی به قدرت نباشد و به همه گروه‌های اجتماعی و مردم برمی‌گردد، فعالیت‌هایی که می‌توان در قالب انجیوها و گروه‌ها انجام داد نباید فراموش شود چراکه بعد مهمی است و الان برجسته‌تر از بعد سیاسی است.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغال باید قبول کنیم که بیکاری یکی از معضلات مهم کشور است که انباشته است، در جمهوری اسلامی توفیقات خیلی زیادی داشته‌ایم اما متأسفانه در حوزه اشتغال توفیقاتمان کم بوده است.

خادمی خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌هایی که کرده‌ایم ولی هنوز حجم زیادی از بیکاری انباشته‌شده از دوره‌های قبل وجود دارد و علی‌رغم اینکه دولت تلاش می‌کند سالانه 700 هزارتا یک‌میلیون شغل ایجاد کند بازهم این بیکاری انباشته است و هیچ‌کس نیست بگوید این حرف را قبول ندارد.

وی گفت: استان لرستان نیز به دلایل عدیده‌ای ازجمله عدم سرمایه‌گذارهای قبلی که بوده و یک سری سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی که دچار مشکل  شده و به دلیل فقر پایه و توسعه‌نیافتگی این مشکل بیشتر است.

استاندار لرستان اظهار داشت: باید در این راستا تلاش کنیم ولی این‌گونه نیست که سیاه نمایی کنیم، خیلی استان‌ها بدتر از ما هستند ولی بیکاری 12 الی 13 درصد نیز نرخ بالایی است اما استان بالاتر از ما نیز وجود دارد.

وی افزود: در راستای نرخ تورم در گروه‌های مختلف تقریباً به آمار کشور نزدیک هستیم ولی در دو گروه دو برابر کشور هستیم که یکی در مسکن و دیگری در اجازه مسکن است که بدین معنی است این بخش فعال می‌شود و استقبال به استانمان خوب است، مطمئناً چندین استان کشور ازجمله استان‌های زاگرسی به دلیل طبیعت و آبی که دارند در آینده استان‌های استراتژیک واصلی خواهند شد.

خادمی عنوان کرد: به دلیل موقعیت استراتژیکی که این مناطق دارند در آینده  جایگاه‌های بالاتری را در سطوح اولی در سطح کشور کسب خواهند کرد که سبب رونق در شهر می‌شود؛ عده‌ای دوست دارند بگویند استانمان آخرین است ولی این‌گونه نیست، لرستان استانی پراستعداد بافرهنگ غنی بالا است.

وی بیان کرد: لرستان در حوزه ادبیات، فرهنگ، موسیقی، پرورش نیروی انسانی، طبیعت و گردشگری، جز استان‌های خیلی خوب کشور است و باید به این استان افتخار کنیم و به دنبال این باشیم که ظرفیت‌ها و موفقیت‌های استان را برجسته کنیم و به همدیگر انگیزه دهیم.

انتهای پیام/ن

R41450/P1361/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن بزرگ دهکده بهار ایران در پارک دانشجو

 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی شهردار ۱۱ منطقه اعلام کرد: جشن بزرگ دهکده بهار ایران همراه با مراسم آیینی نوروز، غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی ساده در بوستان دانشجو در حال برگزاری است.

موسوی در مورد برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۱ در این جشن افزود: با توجه به هم‌زمانی نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، بخشی از برنامه‌های جشن مربوط به موضوعات قرآنی و تفسیر آیات و سوره‌های قرآنی است و این جشن‌ها هر شب از دوم فروردین‌ماه آغاز شده و تا نهم فروردین اداره دارد.

حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ دراین‌باره توضیح داد: در بخش دیگر این جشن نیز مسابقات و ویژه‌برنامه‌های شاد برای کودکان اجرا شده، همچنین غرفه‌های کودکان پذیرای خانواده‌هاست.

عموزاده یادآور شد: در حاشیه جشن‌های این برنامه، چایخانه محبان الزهرا نیز هم‌زمان با اذان مغرب و فعالیت این نمایشگاه با توزیع چای و افطاری ساده از شهروندان پذیرایی می‌کند.

گفتنی است جشن بزرگ دهکده بهار ایران در استیج هنرهای آیینی که به همین منظور احداث شد و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به افتتاح گردیده، میزبان شهروندان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • برپایی جشن بزرگ دهکده بهار ایران در پارک دانشجو
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان