Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@18:51:43 GMT

رئیس اتحادیه قنادان: شیرینیِ یلدا گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۷۹۸۳

رئیس اتحادیه قنادان: شیرینیِ یلدا گران نمی‌شود

رکنا: علی بهره‌مند رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، میوه‌فروشی و کافه‌قنادی تهران امروز در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی قنادان کشور اظهار کرد: در این نمایشگاه اقدام به معرفی اصناف کوچک و متوسط این صنف در سراسر کشور پرداخته می‌شود.

به گزارش رکنا، وی افزود: سابقه فعالیت قنادان در دنیا به 2 هزار سال قبل بر می‌گردد و پخت شیرینی در کشورمان سابقه طولانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اتحادیه قنادان از قدیمی‌ترین صنف‌های موجود در کشور است.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، میوه‌فروشی و کافه‌قنادی تهران با اشاره به دو رویداد پیش روی شب چله و عید نوروز گفت: همکاران ما خود را برای ارائه خدمت در این ایام آماده کرده‌اند اما با وجود افزایش هزینه‌های تولید، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این ایام و حتی پایان سال جاری نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 40 غرفه فعالیت خواهند داشت گفت: 35 هزار واحد قنادی در کشور داریم که این تعداد در استان تهران، 2500 واحد در استان تهران مشغول به کارند.

وی گفت: قیمت مواد اولیه تولید صنف ما در سال جاری افزایشی صددرصدی را تجربه کرده است. ما در سال جاری تنها 20 درصد قیمت محصولات خود را در حدود 3 ماه قبل افزایش دادیم.

بهره‌مند گفت: قیمت هر کلیوگرم جعبه شیرینی که در سال قبل 4 هزار تومان بود امسال به 15 تا 22 هزار تومان رسیده است و نرخ آن از بعضی شیرینی‌ها بالاتر رفته است.

وی تاکید کرد که شیرینی‌هایی داریم که قیمت آن 15 هزار تومان است اما در جعبه‌هایی گذاشته می‌شود که قیمت هر کیلوگرم آن 22 هزار تومان است؛ در شرایط فعلی قیمت هر کیلوگرم کیک یزدی و دانمارکی از جعبه آن ارزان‌تر است.

وی گفت: صادرات در صنف قنادان به شکل قانونی وجود ندارد هر چند به شکل چمدانی و مسافرتی به کشورهای کانادا و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود اما با توجه به ظرفیتی که داریم از مسئولان می‌خواهیم ما را برای صادرات ارزآوری در این صنعت یاری کنند.

بهره‌مند با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم باعث کاهش میزان تقاضا در این صنف شده است گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن کاهش تقاضا همکاران ما سعی کرده‌ند تا از افزایش دوباره قیمت‌ها جلوگیری کنند تا از این طریق هم بتوانند به قدرت خرید مردم کمک کنند هم ادامه فروش خود را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه تولید گفت: هیچ کمبودی برای تامین مواد اولیه تولید نداریم اما این محصولات با قیمت‌های بالاتری به دست تولیدکنندگان این صنف می‌رسد و ما مجبوریم آنها را از واسطه‌ها و با قیمت‌های بالاتر خرید کنیم و با وجود درخواست رفع این مشکل اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تاکنون راه‌حلی برای حل مشکل ما پیدا نشده است.

وی گفت: قیمت هرکیلوگرم شیرینی پاپیون درجه یک 21 هزار تومان، شیرینی تر 26 هزار تومان، کیک یزدی 15 هزار تومان، دانمارکی با برنجی نیز 21 هزار تومان است و در صورتی که واحدی بالاتر از این نرخ محصولات خود را در تهران به فروش برساند با آن برخورد خواهد شد و قیمت مابقی شیرینی‌ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود که اتحادیه و بازرسی اصناف بر آن نظارت خواهند داشت.

بهره‌مند ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم مغز گردو به بیش از 130 هزار تومان و مغز پسته به 200 هزار تومان افزایش یافته است که این امر مشکلات جدی برای همکارانمان ایجاد کرده است به طوریکه 40 واحد صنفی فعالیت خود را در تهران تعطیل کرده‌اند.

بنابراین گزارش، اولین نمایشگاه تخصصی قنادان کشور در تاریخ 19 تا 21 ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و بازدید از‌ آن برای عموم آزاد است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز وحشتناک مرد همسایه به زن جوان / پسر این زن کشته شد +عکس ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد خلیج فارس شد تجاوز به زنان در مطب پزشک شیطان صفت +عکس پسر جوان عاشق نامادری اش شد / آنها می خواهند بچه دار شوند !+عکس تجاوز یک سارق مسلح به هم سلولی خود در حمام زندان +عکس راز تبهکاری 100 میلیون تومانی در صندوق عقب MVM فراری در سعادت آباد تهران +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا همسایه های فوتبالیست معروف در سعادت آباد تهران از او شاکی هستند ! پیدا شدن 2 کوهنورد گمشده در کن +فیلم های تجسس با هلی کوپتر جزییات حمله مسلحانه به بانک / 2 کودک کشته شدند+ عکس بدن پسر 11 ساله در حال سنگ شدن است! +عکس های عجیب مجانی شدن هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد به یک شرط ! کتک کاری دو نماینده مجلس در برنامه زنده تلویزیونی/ مجری خونسرد فقط تماشا کرد !+ فیلم پلیس مچ جوان روستایی را در بازار شیطان آبادان گرفت فراخوان کمک فوری به درمان یک مادر جوان

منبع: رکنا

کلیدواژه: تهران رئیس اصناف کافه شیرینی عکس فیلم افغان حوادث افغانستان اخبار افغانستان مرد دختر قتل ساعت وحشتناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳