Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:12:34 GMT

پنج هکتار اراضی موقوفه در مراغه رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۸۳۳۳

پنج هکتار اراضی موقوفه در مراغه رفع تصرف شد

مراغه - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: از ابتدای سالجاری 10 موقوفه به مساحت پنج هکتار با صلح و سازش از دست متصرفان خارج و در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شد.

حجت الاسلام فریدون مطهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور ساماندهی اراضی و املاک موقوفه در مناطق شهری و روستایی و حل مشکلات تصرف این اماکن در مجموعه حقوقی، گزارشات رسیده در این خصوص طبق اسناد بررسی و مطابق آن ها اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: رفع اختلافات اراضی موقوفه با نشست های شورایی و ریش سفیدان در مناطق روستایی و شهری با همدلی و تفاهم حل و فصل می شود.
مطهری افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو اراضی اوقافی در شهرستان را تصرف کرده بودند که این اداره با اقدامات قانونی و به موقع به این موضوع ورود کرده و ضمن برخورد قانونی با افراد سودجو، اراضی موقوفه رفع تصرف شدند.
وی اضافه کرد: نرده ‌کشی و حصارکشی اطراف اراضی موقوفه و نصب تابلو اداره اوقاف از مهمترین برنامه هایی است که برای حفظ، نگهداری و صیانت از اموال موقوفه در شهرستان انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: ارزش و جایگاه بلند و ارزشمند سنت حسنه وقف باید بیش از پیش در بین مسلمان معلوم و گسترش آن فرهنگ سازی شود.
وی با اعلام اینکه موقوفات احسان و نیکوکاری ماندگاری است، اظهار داشت: اموال منقول و غیرمنقول موقوفات امانتی بزرگ است و بر اساس نظر علما و بزرگان دینی هزینه کردن درآمدهای موقوفات فقط بر مبنای نظر و نیت واقف جایز و معتبر است و تغییر نیت و دخل و تصرف در آن مجاز نیست.
مطهری ادامه داد: مردم مراغه موقوفات متعددی را از خود به جای گذاشته اند و این سازمان وظیفه خود می داند که از آنها حفظ ، نگهداری و صیانت کند.
وی از مردم شهرستان خواست که با افراد سودجو که در تصرف اراضی موقوفه نقش دارند مقابله و حامی موقوفات باشند.
وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان از جمله قضایی و انتظامی در رفع تصرف این اراضی موقوفه با این سازمان همکاری های لازم را داشته و این سازمان را در طول این مدت یاری کرده اند.
شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 186 متصرفی، 51 غیرمتصرفی و یک هزار و 968 رقبه است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وقف رفع تصرف مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

مهدی بخشی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۸ مواد فروش دستگیر شدند