Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام باباخانی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام اين مطلب اظهار کرد: با مکاتباتی كه با وزارتخانه داشته‌ایم با توجه به عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی به حوزه مسکن در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، پيشنهاد داديم طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مساکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پائین بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این درخواست پیشنهاد کردیم تا مسکن به شرط بهره‌برداری بدون انتقال مالکیت برای اقشار نیازمند احداث شود تا افراد تنها از این واحدهای مسکونی بهره‌برداری کرده و امکان انتقال مالکیت زمین و ساختمان برای آنها ایجاد نشود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های آینده هم در حوزه تکمیل مساکن مهر و هم تلاش برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم تدبیری مناسب اندیشیده شود تا اقشار مختلف جامعه از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

باباخانی در مورد شایعه مساکن مهر خالی و فاقد متقاضی نیز بیان کرد: ما تنها در شهر گیوی بالا 52 واحد مسکن احداث کردیم که فاقد متقاضی است و در بقیه شهرستان‌ها مساکن مهری را سراغ نداریم که خالی بوده و یا فاقد متقاضی باشد.

وی در مورد کیفیت ساخت مسکن مهر و نظارت دقیق سازمان نظام مهندسی به این واحدها خاطرنشان کرد: مساکن مهری که در این استان احداث شده در اکثر موارد هم از لحاظ طراحی، اسکلت، سفتکاری و ... از کیفیت مناسب برخوردار است و هم در بخش نازک‌کاری پروژه‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد که البته ایرادات کوچکی نیز وجود داشته که برطرف شده يا در شرف برطرف شدن می باشد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به صاحبان مسکن مهر بین 15 تا 40 میلیون تومان اظهار کرد: با توجه به نرخ پائین سود این تسهیلات پرداخت شده اغلب صاحبان مسکن مهر بازپرداخت این تسهیلات را به موقع انجام نمی‌دهند.

باباخانی در مورد آخرین وضعیت مسکن و افزایش قیمت رخ داده در این حوزه تصریح کرد: البته افزایش قیمت مسکن، زمین و اجاره بها در حد پایتخت نبوده، در اردبیل نیز افزایش قیمتی در این حوزه رخ داده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده روند ثبات قیمت‌ها در این حوزه ادامه پیدا کند اما همچنان اقشار با درآمد پائین توان خرید واحدهای مسکونی را ندارند و از طرفی هم قادر به دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن نیستند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

الهی راد در ابتدای این سفر با فرماندار شهرستان دیدار و به ارائه گزارش عملکرد خدمات امداد در این شهرستان پرداخت.‌ وی ضمن بازدید از روند خدمت رسانی به مددجویان در شهرستان راز وغلامان از دو مرکز نیکوکاری، چند طرح اشتغال در شهرستان  و از منزل یک خانواده یتیم نیز بازدید که مساعدت موردی و پیگیری طرح ساخت مسکن برای این خانواده انجام گرفت.‌    اهم اقدامات انجام گرفته در شهرستان: حمایت از دو هزار و ۷۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۱۸۴ نفر.  توزیع ۱۱۶ سری جهیزیه بین نوعروسان در شهرستان. توزیع ۱۹۷ عدد لوازم ضروری زندگی. ایجاد ۳۱۱ نفر فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان. احداث ۲۸۹ واحد مسکن از محل تفاهم‌نامه‌ها. گفتنی است؛ برون سپاری امورات کمک به نیازمندان به مردم توسط مراکز نیکوکاری از اهداف تاسیس این مراکز است و از طریق این مراکز توسط مردم نیازمندان شناسایی و به آنها کمک خواهد شد. در شهرستان راز و غلامان ۸ مرکز نیکوکاری فعال هستند ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل