Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ این گروه سه نفره پژوهشگران فلسطینی در رقابت های اختراعات پزشکی در دانشگاه های نوار غزه حائز مقام نخست شدند.
صلاح السعدی 36 ساله دارای مدرک کارشناسی ارشد آب و علوم زیست محیطی دو سال پیش فعالیت های تحقیقاتی خود را آغاز کرد.
وی گفت: در خلال مطالعات و پژوهش های علمی بر روی ساخت فیلتری کار کرده است که بتواند نمک و آلاینده های آب را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


السعدی افزود، وی فلزات متنوعی از طلا گرفته تا مس، نقره، آهن و آلومینیوم استفاده کرده است که پس از ذوب شدن شکل فن آوری نانو را به خود می گیرند.
علم نانو مطالعه اثر متقابل، ترکیب، داشته ها و روش های تولید مواد در مقیاس نانومتر است.
ارتباط تنگاتنگ علم نانو با دیگر علوم و تاثیر آن بر زندگی و کار روزانه سبب کشف فن آوری های پیشرفته می شود.
السعدی تاکید کرد، وی با همکاری دو تن از همکارانش گروه تخصصی نانوفناوری خود را تشکیل داد. اولین آزمایش های این گروه بر روی کاربرد نانوذرات برای مقابله با باکتری بوده است.
مرکز تحقیقات ملی مصر آزمایشاتی برای تایید فعالیت های پژوهشی آنان بر روی مواد نانو انجام داده است.
براساس اظهارات السعدی ، اینگونه ذرات نانو سازگار با محیط زیست و فاقد مواد شیمیایی بوده و هیچگونه تاثیرات جانبی بر جا نخواهد گذاشت.
همچنین ، تولید داروی 100 درصد طبیعی و ارزان و بدون مواد شیمیایی از مهمترین ویژگی های طرح تحقیقاتی نانوفناوری دانشمندان جوان نوار غزه به شمار می رود.
محمود الهندی از اعضای گروه پژوهشی نانوفناوری و پژوهشگر دانشکده علوم ومرکز تحقیقات سرطان گفت: هر سال بسیاری از افراد در بیمارستان های کشورهای مختلف بر اثر شیوع عفونت های باکتری جان خود را از دست می دهند.
وی افزود، هرگونه تحقیق یا نظریه های پزشکی باید مراحل مختلفی راپشت سر بگذارد که اولین آن دریافت تاییدیه از کمیته اخلاق تحقیقات علمی وزارت بهداشت غزه و مرحله دوم آن آزمایش روی حیوانات آزمایشگاهی است.
الهندی خاطر نشان کرد، در مرحله سوم، پس از انکه صحت آزمایشات علمی در آزمایشگاه و در بافت های حیوانات آزمایشگاهی درست بود از افراد داوطلب برای آزمایش استفاده می شود.
ریم جبور 22 ساله بیولوژیست مهندسی پزشکی و عضو سوم این گروه تحقیقاتی از مثبت بودن نتایج آزمایش ذرات نانوی سبز پس از گذشت 48 ساعت برای سلول های سرطانی سینه و مهار آن خبر داد.
دانشمندان جوان فلسطینی به رغم کار و تلاش های بی وقفه و طاقت فرسا اما همچنان با شماری از مشکلات و معضلات دست و پنجه نرم می کنند، به گونه ای که بر اساس اظهارات السعدی نوار غزه فاقد موسسات یا سازمان های علمی و تحقیقاتی است.
به رغم حضور این گروه در شماری از رقابت های بین المللی وکسب مقام نخست اما محدودیت های مسافرتی ناشی از محاصره اسرائیل بر نوار غزه مانع از ارائه تحقیقات آنان می شود.
به گفته اشرف الکورد، مدیر مرکز ملی تحقیقات ، شرایط بسیار طاقت فرسا و تاثیرات پیچیده زیست محیطی بر روی بهداشت و روان انسانها تاکنون سبب بروز انواع سرطان ها شده است.
وی افزود، این مرکز سرگرم بررسی علل ابتلا به سرطان و همچنین روش های درمان های جایگزین است لذا به این دلیل مردم از فن آوری نانوی سبز به عنوان درمان جایگزین استقبال می کنند.
نبود مرکز تحقیقات تخصصی برای آزمایش نانو سبب نگرانی پژوهشگران جوان نوار غزه شده است.
این گروه مشتاق راه اندازی اولین مرکز ساخت داروهای پزشکی برای بیماری های مختلف با کمترین هزینه و زمان و فاقد عوارض جانبی در فلسطین هستند.
این گروه تحقیقاتی نوار غزه همچنین خواستار ثبت اختراع برای استفاده از فن آوری نانو در تولید آنتی بیوتیک های طبیعی است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: غزه فناوري نانو دانشمندان جوان فلسطيني آنتي بيوتيک بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

دانشمندان در سنگاپور ارتشی از سوسک‌های سایبورگ که از راه دور کنترل می‌شدند را در یک زمین بیابانی به راه انداختند تا این گروه را برای انجام ماموریت‌های جستجو و نجات در آینده آزمایش کنند.

به گزارش ایسنا، تحقیقاتی نشان می‌دهد که حدود ۲۰ سوسک سایبورگ ماداگاسکار که کوله پشتی‌های کوچک رایانه‌ای داشته‌اند را می‌توان به گونه‌ای کنترل کرد تا به عنوان یک گروه در سراسر یک تپه شنی حرکت کنند.

این سوسک‌های سایبورگ، سوسک‌های زنده‌ای هستند که دارای فناوری هستند که دانشمندان می‌توانند از آن‌ها برای کنترل آن‌ها استفاده کنند.

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور می‌توانند دستورات را به سوسک‌ها منتقل کنند و به آن‌ها بگویند که کدام جهت بروند. این دستورات از طریق الکترود‌هایی کوله پشتی که در هر سمت اندام حسی حشرات قرار داده شده بود، به سوسک‌ها منتقل می‌شد. در حالی که دانشمندان می‌توانستند سوسک‌ها را به چپ یا راست حرکت دهند، خود سوسک‌ها نیز می‌توانستند مانند معمول راه خود بروند و موانع را دور بزنند.

محققان همچنین مواردی را ثبت کردند که در آن سوسک‌هایی که به طور تصادفی روی پشت خود غلتیده بودند، توسط دیگران مورد کمک قرار گرفتند.

در حالی که تاکنون دانشمندان به طور گسترده تبدیل حشرات به موجودات سایبورگ را انجام داده‌اند، نشان دادن رفتار گروهی چنین مواردی یک چالش بوده است.

محققان توضیح می‌دهند: این شکاف تحقیقاتی به دلیل دشواری در هماهنگی حرکات یک گروه سایبورگ تحت حضور تنوع فردی ذاتی حشرات در واکنش به کنترل ورودی است.

با پرداختن به این چالش‌ها، دانشمندان یک الگوریتم ناوبری گروهی جدید برای سوسک‌های سایبورگ ایجاد کردند. این مطالعه خاطرنشان کرد که در میان ۲۰ سوسک، یکی رهبر و بقیه پیروان بودند.

در حالی که رهبر موقعیت هدف را می‌داند، پیروان فقط موقعیت نسبی همراهان نزدیک به خود را می‌دانند. دانشمندان دریافتند که این همراهی چندین ویژگی «قابل توجه» را در حین حرکت در صحرا نشان می‌دهد. آن‌ها دریافتند که این الگوریتم جدید درهم تنیدگی بین سوسک‌ها را کاهش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند که فعل و انفعالات بین سوسک‌های همراه می‌تواند به یک سایبورگ به دام افتاده کمک کند تا از یک موقعیت دشوار فرار کند. دانشمندان دریافتند سوسک‌های همراه نیز می‌توانند به یکدیگر در غلبه بر واژگونی کمک کنند.

محققان امیدوارند روزی بتوان از چنین دسته‌ای از حشرات سایبورگ در ماموریت‌های جستجو و نجات پس از بلایای طبیعی استفاده کرد.

آن‌ها در این مطالعه نوشتند: این تحقیق به حوزه رباتیک گروهی کمک می‌کند و پتانسیل ادغام ارگانیسم‌های بیولوژیکی با رباتیک را برای ایجاد سیستم‌های خودمختار هوشمندتر با کاربرد‌هایی در دنیای واقعی نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • چت‌بات هوش مصنوعی متا در حال دسترسی به کاربران واتس‌اپ در سراسر جهان است
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • ناسا به مأموریت پهپاد سنجاقک در قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داد
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • وبگاه بین المللی تحریم علمی رژیم صهیونیستی رونمایی شد
  • اساتید دانشگاههای جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند