Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:17:25 GMT

مشهد 30 استاد خوشنویسی دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۸۷۵۵

مشهد 30 استاد خوشنویسی دارد

مشهد- ایرنا- قائم مقام رئیس شعبه انجمن خوشنویسان ایران در مشهد گفت: 30 نفر دارای مدرک استادی در شاخه های مختلف خوشنویسی از این انجمن و معادل مدرک دکتری دانشگاه هستند که 10 درصد از استادان خوشنویسی ایران را شامل می شوند.

حسین قائمی کرمانی عصر شنبه در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه خوشنویسی 'محفل عشق' در نگارخانه رضوان موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 300 نفر در کشور دانش آموخته انجمن خوشنویسان ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: انجمن خوشنویسان ایران تنها مرکز رسمی متولی آموزش خوشنویسی در کشور است که 330 شعبه دارد و از این تعداد 15 شعبه در خراسان رضوی است.
وی گفت: این انجمن هر سال دو ترم آموزشی در فصل تابستان و زمستان برگزار می کند و هر هنرجو پس از گذراندن پنج مرحله عمومی و کسب نمره لازم در امتحانات موفق به دریافت مدرک ممتازی معادل مدرک کارشناسی دانشگاه می شود.
قائمی افزود: این انجمن دو مرحله تخصصی نیز برای آموزش خوشنویسی دارد که هنرجوی دارای مدرک ممتاز می تواند پس از گذراندن مرحله نخست دوره تخصصی، مدرک فوق ممتازی معادل کارشناسی ارشد و پس از گذراندن مرحله دوم دوره تخصصی، مدرک استادی معادل دکتری دانشگاه را به دست آورد.
وی اظهار داشت: استقبال و رشد هنر خوشنویسی بین نسل جوان مطلوب است و به همین منظور هنرجویان جوان این انجمن در مشهد کارهای زیبایی از خود به ثبت رسانده اند.
وی گفت: در نمایشگاه 'محفل عشق' که با همکاری موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در نگارخانه رضوان برپا شده است، آثار 16 خوشنویس جوان 20 تا 35 ساله دارای مدارک ممتاز و فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران در مشهد در معرض دید علاقه ‌مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه تا 22 آذر دایر است.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي خوشنويسي نمايشگاه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این  خوابگاه که برای اسکان  دانشجویان بین الملل دانشگاه استفاده خواهد شدپیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد و به زودی قابل بهره برداری است.

دکتر علیرضا مسلم  افزود: این طرح از مه پارسال با  زیربنای ۳هزار و ۶۰۰ متر مربع آغاز شده و  در ۴ طبقه، همکف و طبقه منهای یک شامل بخش‌های مدیریتی، پانسیون همراهی، نمازخانه، سلف سرویس، سالن مطالعه، سالن ورزش و اتاق‌های دانشجویی در حال آماده سازی است.

وی گفت: برای این طرح  اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طبقه همکف خوابگاه سناباد پانسیون‌های همراهی نیز  در مواقع حضور خانواده دانشجویان بین الملل پیش بینی شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۴۰۳ سال جهش تولید با مشارکت مردم نیز دراجرای منویات مقام معظم رهبری و برای ارائه خدمات سلامت به مجاوران و زائران مضجع شریف رضوی (ع) تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • آغاز ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری درشهرستان سبزوار
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود