Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس نشست یک روزه مبارزه با فساد در ایران: نظام مند یا موردی؟ گفت: یکی از راهکارهای موثر برای مبارزه با فساد، طراحی جایزه ملی و حتی بین المللی مبارزه با فساد در کشور است تا به افراد شاخص در این مبارزه اهدا شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، عصر امروز شنبه ، سید محمد تسلیمی در نشست مبارزه با فساد در ایران: نظامند یا موردی؟ گفت: فساد مسئله ای است که بدون توجه به راهکار های علمیاتی امکان مبارزه با آن وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسلیمی ، گفت: از جمله راهکار هایی که در این زمینه وجود دارد تشویق افراد فعال در حوزه مبارزه با فساد است که برای این امر می توان جایزه ملی و حتی بین المللی مبارزه با فساد را طراحی کنیم.
وی افزود: استخراج معیارهای سلامت اداری، وارد ساختن این معیارها به دایره آگاهی های علمی عمومی، معرفی کارمندان واجد این صفات، تلاش برای خلق دانش جدید در مواجه با فساد، وارد کردن ادبیات مبارزه با فساد در ادبیات کودکان، در دستور کار قرار گرفتن مبارزه با فساد در دانشگاه ها از جمله راهکارهایی است که می توان برای مبارزه با فساد در پیش گرفت.
این پژوهشگر رشته مدیریت در مورد دیگر راهکارهای مبارزه با فساد هم گفت: لزوم برقراری تعاملات میان دانشگاه و نهادهای دولتی و خصوصی با این هدف که تولیدات در چهار دیواری دانشگاه محدود نشود، طراحی درس مدیریت مبارزه با فساد در همه مقاطع تحصیلی به عنوان درس عمومی ، قرار دادن مبارزه با فساد اداری به عنوان قلم اول برنامه مدیران و پاسخگو بودن آن ها ، توانمند سازی مدیران برای مبارزه با فساد ، طراحی نظام رتبه بندی از افراد موفق در مبارزه با فساد و افراد فاسد، طراحی سازمان و شبکه مبارزه با فساد ادارای و ایجاد زمینه های برای گسترش تجربه های موفق در این زمینه را از دیگر راهکارهایی است که می توان در امر مبارزه با فساد موثر باشد.
وی با ذکر این نکته که فساد مسئله ای است که مبارزه با آن ، خود یک مسئله است ، گفت : بسیار بر شناسایی فساد تمرکز داشته ایم گویی که فساد ما را شناخته است و راهکارهای ما را خنثی می کند.
تسلیمی به ابعاد مختلف فساد پرداخت و اظهار کرد: مبارزه با فساد دو بعد نظری و عملی دارد . در بعد نظری مبارزه با فساد تحت شعاع گفتمان تکراری فساد واقع شده است و دوباره خود به فساد کشیده شده است. در بعد عملی هم نیازمند پاسخ هایی برای ابر مجهولی به نام روش موفق مبارزه با فساد هستیم.
تسلمیی با انتقاد از توصیف صرف فساد و عدم تجویز راهکار گفت: فقط خود فساد را توصیف می کنیم اما برای مجهول ها پاسخ نداریم بنابراین ضروری است که که ما راهکار پژوشی را در پیش بگیریم بکیم .
وی ادامه داد: دانشگاه تهران کار مبارزه با فساد را شروع کرده است و این نشست قدم اول است. ما معتقد هستیم توصیف شرط لازم اما کافی نیست بلکه شرط کافی تجویز است.
**9487**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست مبارزه با فساد استاد دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

وی با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره و اضافه کرد: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی گفت: مبارزه با فساد جزو شعارهای مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کارهای بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

این خبر تکمیل می‌شود

کد خبر 6086379

دیگر خبرها

  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • تاکید بر مشارکت مردمی در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد