Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - معرفی خار مریم / خواص خار مریم برای دیابت / خواص خار مریم برای کبد / خواص خار مریم برای درمان عوارض شیمی درمانی / خواص خار مریم برای هپاتیت / خواص خار مریم برای باروری و شیردهی / خواص خار مریم برای مغز / خواص خار مریم برای سرطان

معرفی خار مریم
نام علمی : Silybum marianum
خار مریم گیاهی است که بومی اروپا است و توسط استعمارگران اولیه به آمریکای شمالی آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خار مریم در حال حاضر در سراسر شرق ایالات متحده، کالیفرنیا، آمریکای جنوبی، آفریقا، استرالیا و آسیا یافت می شود. این گیاه تا 2 متر ارتفاع دارد و دارای گل های بنفش بزرگ و روشن است. Silybum marianum نام خود را از سمی شیرین می گیرد که وقتی از بین می رود از برگ خارج می شود. برگها دارای مارک سفیدی هستند که براساس افسانه شیر مریم است. قطعات و بذرهای بالا برای تهیه دارو استفاده می شود. دانه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
 
این گیاه تحمل سرما را دارد.  در تمام طول سال برگ دارد، ازجولای تا سپتامبر گل می دهد، و دانه ها از آگوست تا اکتبرمی رسند. دو گونه نر و ماده (هر دو اندام است مرد و زن)  دارد و توسط زنبورها گرده افشانی می گردد.  
خاک مناسب این گیاه  نور (شنی)، متوسط (لومی) و سنگین (رسی) و ترجیحا" خاک خوب زهکشی.  می باشد در خاک قلیایی هم رشد می کند.
این  گیاه نمی تواند در سایه رشد می کنند. ترجیحا خاک خشک یا مرطوب مناسب آن است. این گیاه می تواند بادهای قوی اما نه باد دریایی را تحمل نماید.

خار طور عمده برای اختلالات کبدی، از جمله آسیب کبدی ناشی از مواد شیمیایی، الکل و شیمی درمانی، و همچنین آسیب های کبدی ناشی از Amanita phalloides (مرگ بسته) مسمومیت قارچ، بیماری کبد چرب غیر الکل، بیماری مزمن التهاب کبدی، سیروز کبد و هپاتیت مزمن استفاده می گردد.

خار مریم همچنین به صورت خوراکی برای سوزش سر دل (دیسپپسی)، بیماری التهابی روده (کولیت اولسراتیو)، پروستات بزرگ (هیپرپلازی خوش خیم پروستات)، اختلال خون به نام بتا تالاسمی و ناباروری است.

بعضی افراد نیز به دلیل ابتلا به دیابت، آسیب کلیه ناشی از دیابت، سرطان پروستات، عوارض جانبی شیمی درمانی و اشعه، عوارض جانبی رحم، افزایش شیر، علائم آلرژی، شروع جریان قاعدگی، اختلال وسواس فکری ( OCD)، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروز (MS)، کلسترول بالا و علائم یائسگی است که از آن استفاده می نمایند.

با استفاده از شته دریایی به صورت داخل وریدی (به وسیله IV) برای Amanita phalloides (مرگ و میر) مسمومیت قارچ استفاده می گرد .

در غذاها، برگ و گیاه گل خار مریم به عنوان سبزیجات برای سالاد و جایگزینی برای اسفناج خورده می شود. دانه ها به عنوان یک جایگزین قهوه استفاده می شوند. ( خواص خار مریم )

خواص خار مریم
خار مریم، برای قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های کبد و دستگاه صفراوی استفاده شده است. خار مریم و مواد تشکیل دهنده فعال آن، سیلیدین به عنوان آنتی اکسیدان هایی که رادیکال های آزاد را از بین می برند و مهار پروکسید شدن لیپیدها را دارند،

گزارش شده است. مطالعات همچنین نشان می دهد که آنها در برابر آسیب ژنومی محافظت می کنند، سنتز پروتئین هپاتوسیت را افزایش می دهند، فعالیت های پروموترهای تومور را کاهش می دهند.

خواص خار مریم برای دیابت

مصرف عصاره خار مریم همراه با داروهای ضد دیابت می تواند سطح قند خون خود را قبل از غذا در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. همچنین به نظر می رسد که سطح قند خون در این افراد کاهش می یابد. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره خار مریم

همراه با درمان متعارف ممکن است به درمان بیماری کلیه در افراد مبتلا به دیابت کمک کند


خواص خار مریم برای کبد

بیماری کبد ناشی از مصرف بیش از حد الکل است. شواهد متناقض در مورد اثربخشی خار مریم برای درمان بیماری کبدی مرتبط با الکل وجود دارد. تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از خار در دهان ممکن است عملکرد کبد را بهبود بخشد و خطر مرگ را کاهش

دهد. تحقیقات اولیه نشان می دهد که عصاره خار مریم ممکن است خطر مرگ و کاهش عملکرد کبد در افراد مبتلا به سیروز را کاهش دهد. با این حال، عصاره خار مریم به نظر نمی رسد برای همه بیماران مبتلا به بیماری کبد مفید باشد.

مطالعات نشان داده اند که بهبود عملکرد کبدی در افراد مبتلا به بیماری های کبدی که یک مکمل خار مریم را مصرف کرده اند، نشان می دهد که این گیاه می تواند به کاهش التهاب کبدی و آسیب کبدی کمک کند


 

خواص خار مریم برای آلرژی

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از عصاره خار مریم در دهان همراه با داروهای آلرژیک سیتیزین (Zyrtec) باعث کاهش آلرژی فصلی بیش از مصرف سیتیزین به تنهایی می شود.

خواص خار مریم برای آلزایمر

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از مکمل ترکیبی حاوی عصاره خار مریم باعث بهبود عملکرد ذهنی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر می شود.

خواص خار مریم برای پروستات

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف ترکیبی خاص از عصاره خار مریم و سلنیوم برای 6 ماه ممکن است علائم پروستات بزرگ شده در مردان را بهبود بخشد.

خواص خار مریم برای تالاسمی

یک اختلال خون به نام بتا تالاسمی است. تحقیقات اولیه در افراد 12 سال و یا بیشتر با اختلال بتاتالاسمی خون نشان می دهد که مصرف عصاره خار مریم مخصوص برای مدت 9 ماه همراه با طب سنتی علائم را بهبود می بخشد. 

خواص خار مریم برای درمان عوارض شیمی درمانی

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از ژل حاوی عصاره خار مریم به دست و پاها از روز اول شیمی درمانی و ادامه دادن به مدت 9 هفته موجب کاهش شدت عوارض شیمیدرمانی به نام سندرم دست-پا را کاهش می دهد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از یک محصول خار مریم مخصوص حاوی سیلبیینین شیمیایی که در شروع درمان شیمی درمانی آغاز می شود، به طور قابل توجهی باعث کاهش سمیت کبدی ناشی از شیمی درمانی نمی شود.

 تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره خار مریم از 24-48 ساعت قبل از شروع درمان با سیس پلاتین و تا پایان دوره درمان ادامه می یابد، میزان آسیب کلیه در شیمی درمانی را کاهش می دهد.

خواص خار مریم برای هپاتیت

تحقیقات در مورد تأثیر خار مریم در افراد مبتلا به هپاتیت سازگار نیست. برخی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف عصاره خارمریم خرد شده توسط دهان به مدت 4 هفته علائم هپاتیت مانند ادرار و زردی را کاهش می دهد، اما آزمایشات عملکرد کبدی را بهبود نمی

بخشد. اما استفاده از محصول حاوی سیلیدین تشکیل دهنده خار مریم به همراه فسفاتیدیل کولین به مدت 2 هفته تا 3 ماه ممکن است برخی از آزمایشات عملکرد کبدی را بهبود بخشد.

تحقیق در مورد اثرات خار مریم در افراد مبتلا به هپاتیت ب سازگار نیست. تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از عصاره خار مریم خوراکی به مدت یکسال و یا مصرف یک محصول حاوی سیلیدین به همراه فسفاتیدیل کولین به صورت خوراکی به مدت 1 هفته،

باعث بهبود عملکرد کبد می شود. اما تحقیقات دیگری نشان می دهد که هیچ مزیتی ندارد.

تحقیق در مورد اثرات خار مریم در افرادی که مبتلا به هپاتیت C هستند، متناقض نیست. تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از عصاره خار مریم به مدت یکسال و یا مصرف یک محصول حاوی سیلیدین به همراه فسفاتیدیل کولین به صورت خوراکی به مدت 1

هفته، باعث بهبود عملکرد کبد می شود. اما تحقیقات دیگری نشان می دهد که هیچ مزیتی ندارد.

خواص خار مریم برای کاهش کلسترول

خار مریم به همراه زردچوبه درختی، در افرادی که کلسترول بالا دارند،موجب کاهش کلسترول می گردد مصرف این محصول همچنین به تنهایی یا همراه با استاتین های کم مصرف و یا ایزتییب در افرادی که دارای کلسترول بالا هستند و نمی توانند دوز بالای استاتین را

تحمل کنند مفید است. معلوم نیست که آیا این مزایا به دلیل خار مریم، زردچوبه درختی یا ترکیبی از هر دواست.

خواص خار مریم برای باروری و شیردهی

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره خار مریم همراه با هورمون های باروری ممکن است برخی از مزایای را برای زنان در معرض باروری در شرایط آزمایشگاهی به دلیل ناباروری مردان فراهم کند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از عصاره خار مریم برای 4 هفته تولید شیر را در مادران نوزادان نارس افزایش می دهد.


خواص خار مریم برای اختلال وسواس فکری (OCD).

 تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره برگ خار مریم خوراکی به صورت سه بار در روز به مدت 8 هفته تأثیر محدودی بر علائم OCD دارد. به نظر می رسد مفید تر از داروهای معمول است.

خواص خار مریم برای بیماری پارکینسون.
 

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف مکمل ترکیبی حاوی عصاره خار مریم باعث بهبود عملکرد ذهنی و افزایش ثبات بیماری در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون می شود.

خواص خار مریم برای سرطان پروستات.  

آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) یک پروتئین در خون است که می تواند برای تشخیص و کنترل سرطان پروستات اندازه گیری شود. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف مکمل حاوی عصاره ی خار مریم، ایزوفلاوون های سویا، لیکوپن، ویتامین ها، مواد معدنی

و آنتی اکسیدان ها به وسیله دهان هر روز می تواند افزایش سطح PSA در مردان مبتلا به سرطان پروستات را تاخیر دهد. 

خواص خار مریم برای مسمومیت پوست ناشی از تابش. 

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از یک محصول خاص حاوی عصاره خار مریم باعث کاهش اثر تابش در پوست در زنان مبتلا به سرطان پستان می شود.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره خار مریم از روز اول پس از تابش و ادامه دادن به مدت 6 هفته پس از آن، شدت زخم های ناشی از تابش را کاهش می دهد. ( خواص خار مریم )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سریع‌تر بدویم؟؛ این راه ساده به شما کمک می‌کند

ورزشکاران همیشه به دنبال چیز‌هایی هستند که بتوانند به آنها در بهبود عملکرد کمک کنند. بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان کنکوردیا در مجله Physical Activity and Nutrition منتشر شده است، آنها می‌توانند از مزایای ذغال‌اخته برای ریکاوری پس از ورزش بهره‌مند شوند.

به نقل از تکناک، در یک سری آزمایش که شامل دوندگان مسافتی آموزش دیده بود، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف مکمل ذغال‌اخته به مدت ۲۸ روز متوالی، منجر به بهبود قابل‌توجهی در عملکرد و خستگی عضلانی پس از آزمایش‌های زمانی ۱۵۰۰ متری می‌شود. در این آزمایش‌ها سرعت اکسیژن‌رسانی مجدد سریع‌تر بود و سرعت دویدن شرکت‌کنندگان ۱.۵ درصد بهبود یافت.

آندریاس برگدال، نویسنده ارشد این مقاله می‌گوید: وقتی صحبت از ورزشکاران حرفه‌ای به میان می‌آید، هر مزیتی می‌تواند بین پنجم یا اول شدن روی سکو تفاوت ایجاد کند.

اثرات سیستم‌های مختلف انرژی

محققان ۱۴ دونده سطح بالا را از تیم دوومیدانی دانشگاه کنکوردیا و از دو باشگاه دوی مونترال که حداقل پنج ساعت تمرین استقامتی در هفته انجام می‌دادند، انتخاب کردند.

ورزشکاران دو تایم تریل را در سه دیدار مجزا انجام دادند، یکی در ۱۵۰۰ متر و دیگری ۴۰۰ متر. از اولین بازدید به عنوان خط پایه استفاده شد. در مرحله دوم، دو ساعت قبل از دویدن، یک دوز زیاد عصاره ذغال اخته به آنها داده شد. سپس به ورزشکاران دستور داده شد که روزانه دوز کمی از عصاره ذغال اخته را به مدت ۲۸ روز مصرف کنند و پس از آن برای سومین بار دویدن را تکرار کردند.

فرانسیس پارنتئو، نویسنده اصلی مقاله می‌گوید: ما این فاصله‌ها را برای آزمایش تأثیرات عصاره ذغال اخته بر سیستم‌های انرژی مختلف انتخاب کردیم. مسافت ۴۰۰ متر کوتاهتر و با شدت بالاتر است و سیستم بی هوازی را شامل می‌شود. مسافت ۱۵۰۰ متر از سیستم هوازی استفاده می‌کند، اما کوتاه‌تر از آنچه ورزشکاران معمولا می‌دوند است. از آنجایی که آنها برای دویدن آن مسافت تمرین نمی‌کنند، ما توانستیم اثرات تمرین را به عنوان یک متغیر جدا کنیم.

علاوه بر زمان دویدن، محققان لاکتات خون پس از ورزش را که نشانگری برای خستگی عضلانی و کمبود اکسیژن است، اندازه‌گیری کردند. همچنین آنها یک دستگاه طیف‌سنجی نزدیک به مادون قرمز قابل حمل را به دوندگان متصل کردند تا سطح اکسیژن‌رسانی ماهیچه‌ها را قبل، در حین و بعد از دویدن اندازه‌گیری کنند.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، محققان به این نتیجه رسیدند که ۲۸ روز مصرف عصاره ذغال اخته روند افزایش سرعت را در آزمایش زمان مسافت ۱۵۰۰ متر نشان می‌دهد، اما در ۴۰۰ متر نه. با این حال، آنها متوجه شدند که تجمع لاکتات پس از ۴۰۰ متر کاهش یافته است، اما نه در ۱۵۰۰ متر در مقایسه با خط پایه.

همچنین داده‌ها نشان داد که عصاره ذغال اخته باعث استخراج بهتر اکسیژن توسط عضله، بهبود پاکسازی لاکتات و کاهش اکسیژن زدایی عضلات می‌شود.

ذغال اخته، بهترین دوست دونده‌ها

ذغال اخته به‌طور خارق‌العاده‌ای غنی از پلی فنول است که یک ترکیب طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی است. این ویژگی‌ها به محافظت از بدن در برابر اثرات مضر مولکول‌های رادیکال آزاد تولید شده توسط ورزش شدید کمک می‌کنند.

برگدال می‌گوید: زیبایی یافته ما این بود که کاملاً طبیعی است. ذغال اخته یک ماده کمکی ارگوژنیک است به این معنی که عملکرد را افزایش می‌دهد، اما یک استروئید آنابولیک نیست. ورزشکاران فقط با مصرف بیشتر ذغال اخته می‌توانند این تقویت مهم را در عملکرد خود ببینند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # دویدن سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • (ویدئو) پست نوروزی مریم معصومی در اینستاگرام که وایرال شد
  • بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟؛ این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • نشان افتخار رئیس جمهوری برای یک بازیکن پرسپولیس
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • (عکس) شیرازی‌ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • فلات ایران اولین سکونتگاه انسان پس از خروج از آفریقا بوده است