Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ضرورت رعایت قطعنامه 1701 شورای امنیت درباره لبنان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز شنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، درباره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان با وی گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتانیاهو رئیس جمهوری روسیه را از جزییات عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در امتداد خطوط حائل بین نیروهای اسراییلی و لبنانی آگاه کرد.
طرف روسی بر اهمیت تامین ثبات این منطقه مطابق با قطعنامه 1701 شورای امنیت و با نقش هماهنگ کننده نیروهای صلحبان سازمان ملل در لبنان تاکید کرد.
پوتین درخصوص اوضاع سوریه نیز به لزوم توسعه همکاری های نظامی روسیه و اسراییل اشاره کرد.
وی در این رابطه، دیدار آتی کارشناسان وزارت دفاع روسیه و وزارت جنگ اسراییل در چارچوب گروه کاری مشترک را مهم خواند.
پوتین و نتانیاهو توافق کردند مساله امکان برگزاری دیدار سران روسیه و اسراییل را بررسی کنند.
گفتنی است، ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه گذشته با ادعای اینکه حزب الله تونل هایی را از مناطق مرزی لبنان به داخل مناطق اشغالی حفر کرده تا نیروهای خود را در صورت جنگ به داخل سرزمین های اشغالی منتقل کند، عملیاتی موسوم به سپر شمال برای کشف این تونل ها آغاز کرده است.
بنیامین نتانیاهو روز پنج شنبه در حالی که طی یک نمایش دیپلماتیک به همراه سفرای مقیم تل آویو از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی بازدید می کردند، تهدید کرد که ممکن است با هدف انهدام کامل تونل ها، نیروهای این رژیم وارد خاک لبنان شوند.
همزمان با اجرای عملیات موسوم به «سپر شمال» توسط رژیم صهیونیستی با ادعای کشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله، نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اقدام به کارگذاشتن حسگرهای حرکتی و تیراندازی در مرز با لبنان کردند.
امروز (شنبه) وقتی برخی از نیروهای ارتش لبنان به موانع مرزی مقابل شهرک «میس الجبل» با فلسطین اشغالی نزدیک شدند، نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک هوایی کردند.
برخی رسانه ها این آتش گشودن اسرائیلی ها را به خاطر برخورد ناگهانی با مجموعه ای از ارتش لبنان به دلیل کاهش دید در اثر مه دانستند، اما واحد رسانه جنگ وابسته به مقاومت اعلام کرد که این تیراندازی به خاطر نزدیک شدن نیروهای ارتش به دستگاه ها و حسگرهای جاسوسی بوده که آنها روز قبل کار گذاشتند.
اروپام*391*1346*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پوتين لبنان قطعنامه شوراي امنيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی «القسام» از خاک لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس امروز (یکشنبه) از هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی از خاک لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری شهاب، در بیانیه گردان‌های القسام در این باره آمده است: گردان‌های القسام از جنوب لبنان پادگان نظامی «شومیرا» در غرب «الجلیل علیا» در شمال فلسطین اشغالی را با ۲۰ موشک «گراد» هدف قرار داد.

طبق بیانیه مزبور، این حمله در پاسخ به کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری انجام شد.

کد خبر 746709

دیگر خبرها

  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد
  • حمله موشکی «القسام» از خاک لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها
  • حمله موشکی سنگین قسام به یک مرکز نظامی صهیونیستی از جنوب لبنان
  • حمله حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «مسکاف عام»
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • نیروهای رضوان با ضربات مهلک ارتش ما را فرسوده‌اند
  • عضو سابق کنست: نیروهای رضوان با ضربات مهلک ارتش ما را فرسوده‌اند