Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک با بیان اینکه ۹۵ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار می‌شوند گفت: ارتقای سطح علمی مشاوران املاک به عنوان یک نیاز همواره مطرح بوده که بحمدالله از سال ۱۳۹۰ این مهم محقق شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،محمدعلی عباس زاده دیباور در مراسم روز دانشجو که از سوی دانشگاه علمی کاربردی صنف مشاوران املاک برگزار شد اظهار کرد: سابقا مشاوران املاک در بحث عقود و قراردادها هرکدام به سلیقه خودشان قراردادها را تنظیم می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن قرارداد هم بعضا غیرحرفه ای و غیرحقوقی تنظیم می شد. حتی بسیاری از مفاد با ذات اصلی عقد در تناقض بود. مثلا حق پشیمانی در عقد بیع در نظر گرفته می شد. اما در اولین اقدامات با ریاست آقای خسروی بر اتحادیه املاک در دهه 1370 بلافاصله قراردادها یکدست شد و سیستم یکپارچه برای کل کشور در نظر گرفته شد. گام بعدی در بحث تحول، مقوله اتادیه املاک کشوری و سامانه املاک و مستغلات بود.

وی با بیان اینکه بحث ارتقای سطح علمی صنف اتحادیه مشاوران املاک به عنوان گام بعدی مطرح شد، خاطرنشان کرد: با اینکه دانشگاه اتحادیه املاک از اتحادیه یارانه می گیرد و درآمدهایش کفاف هزینه ها را نمی دهد، آقای خسروی همیشه دنبال این بودند که صنف املاک، آکادمیک شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی صنف مشاوران املاک تهران گفت: در سال 1390 تربیت نیروی متخصص و کارآمد مطرح و در اولین گام از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک در بدنه صنف استفاده شد. به هر حال اتفاقاتی در سیستم افتاد و بسیاری از این موضوعات مغفول ماند. اما امروز خرسندیم که در روز دانشجو با بازگشت مجدد آقای خسروی به عنوان ریاست اتحادیه این دین را به دانشجویان ادا کردیم.

عباس زاده تصریح کرد: به دنبال تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی هستیم و این نوید را می دهیم که در آینده نزدیک بتوانیم صلاحیت جدیدی در سازمان نظام ممهندسی تعریف کنیم. بدین ترتیب افراد فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک از سازمان نظام مهندسی بهره مند شوند و به عنوان کارشناسان رسمی، ارایه خدمت کنند. به طور مثال بحث ارزیابی قیمت از مواردی که مهندسین عمران تسلط چندانی به آن ندارند اما این موضوع می تواند از سوی دانشجویان ما انجام شود.

وی با بیان اینکه 95 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک جذب بازار کار می شوند گفت: کسانی که به عنوان دانشجو وارد دانشگاه اتحادیه املاک می شوند بر اساس نیاز اصلی وارد این عرصه شده اند و به همین دلیل عمده آنها وارد بازار کار می شوند. انشاءالله که بتوانیم این آمار را به 100 درصد برسانیم. این رقم در سایر واحدهای دانشگاههای علمی کاربردی حدود 70 درصد است.

در بخشی از این مراسم، مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک و بنیانگذار دانشگاه علمی کاربردی این صنف با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک دانشگاه را بازسازی کنیم و یک دانشگاه بزرگ و معتبر در سطح کشور ایجاد کنیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران همچنین گفت: از ریاست اتحادیه درخواست داریم که اسامی دانشجویانی که فارغ التحصیل هستند و در صنف املاک فعالیت نمی کنند را در اختیار ما قرار دهند تا آنها را وارد بازار کار کنیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما علاوه بر اینکه دانشجو هستید، خیرسازید؛ زیرا افراد خیر را دعوت کردید و ما توانستیم با کمک آنها اهداف صنف را جلو ببریم.

خسروی با بیان اینکه کد رهگیری را با کمک مجلس و سایر دستگاهها راه اندازی کردیم گفت: متاسفانه بعضی نهادهای مرتبط با صنف املاک، زیر بار کد رهگیری نمی روند. این حرکات اشتباه نمی دانیم به چه دلیل است. کد رهگیری امنیت معاملات را بالا می برد و ما می توانیم از این طریق جلوی پولشویی را بگیریم. مثلا یک نفر خانه ای را با یک قولنامه دستی می خرد و می خواهد 5 سال بعد سند بزند. ما چگونه می توانیم این افراد را پیگیری کنیم؟ اگر کد رهگیری را جدی بگیریم همه این موارد قابل رصد است. یا اگر به ما پلاک ثبتی را بدهند می توانیم بحث مالیات را جلو ببریم. به امید روزی که شفافیت اسلامی، انسانی و ایرانی را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک دانشگاه قرارداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • ماهواره‌های متعددی در مرحله ساخت داریم
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری