Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نمونه جدیدترین رادار آرایه فازی کشور تحت عنوان «چشم عقاب» در نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش به نمایش درآمد.

این رادار آرایه فازی سه بعدی که از نوع غیرچرخان و گنبدی است، قابلیت کشف و رهگیری اهداف سطحی و هوایی مانند هواپیما، پهپاد، بالگرد، شناورهای سطحی، موشک‌های سطح به سطح و موشک‌های پدافندی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رادار فرانسوی «Thales APAR» که رادار «چشم عقاب»، عملکردی مشابه آن دارد

برد این رادار حدود ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع آشکارسازی آن ۳۰کیلومتر است که بر روی باند S و طول موج ۲.۷ تا ۳.۱ گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

رادار «چشم عقاب» از چهار وجه تشکیل شده که هر وجه آن دارای ۱۰۰۰ عنصر راداری آرایه فازی است و بر روی هر وجه خود قابلیت ردیابی ۳ هدف را به صورت همزمان (مجموعا ۱۲ هدف) را دارد.


سلول رادار آرایه فازی «چشم عقاب»

از دیگر ویژگی‌های بارز این رادار قابلیت‌های منحصر به فرد ضد ضد جنگ الکترونیک (ECCM) از جمله ارسال تصادفی پالس فرستنده، جابجایی و تعویض سریع فرکانس، تجزیه و تحلیل جمینگ (جنگ الکترونیک) برای سامانه فرستنده، کنترل حساسیت نسبت به زمان، تغیرات سریع فرکانس تکرار پالس و فشرده سازی پالس است.

برخلاف سامانه‌های راداری چرخان که نرخ بروزرسانی اطلاعات هدف آنها مبتنی بر سرعت چرخش بشقاب رادار است، در این سامانه که از جمله رادارهای غیرچرخان محسوب می‌شود، با استفاده از قابلیت‌هایی چون TWS و Solid Track توانایی بروزرسانی اطلاعات هدف را زیر یک ثانیه دارد.

همچنین به دلیل غیرچرخان بودن این رادار و حذف ادوات مربوط به چرخش بشقاب اعم از شفت، بلبرینگ و... تعمیر و نگهداری این رادار نیز راحت تر از مدل‌های چرخان است.

آشکارساز اخلال‌گر با قابلیت نمایش جهت جمینگ فرکانس، گیت‌های محافظ، ردیابی مضاعف، ردیابی روی اختلال، کاوش مخروطی تصادفی، دارای فیلترهای با شیب گذردهی بالا و قابلیت جبران سازی سرعت باد از دیگر خصوصیات سامانه راداری «چشم عقاب» است.


رادار «چشم عقاب» بر روی نمونه سه بعدی ناو خلیج فارس

بنا بر این گزارش، این رادار قابلیت نصب برروی انواع شناورهای رزمی نداجا را دارد و قرار است از آن در ناو آموزشی خلیج فارس نیز استفاده شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی‌های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال‌های نوروزی هشدار نگران کننده‌ای را به صدا درآورده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژد‌ها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می‌دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح‌های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

دیگر خبرها

  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت