Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده و کارگردان "همین الان یهویی" درباره برنامه شانزدهم آذرماه گفت که فضای مجازی طوری یکی از شوخی‌های عروسک برنامه را مونتاژ کرده که گویی ما تبلیغ یک فیلمفارسی قبل انقلاب را در تلویزیون انجام داده‌ایم؛ این کار بی‌اخلاقی رسانه‌ای است. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، "همین الان یهویی" عنوان یک برنامه آموزشی طنز و کاربردی است که جمعه‌ها حوالی ساعت 22 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ای است که با طنز، کمدی و اتفاقات نمایشی سعی می‌کند درباره موضوع سرقت‌های سایبری یک اطلاع‌رسانی تلویزیونی به دور از ارائه پندها و نصیحت‌های سطحی، انجام دهد. سیدجواد سیدمحسنی در پاسخ به این سوال که چرا در برنامه شانزدهم آذرماه به تبلیغ یکی از فیلمفارسی‌های قبل انقلاب پرداختید، گفت: متأسفانه با توجه بی‌قیدی‌های فضای مجازی یک شیطنت و بی‌اخلاقی انجام دادند و با سلیقه خودشان قسمتی از برنامه را مونتاژ و با یک توضیح دروغ‌پردازانه، این فیلم را با یک گستردگی توزیع کردند.

وی افزود: ماجرا از این قرار است که ما به صورت طنز میان مجری و عروسک از دیالوگ‌های خاطرانگیز که برای مردم نوستالژی دارند استفاده می‌کنیم تا حرف‌های مهم و کاربردی بزنیم. خیلی اتفاقی نویسندگان از یکی از این دیالوگ‌ها که بین مردم حتی به جوک و طنزهای متعددی تبدیل شده، اقتباس کردیم و با تغییری به دیالوگ تبدیل شد. اما با برداشت غلط و پرداخت سلیقه‌ای در فضای مجازی دست به دست کردند. از فضای مجازی خیلی انتظار دیگری نمی‌رود چون به یک فضای رهایی تبدیل شده که هرچه می‌خواهد می‌گویند و هر نوع رفتار غیراخلاقی که مدنظرشان است را بسط و گسترش می‌دهند.

تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه شبکه دو سیما درباره فلسفه ساخت "همین الان یهویی" گفت: برنامه ما با توجه به رشد 920 درصد جرائم مالی فضای سایبری، "همین الان یهویی" را پیشنهاد دادیم که مردم بدانند در این شرایط باید چکار کنند. چون بیشترین کلاهبرداری‌ها و سرقت‌ها از طریق فضای سایبری اتفاق می‌افتد. اما با نصیحت‌ها و کارهای سطحی به سرمنزل مقصود نمی‌رسیدیم، به همین‌خاطر به سراغ استفاده از موقعیت‌های طنز، کمدی عروسکی، انیمیشن، موشن‌گرافی، آیتم‌های نمایشی با استفاده از بازیگرانی همچون یوسف صیادی، شراره درشتی، عباس محبوب، بهراد خرازی و آرش نوذری رفتیم تا با این زبان گویا و موثر، حرف‌های کاربردی بزنیم.

وی با اشاره به آیتم دوربین مخفی "همین الان یهویی"، افزود: سعی کردیم برای توصیه و نصیحت کردن از روش‌های پیش‌‌پا افتاده استفاده نشود، به همین خاطر علاوه بر استفاده از موقعیت‌های نمایشی یک آیتم "دوربین مخفی" هم قرار دادیم. آیتمی که اشتباهات مردم ایران را در بهره‌برداری از فضای سایبری نشان می‌دهد و افسر فتا که غیرمستقیم به مخاطبین یاد می‌دهد چطور در این عرصه باید فعالیت کند و البته این توصیه‌ها با هشدارهایی هم همراه است.

«همین الان یهویی» برنامه جدید شبکه دو شد

سیدمحسنی در پاسخ به این سوال که "همین الان یهویی" فازهای دیگر هم خواهد داشت، گفت: این برنامه 30 قسمتی به صورت استودیوی مجازی با اجرای ندا غفاری روی آنتن می‌رود. او غیر از اجرا، باید نکات مهم درباره آموزش فعالیت در فضای سایبری را هم به مخاطبین ارائه دهد و البته علاوه بر آن بازیگری هم چاشنی کار کند. زیرا که بیشتر دیالوگ‌های این مجری با عروسک‌های برنامه رقم می‌خورد که تاکنون "خالی مغز"، "آقای فریبا"، "مهرناز شون"، "مادر بزرگ" و "برزو بدن‌مند" روی آنتن رفته‌اند و دو عروسک دیگر هم به زودی اضافه می‌شود. این برنامه بیست و پنج دقیقه‌ای قرار است در آینده با موضوعات مختلف دیگری هم ساخته و تولید شود.

وی در خاتمه درباره طنز "همین الان یهویی" که به سوء تفاهم فضای مجازی تبدیل شد، گفت: قصدمان طنز آموزشی است و از دیالوگ‌های رایج مردمی استفاده می‌کنیم تا این آموزش و فراگیری ملموس‌تر باشد. هیچ تبلیغ فیلم خاصی در کار نبوده و فضای مجازی با بی‌اخلاقی که انجام داد یک سوء تفاهم رسانه‌ای ایجاد کرد. شاید در آینده هم از دیالوگ‌های دیگری هم اقتباس بکنیم اما ربطی به تبلیغ و یا پرداختن به اثر خاصی ندارد.

انتهای پیام/

R1515/P1439/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی شبکه دو تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی شبکه دو تلویزیون رسانه ملی شبکه دو تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند در سه حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از بیست‌وپنجم فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها، افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند، اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود که لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور بر اساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده است، اظهار داشت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کند و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

سردار علینقیان پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است، اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی عصر (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

کد خبر 747589

دیگر خبرها

  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • شوخی گلزار با مردم
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است