Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،‌ محمدتقی جغتایی، در آستانه برگزاری هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالین، گفت: هدف از برگزاری این کنگره ایجاد پل ارتباطی میان محققین علوم پایه و علوم بالینی است. در واقع، مباحثی که در این کنگره مطرح خواهد شد، اقداماتی ست که به مراحل کاربردی رسیده است.

وی با اشاره به موضوعات مورد بحث در کنگره امسال، گفت: استفاده از تکنولوژی تحریکات مغزی برای درمان بیماری ها، از جمله موضوعاتی است که مطرح می شود، زیرا، این تکنولوژی تحریکات سطحی و عمقی مغز بوده و عمدتا برای درمان بیماری ها رایج مانند پارکسینون و وسواس استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جغتایی ادامه داد: تکنولوژی تحریکات مغزی در اعتیاد و بیماری صرع نیز می تواند کاربرد داشته باشد و امروزه می توان بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزیمر را از این طریق تشخیص داد.

جغتایی افزود: سلول های بنیادی عصبی، صرع، اختلالات تکاملی، نقشه برداری مغز، رشد و تکامل کودکان، فلسفه ذهن، علوم اعصاب شناختی، عصب زبان شناسی و توانبخشی عصبی، از دیگر محورهای مورد بحث در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالین است.

وی گفت: 800 مقاله در این کنگره بصورت سخنرانی و پوستر ارائه میشود که مقالات و تازه های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 پارکینسون آلزایمر تکنولوژی تحریکات مغزی درمان پارکینسون و آلزایمر رئیس هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالین محمدتقی جغتایی سلول های بنیادی عصبی استفاده از تکنولوژی تحریکات مغزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پارکینسون آلزایمر درمان پارکینسون و آلزایمر سلول های بنیادی عصبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟