Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@22:07:29 GMT

رابطه مصرف داروی ام اس با وقوع سکته

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۰۲۵۰

رابطه مصرف داروی ام اس با وقوع سکته

طبق گزارشات جدید، داروی ام اس موسوم به Lemtrada (alemtuzumab) در برخی موارد نادر موجب بروز سکته و پارگی عروق گردن و سر در بیماران مصرف کننده دارو می شود.

به گزارش مشرق، اکثر بیماران مبتلا به این مشکلات که می تواند منجر به ناتوانی دائمی و مرگ شود، بعد از دریافت تزریق اولیه Lemtrada دچار علائم شدند. در یک بیمار، علائم سه روز بعد از دریافت دارو پدیدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک متخضض بیماری ام اس، این اطلاعات برای افراد مبتلا به بیماری ام اس مهم است اما بدین معنا نیست که آنها باید فورا مصرف دارو را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:

فوائد و عوارض یک داروی پرمصرف اولین نشانه MS چیست؟

دکتر «آصاف هارل»، از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، در این باره می گوید: «هر دارو به موازات فواید، عوارضی هم دارد، اما در مورد بسیاری از بیماران داروی Lemtrada درمانی واقعا موثر است از اینرو بیماران نباید مصرف داروی شان را متوقف کنند.»

طبق اعلام سازمان غذا و دارو آمریکا، از این پس خطر بروز سکته هم به علائم هشداردهنده و عوارض دارو در بخش بروشور دارو اضافه خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه بیماری ام اس دارو سکته مغزی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود.

به گزارش مشرق، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد