Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۱۸ و ۲۴ دقیقه شنبه، مرکز عملیات اورژانس و فوریت‌های ۱۱۵ شهرستان گناوه از گرفتار شدن تعداد ۹ نفر از اعضای یک خانواده در پشت خور روستای بینک خبر داد.

حسین درویشی محل این حادثه را در یک کیلومتری روستای بینک در شهرستان گناوه عنوان کرد و افزود: این افراد بر اثر جزر و مد دریا گرفتار شده بودند که تیم جستجو و نجات پایگاه بینک با یک دستگاه خودرو نجات با هماهنگی ستاد ۱۱۲ به محل حادثه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آدرس دقیق نقطه حادثه طی ارتباط تلفنی با گرفتارشدگان از واتس آپ و ارسال لوکیشن به یکی از نجات‌گران ارسال شد و با توجه به ماسه‌ای بودن مسیر ساحلی و صعب العبور بودن مسیر طی ۱۰ دقیقه به نقطه مورد نظر دسترسی پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: از آنجایی که خور در وضعیت مد دریا قرار گرفته و ارتفاع آب چهار متر بالا آمده و در کناره‌های خور باتلاقی بود و دسترسی به آن طرف خور امکان پذیر نبود نجات‌گران در حال آماده کردن تجهیزات طناب، جلیقه نجات و بویه بودند.

وی خاطرنشان کرد: در همین حال طی هماهنگی به عمل آمده با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه و مسئول پایگاه دریایی هلال احمر و همچنین پایگاه دریابانی شهرستان گناوه آمادگی لازم برای اعزام به منطقه انجام شد.

درویشی اضافه کرد: در ارزیابی از منطقه با مشاهده یک قایق مردمی در دریا و ارسال علائم دریایی و درخواست کمک بوسیله نور، قایق به نقطه مورد نظر نزدیک شد.

وی افزود: با همکاری نیروهای مردمی و نجاتگران پایگاه یک نفر نجاتگر جهت ارزیابی وضعیت گرفتار شدگان به آن طرف خور اعزام شد با توجه به سرمای هوا تعدادی پتو برای پوشش گرفتارشدگان ارسال شد و با کمک قایق طی چند مرحله  به این طرف خور منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: در این عملیات پایگاه امدادونجات بین شهری بینک، دریابانی پاسگاه روستای بینک و مرکز فوریتهای ۱۱۵ شهرستان گناوه حضور داشتند.

درویشی ادامه داد: در این حادثه خوشبختانه هر ۹ نفر حادثه دیده به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

خور به بخشی از دریا گفته می‌شود که به خشکی داخل شده باشد. خور در حقیقت خلیج کوچک است.

کد خبر 4479458

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر جمعيت هلال احمر استان بوشهر گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 

بابک محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۶۷ مورد عملیات امداد و نجات به ۳ هزار و ۱۶ نفر متأثر امدادرسانی کردند.

وی بیان کرد: ۳ اردوگاه اسکان اضطراری با برپایی ۸۰ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در شهرستان جاسک برپا شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر ۴۰۹ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۴ نفر به مناطق امن انتقال، و از آب ۴۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم نایلون، ۶۲۲ قوطی کنسروجات،۵۰۴ تخته پتو، ۵۶۹ تخته موکت، ۲۱۵ بسته غذایی و ۹۷ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۱۷۱تیم عملیاتی متشکل ۶۴۸ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: روابط عمومی سازمان امداد و نجات

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات ساران و بولان
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل