Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی محور شاهین‌دژ- تکاب مصوب شده که بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

ابراهیم مبارک قدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در ارتباط با بهسازی جاده شهرستان تکاب اظهار داشت: برای بهسازی جاده این شهرستان میزان اعتباری که بعد از جلسه شورای اداری تکاب برای سال 97 مصوب شد، هفت میلیارد و 800 میلیون تومان بود که یک میلیارد و 970 میلیون تومان آن  تخصیص پیدا کرده و با توجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی شش و نیم میلیارد تومان در این محور بدهکار است در واقع بخشی از آن را توانسته پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تا کنون عملیات زیرسازی سه کیلومتر از جاده ورودی شهر تکاب تمام شده و همچنین وضعیت تونل‌ها به گونه‌ای ترتیب داده شده تا عملیات اجرایی آن از جمله اجرای تاج تونل‌ها، بتن‌ریزی کف تونل‌ها به اتمام رسیده و از طرف دیگر قرار بر این شد که حد فاصل جاده تکاب-شاهین دژ در این 85 کیلومتر در راه‌هایی که مورد نیاز است روکش شود.

مبارک قدم با اشاره به اقدامات انجام گرفته شده توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در زمینه جاده‌ای افزود: با توجه به تفکیک راهداری از بدنه  راه و شهرسازی این موضوع به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محول می‌شود که در این رابطه 13 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که بخشی از آن تخصیص پیداکرده و پیمانکار آن هم اخیراً از سوی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای تعیین شده است.

بارش باران و برف در جاده‌های 4 استانتکاب به بزرگراه زنجان- تهران متصل می‌شودبهسازی محور میاندوآب-شاهین‌دژ-تکاب نیازمند بودجه 210 میلیارد تومانی است

وی  گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی در حوزه راهداری و  حمل‌ونقل جاده‌ای اولویت نخست ترمیم نابرابری‌های سطح جاده است که با بهتر شدن آب‌وهوا این روکش در فاصله جاده شاهین‌دژ- تکاب اجرا می‌شود.

مبارک قدم اظهار داشت: در سال 95 در جاده شاهین‌دژ تکاب تعداد 133 تصادف اتفاق افتاده که 12 نفر جان خود را از دست دادند و در سال 96 تعداد این تصادفات به 105 فقره کاهش یافت که متأسفانه 10 نفر جان خود را از دست دادند و در سال 97  نیز تا به امروز تعداد تصادفات 101 مورد بوده که هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی در رابطه با وضعیت نامناسب جاده اشنویه -ارومیه نیز اظهار داشت: این جاده جزو محورهای فرعی است  و درباره بهسازی این پروژه هنوز ردیف اعتباری در پیوست قانون بودجه پیش‌بینی نشده است با این حال برای این جاده نیز دو اقدام مهم صورت می‌گیرد،  نخست گردنه آغ بلاغ است که عملیات اجرایی 10 کیلومتر از این قسمت آغاز شده  و جزء نقاط حادثه خیز است که در فصل سرما و بارش برف‌گیر است و تردد در آن بسیار مشکل است و پنج کیلومتر از آن تا سال آینده به اتمام می‌رسد و قسمت دوم آن که شامل پنج کیلومتر بعدی می‌شود نیز به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41361/P4001/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آماده بودن عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی در همایش روز ملی شوراها که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: حدود ۲۰ درصد بیشتر از اعتبارات اختصاص یافته در پروژه های راه و شهرسازی تخصیص داشته ایم و طی سه سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر از باندهای دوم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مودی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میانگین بهره برداری از باندهای دوم ۳۰ کیلومتر بوده که هم اکنون به ۱۰۰ کیلومتر رسیده افزود: در تمامی شهرستان های استان دارای پروژه باند دوم هستیم که دارای اعتبار ملی و تخصیص است.

وی به پروژه مهم راه آهن در استان اشاره کرد و افزود: از ۹۷۰ کیلومتر طول ریلی مسیر ۴۳۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد که با پیگیری های به عمل آمده تمامی قطعات دارای پیمانکار بوده، تجهیز کارگاه انجام و ردیف اعتباری و بودجه ای آن نیز مشخص و تامین شده و هم اکنون حدود ۷۰ کیلومتر از این پروژه آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است.

مودی افزود: در حوزه تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت طی دوسال دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این میزان ۴ برابر نیاز کنونی متقاضیان مسکن است که زمین آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و طرح کلید به کلید اولین استانی هستیم که این طرح را شروع کردیم که برای عملکرد مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم و دستگاه های مرتبط با این امر هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه