Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش سلیمی مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بحث مدیریت منابع و کاهش هزینه‌های بیمارستانی کارهایی خوب انجام شده است و بیمارستان‌ها طرح‌های مطالعاتی را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین طی چند ماه اخیر طرح‌هایی برای کنترل هزینه‌های حوزه سلامت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده که در این بین موضوع دور ریز غذا و مصرف آنتی‌ بیوتیک  نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سلیمی تاکید کرد: در دانشگاه علوم پزشکی البرز در بحث آنتی‌بیوتیک و برخی از داروها کمیته‌هایی مختلف تشکیل شده است  و از نظر علمی نیاز بیشتر بیماران به انواع مختلف آنتی‌بیوتیک بررسی و نتایج خوبی بدست آمد که به تدوین  پروتکل‌هایی منجر شده است.

وی اظهار کرد: مصرف بی‌رویه دارو عوارضی خطرناک برای بیماران به همراه دارد؛ به‌طور مثال مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها سلامتی بیماران را به خطر خواهد انداخت.

ارجاع لوازم  استریل  پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی 

سلیمی بیان کرد: برخی از وسایل و تجهیزات پزشکی به همراه ملزومات مصرفی، به شرط رعایت کامل استریل به تعداد مشخص قابل استفاده در دانشگاه علوم پزشکی البرز است که در حال بررسی برای ابلاغ این نتایج به مراکز درمانی ذی‌ربط هستیم.

وی اضافه کرد: استفاده چندباره از برخی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی در همه‌جای دنیا رایج بوده و این موضوع مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است.

سلیمی در خصوص پرداخت بدهی بیمه‌ها بیان کرد: هنوز مطالبات چند ماه پایانی سال 96 بیمه به ما پرداخت نشده است و بیمه سلامت به‌تازگی چند درصد از مطالبات هر ماه را پرداخت کرده که آن را بین دانشگاه‌های زیر مجموعه خودمان توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز