Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه اعطای زمین به مستاجران صحت ندارد گفت: واحد‌های مسکونی شهر‌های کرمانشاه تا پایان نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد. عزیزالله مهدیان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، درباره شایعات زندگی مردم کرمانشاه در کانکس‌ها بعد از گذشت یک سال بیان کرد: اکثر افراد ساکن در کانکس‌ها مستأجر هستند و بعد از وقوع زلزله و تخریب واحد‌های مسکونی بی‌خانمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: به تمامی این افراد و مستأجران تسهیلات برای اجاره یا رهن یک واحد مسکونی داده می‌شود، ولی این افراد حاضر نیستند که کانکس‌ها را رها کنند.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن توضیح داد: متأسفانه چند وقتی است که یک صحبتی در بین مستأجران و ساکنان مناطق زلزله زده ایجاد شده مبنی بر آنکه یک زمین و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به مستأجران ارائه می‌شود تا از طریق آن بتوانند یک واحد مسکونی برای خود بسازند.
مهدیان تصریح کرد: این حرف و یا این طرح کاملا سخت و مشکل است و از سوی دیگر آماده سازی واحد مسکونی با ۴۰ میلیون تومان در چنین شرایط اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود.
وی تاکید کرد: برخی از ساکنان کانکس‌ها منتظر دریافت زمین برای ساخت واحد مسکونی هستند که این اقدام در آینده نزدیک امکان پذیر نیست.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه در سال گذشته اعلام کردیم تا پایان سال ۹۸ ساخت تمامی واحد‌های مسکونی در شهر‌ها به اتمام می‌رسد، یادآور شد: هم اکنون با تلاش‌های شبانه روزی تا پایان نیمه اول سال آینده ساخت تمامی واحد‌های مسکونی در شهر‌ها به اتمام می‌رسد.
مهدیان توصیه‌ای به مردم زلزله زده کرمانشاه کرد و گفت: هم اکنون تمام ساکنان این مناطق واحد‌های مسکونی خود را دو یا سه طبقه می‌سازند این در حالی است که قبلا واحد‌های آن‌ها یک طبقه بوده، بنابراین همین امر روند ساخت را کندتر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که ساکنان در ابتدا یک طبقه را تکمیل کنند سپس به مرور زمان سایر طبقات را تکمیل کنند، هم اکنون میزان میانگین طبقات در سر پل ذهاب از ۱.۲ به ۳.۹ افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن کرمانشاه زمین مستاجران ساخت و ساز زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد اطهری، مدیر کل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

دیگر خبرها

  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود