Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت ماجرای نجات یک کشتی ایرانی و یک کشتی چینی از دست دزدان دریایی سومالی را تشریح کرد و گفت: معتقدیم که دزدان دریایی عقبه استکبار جهانی را دارد چراکه به راحتی می‌توان از شر آنها خلاص شد. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

امیر دریادار دوم رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان اینکه دریا 93 درصد صادرات و 83 درصد واردات ایران را در اختیار دارد اظهار داشت: 80 درصد مرزهای ایران، آبی است و از 15 همسایه، فقط سه همسایه با ایران مرز دریایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در «جاسک، بوشهر و خارک» موضوع برخورد نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی را مود اشاره قرار داد و با یادآوری حضور مستمر 10 ساله نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد، ابراز داشت: در این 10 سال، 2018 فروند کشتی توسط ناوگروه‌های ما اسکورت و محافظت شده و 4346 فروند هم با حضور نیروهای ویژه عملیات دریایی در عرشه کشتی‌ها از آنها محافظت کردند. 

امیر دریادار دوم عباسی با بیان اینکه کشورهای مدعی قدرت در دریا، برای نجات کشتی‌های خود از دست دزدان دریایی، مجبور به باج دادن شدند ولی ما بدون باج دهی، اجازه تعرض به کشتی‌های ایرانی را ندادیم، تصریح کرد: در موضوع دزدان دریایی و حفاظت از محموله‌های صادرات و واردات، اهمیت نیروی دریایی بیش از گذشته مشخص شد. 

وی ادامه داد: در این 10 سال، از کشتی‌های دیگر کشورها به جز ایران هم محافظت کردیم، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش بارها چندین کشتی چینی، عمانی، کویتی، قطری و... را نجات داد که این موضوع ابهت و قدرت دریایی ایران را به دنیا نشان می‌دهد و امروز هم هر کشوری از ما درخواست کمک کنند کمک می‌کنیم. 

امیر دریادار عباسی در ادامه، ماجرای نجات یک کشتی ایرانی و یک کشتی چینی از دست دزدان دریایی سومالی را تشریح کرد و گفت: معتقدیم که دزدان دریایی عقبه استکبار جهانی را دارد چراکه به راحتی می‌توان از شر آنها خلاص شد ولی کشورهایی که از دزدی دریایی سود فروش تسلیحات را دارند، این اجازه را نمی‌دهند و مانع هستند.

ماجرای نجات کشتی ایرانی و چینی و روایتی از جانفشانی نیروی دریایی در دریاهای آزاد را در فیلم زیر می‌بینیم: 

انتهای پیام/ش

R7887/P4001/S6,47/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۱۷ هزار نظامی آمریکایی و فیلیپینی، از امروز دوشنبه به مدت سه هفته، رزمایشی مشترک را برگزار می‌کنند که شامل مانور در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی می‌شود.

رزمایش ازآن‌جهت اهمیت دارد که پکن-مانیل درباره مالکیت بخشی از دریای چین جنوبی با یکدیگر اختلاف دارند.

فرانسه و استرالیا هم که روابط نظامی با فیلیپین را توسعه داده‌اند، در این رزمایش دریایی مشارکت دارند.

نکته مهم دیگر در رزمایش اخیر این است که برای اولین بار در خارج از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار می‌شود.

رزمایش‌های سالانه «شانه‌به‌شانه» که از امروز تا ۱۰ ماه میلادی می‌ادامه دارد، در میانه تنش دیپلماتیک و تقابل‌های دریایی فیلیپین و چین ازجمله استفاده از جریان فشار آب قوی علیه شناور‌های فیلیپین و درگیری‌های لفظی برگزار می‌شود.

مقام‌های رسمی پکن-مانیل می‌گویند که رزمایش مشترک علیه هیچ کشور ثالثی نیست، اما به بهبود همکاری نظامی میان دو کشور منجر می‌شود.

به گزارش آنا، واشینگتن دقیقاً یک هفته قبل از آغاز این رزمایش، اعلام کرد که یک سامانه موشکی میان‌برد (MRC) را که به نام تایفون نیز شناخته می‌شود، در جزیره «لوزون شمالی» فیلیپین مستقر کرده است.

برآورد تحلیلگران با توجه به اینکه این سامانه می‌تواند مواضع چین را هدف قرار دهد، این است که پکن ممکن است نیروی‌های خود را در منطقه دریای چین جنوبی افزایش دهد و به‌این‌ترتیب تنش در منطقه بالا بگیرد.

آبان سال گذشته نیز آمریکا و فیلیپین توافقنامه همکاری هسته‌ای غیرنظامی امضا کردند که به واشینگتن اجازه می‌دهد فناوری و مواد هسته‌ای را به مانیل صادر کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند
  • ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟
  • ماجرای آزادی دریانورد هندی کشتی توقیفی MCS Aries چه بود؟
  • اظهارات مهم فرمانده ارشد ارتش درباره استقرار ناوگروه‌های ایران در دریاها
  • از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟