Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در نشست دبیران جشنواره تجسمی فجر با مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد گفت: در بخش مسابقه از هیچ‌کس دعوت نمی‌کنیم؛ هرکس می‌خواهد در این بخش شرکت کند باید مطابق با شرایط عمومی در جشنواره ثبت‌نام کند. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست دبیران بخش‌های مختلف یازدهمین جشنواره تجسمی فجر با مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد، با حضور هادی مظفری مدیر کل دفتر ‏هنرهای تجسمی، ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سید امیر سقراطی دبیر هنری، محسن ‏سلیمانی ‏دبیر اجرایی و سایر دبیران رشته‌های مختلف یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار ‏شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیران بخش مربوط به خود را "کیوریت" کنند

در آغاز این نشست هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ارشاد گفت: همه دبیران باید برای بخش ‏خود برنامه‌ریزی شخصی داشته باشند و طوری برخورد کنند که گویا فراخوانی وجود ندارد. برای داشتن جشنواره‌ای ‏پربار، نیازمند تلاش‌های فردی هستیم. از دبیران انتظار داریم منتظر پایان فراخوان نباشند زیرا این روزها برای ما مهم ‏است و همگی باید تلاش کنیم تا هنرمندان بیشتری در بخش مسابقه جشنواره شرکت کنند. ‏

وی افزود: جشنواره تجسمی با سایر جشنواره‌های فجر به کلی متفاوت است. دبیرخانه ما تعداد زیادی دبیر و رشته ‏تخصصی دارد که هر یک از آنها جایگاه و مخاطب ویژه خود را دارند. بنابراین از دبیران این جشنواره انتظار می‌رود ‏که بخش مربوط به خود را "کیوریت" کنند. بهتر است تک تک کسانی را که می‌شناسید به این رویداد دعوت کنید.

 در بخش مسابقه از هیچ کس دعوت نمی‌کنیم

در ادامه ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از آغاز تبلیغات میدانی جشنواره در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: تبلیغات میدانی جشنواره به زودی آغاز می‌شود اما از آنجا که در این مرحله مخاطب عمده جشنواره هنرمندان هستند، تبلیغات در فضاهای شخصی بیشتر جواب می‌دهد.‏

وی ضمن تاکید بر ایجاد فضای رقابت میان جوانان گفت: در بخش مسابقه، دعوت مطلقا وجود ندارد و هرکس می‌خواهد در این بخش حضور پیدا کند باید مطابق با شرایط ‏عمومی، از طریق ثبت نام اینترنتی اقدام کند. دعوت کردن از هنرمندان توقعات بعدی را ایجاد می‌کند که با توجه به ‏تجربه‌های گذشته، اصلا مناسب این جشنواره نیست. باید اجازه دهیم جوان‌ها با یکدیگر رقابت کنند.

تمدید مهلت ارسال آثار بخش پرچم و کتیبه جشنواره هنر مقاومت+تیزرافتتاح "درجست‌و‌جوی‌خود" با نمایش 33 اثر از 13 هنرمند معاصر+عکسداوران بخش پوستر هفتمین جشنواره «هنر جوان» معرفی شدند

با رویداد بسیار بزرگی مواجه هستیم


در ادامه این نشست، سید امیر سقراطی دبیر هنری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر با اشاره به تفکیک رشته های هنری در جشنواره یازدهم گفت: امسال با رویداد بسیار بزرگی مواجه هستیم و پس از چند سال دوباره رشته‌های مختلف را ‏از هم تفکیک کرده ایم. بنابراین باید این تجربه را به خوبی از سر بگذرانیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارتباط مستمر دبیران با داوران افزود: نکات جزئی ای هست که ممکن است ما در ‏نگارش فراخوان کلی به آن توجه نکرده باشیم؛ این وظیفه دبیران است که این نکته ها را استخراج کنند. نوگرا بودن که ‏شعار امسال جشنواره است، باید خود را در فعالیت دبیران نشان دهد.‏

در ادامه این نشست، امیراحمد فلسفی دبیر بخش خوشنویسی جشنواره یازدهم در تشریح کم و کیف تبلیغات بخش خوشنویسی گفت: تبلیغات و فراخوان جشنواره برای تمام ‏شعبه‌های انجمن خوشنویسان در سراسر کشور ارسال خواهد شد.

مجسمه در تمام دوره‌ها جریان‌ساز بوده است

روح الله شمسی زاده ملکی دبیر بخش مجسمه با اشاره به نقش پررنگ مجسمه در جشنواره امسال گفت: مجسمه همواره مخاطبان خاص خود را داشته و در تمامی ‏دوره‌ها جریان‌ساز بوده است. قطعا مجسمه نقش پررنگی در نمایشگاه امسال خواهد داشت. در بخش ‏کیوریتوری نیز، پیشنهادم این است که بتوانیم در فضاهای بیرونی جشنواره مثل محوطه بیرونی مکان‌های افتتاحیه و اختتامیه (تالار ‏رودکی) چیدمان کنیم و یا فضایی مثل میدان انقلاب را در اختیار داشته باشیم و یک نمایشگاه برگزار کنیم. این کار به دیدن شدن جشنواره یازدهم کمک می‌کند. ‏

وی ضمن تصریح ارتباط و هماهنگی کامل خود با بدنه دانشگاهی گفت: به زودی انجمن مجسمه سازان نیز ‏وارد فاز همکاری با بخش مجسمه یازدهمین جشنواره تجسمی فجر خواهد شد.‏

کمیت اولویت‌مان نیست

در ادامه این نشست، مهران هوشیار دبیر بخش سرامیک با تشبیه جشنواره فجر به یک قطار گفت: جشنواره فجر مثل قطاری است که ریل‌های آن در سال‌های گذشته ‏کارگذاری شده است و به نظرم بهتر است پس از اتمام جشنواره امسال، دبیرخانه بلافاصله کار خود را برای سال ‏بعد آغاز کند تا وقفه‌ای در این حرکت ایجاد نشود.

هوشیار با اشاره به اینکه برای همکاری با انجمن سفال اطلاع‌رسانی های لازم انجام شده و آثار خوبی به دبیرخانه ‏رسیده‌اند،گفت:‏ کمیت برای ما اولویت نیست چون رشته سرامیک بخشی از هویت فرهنگی ماست. تجربه نشان می‌دهد ‏به خاطر پیوند سرامیک با سایر حوزه‌ها، گاهی کارهای ضعیف به بخش سرامیک می‌آیند و کارهای قوی در رشته‌های ‏دیگری چون مجسمه شرکت می‌کنند. وقتی ما از سرامیک صحبت می‌کنیم، از تکنیک حرف می‌زنیم ولی هنرمندان مفهوم را در نظر ‏می‌گیرند.

حسن موریزی نژاد دبیر بخش همایش و فراخوان مقالات نیز با اشاره به چاپ کتاب مجموعه مقالات جشنواره گفت: مخاطبان این بخش اغلب دانشجویان ‏کارشناسی ارشد و دکتری هستند و من از طریق ارتباطاتی که در  دانشگاه دارم، این بخش را سامان خواهم داد. روال کار ما این است که به استادان و ‏پژوهشگران مقاله سفارش بدهیم تا بتوانیم در فرصت باقی‌مانده تا پایان جشنواره، کتاب خوبی از مجموعه مقالات امسال ‏منتشر کنیم. ‏

کتاب ماندگاری از آثار عکاسان دفاع مقدس منتشر می‌شود


در پایان این نشست، سیف الله صمدیان عضو شورای سیاست گذاری جشنواره و کیوریتور نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی در جشنواره یازدهم،‌ درباره بخش منتخب عکس‌های انقلاب اسلامی گفت: این مجموعه، مجموعه درخشانی خواهد بود به شرط آنکه ‏هنرمندان را قانع کنیم با آثار آنها نه مناسبتی بلکه حرفه ای برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد کتابی که از ‏مجموع عکس‌های نمایش یافته در این دوره منتشر می‌شود، یک اثر ماندگار و حرفه‌ای خواهد شد.‏

گفتنی است یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه 1397 ‏برگزار ‏می‌شود.

انتهای پیام/

R1527/P1439/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه تجسمی «وعده صادق» با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم، مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی و مازیار بیژنی هنرمندان شناخته شده عرصه تجسمی و جمعی از هنرمندان شهر قم در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

در این کارگاه جمعی از هنرمندان؛ تصویرساز، کارتونیست و گرافیست با موضوع دفاع نیروهای نظامی ایران در برابر رژیم اسرائیل، زیر نظر اساتید حاضر به ایده پردازی و اجرای اولیه طرح پرداختند. اساتید حاضر نیز در تعامل با حاضران تلاش کردند ایده‌های ارائه شده ارتقاء یابد.

این ایده‌ها و آثار اولیه در کارگاه تکمیلی «وعده صادق» زیر نظر اساتید کارگاه تکمیل و در نمایشگاه‌های شهری، نگارگذر و یا گالری‌ها ارائه و منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است که در بخشی از این کارگاه مسعود شجاعی طباطبایی کارتونیست شناخته شده طی سخنانی به شیوه کار در چنین کارگاه‌هایی و روش ایجاد انگیزه در کارگاه اشاره کرد و متذکر شد که هنرمند باید پرکار و پرثمر باشد.

همچنین مازیار بیژنی کارتونیست درباره فضای کاری و شیوه تولید آثارش صحبت کرد.

در حاشیه این کارکاه نیز گروهی از دانشجویان به خلق تابلو گستره شش لتی «از تاریکی تا نجات» پرداختند و از نظر اساتید حاضر در کارگاه بهرمند شدند.

کد خبر 6080503

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • دعوت نکونام از هواداران: به استادیوم بیایید
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد