Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا - درگیری های گسترده میان ارتش اندونزی و جدایی طلبان استان پاپوا در غرب این کشور در رورهای اخیر دوباره شعله ور شده و تاکنون دستکم 20 کشته برجای گذاشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های آسیایی، درگیری میان ارتش و جدایی‌طلبان در استان پاپوا پس از آن شعله ور شد که در روز های اخیر شورشیان با حمله به کارگاه پل سازی دولتی 19 کارگر و یک سرباز را کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخه نظامی گروه جدایی‌طلب 'جنبش آزادی پاپوا' در صفحات شبکه های اجتماعی خود اعلام کرد که این کارگران از اعضای ارتش بوده‌ و این حمله علیه دولت اندونزی صورت گرفته است.
با این حال جاکارتا اعلام کرده است که این کارگران غیرنظامی بوده‌اند که برای شرکت ساختمانی دولتی کار می کرده و در حال ساختن یک پل هستند.
کمیسیون حقوق بشر اندونزی با صدور بیانیه ای خواستار جلوگیری از حملات بیشتر شورشیان و پایان دادن به خونریزی دراین این منطقه شده است.
طبق گزارش رسانه های آسیایی، این حادثه خونین یکی از شدیدترین خشونت‌های سال‌های اخیر در پاپوا درسال های اخیر بوده است.
استان پاپوا به عنوان پهناورترین استان اندونزی در بخش غربی جزیره گینه نو بزرگترین جزیره جهان پس از استرالیا قرار دارد.
بخش شرقی جزیره که زمانی مستعمره مشترک آلمان و انگلیس و پس از آن منطقه تحت الحمایه استرالیا بود، در سال 1975 میلادی تحت عنوان پاپوا گینه نو استقلال خود را به دست آورد.
جدایی طلبان پاپوا از سال 1961 خواستار استقلال از اندونزی هستند. پس از استقلال اندونزی دولت هلند همچنان گینه نو غربی را به عنوان مستعمره خود حفظ کرد، اما سرانجام تحت فشار اندونزی و با حمایت آمریکا در سال 1962 از این مستعمره خارج شد.
دولت هلند قبل از خروج از گینه تدابیری را برای استقلال نهایی گینه غربی شامل تشکیل شورای گینه نو، اتخاذ کرد که در انتظار کسب استقلال، پرچم خاصی را هم برای کشور مورد نظر خود - پاپوا غربی - طراحی کرده بود.
دولت اندونزی در سال 1963 توانست توافق سازمان ملل را برای تفویض مسئولیت نظارت بر روند نظرخواهی از مردم پاپوا در مورد آینده سرزمین خود به دست آورد و شورای تصمیم گیری پاپوا را تاسیس کرد.
این شورا در سال 1969 تمایل مردم پاپوا را برای الحاق به اندونزی اعلام کرد و خواستار تشکیل کشور مستقلی نشد.
اما استان پاپوا سه دهه بعد شاهد مقاومت مسلحانه گروه های استقلال طلب، مقابله نیروهای ارتش اندونزی با آنان و کشته شدن هزاران نفر بود.
دولت اندونزی در سال های گذشته با اتخاذ تدابیری تمام تلاش خود را برای مقابله با شورش جدایی طلبان پاپوا به کارگرفته است ، اما عملیات مسلحانه این گروه همچنان ادامه دارد.
اندونزی در سال 2001 به پاپوا خودمختاری داد و جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی از تدابیر امنیتی این منطق کاست و یکی از فعالان استقلال طلب پاپوا را درسال 2016 پس از بیش از یک دهه از زندان آزاد کرد.
شبد**آساق**1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اندونزي پاپوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چند تیپ از نیروهای لشکر ۹۹ ارتش مجدداً به مناطقی مابین جنوب و شمال نوار غزه بازگشتند تا جایگزین نیروهای تیپ ناحال شوند که آماده حمله به رفح می‌شوند.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از تیپ های ارتش رژیم صهیونیستی از برخی مناطق غزه از جمله خان یونس خارج شده بود.

در تحولی دیگر، ظهر امروز منابع محلی از درگیری شدید مقاومت با نظامیان اشغالگر در اطراف اردوگاه النصیرات در شهر غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد درگیری‌های شدیدی بین مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه جریان دارد.

از سوی دیگر، الموگ بوکر خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با نبرد زمینی غزه گفت: داستان حقیقی این روزهای نوار غزه این است که ما آن‌گونه که نتانیاهو می‌خواهد ادعا کند، به پیروزی نزدیک نیستیم.

کد خبر 6087602 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • واکنش رسمی باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • اطمینان پلیس از عدم بروز آشوب در دربی میلان
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • ۷ کشته در مسابقه اتوموبیلرانی سریلانکا!
  • حملات اسرائیل به خان یونس و رفح / ۲۶ کشته