Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرتی گفت: فروشندگان تورهای گردشگری غیر مجاز و راهنمایان گردشگری متخلف در استان قزوین به پلیس فتا معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، «محمدعلی حضرتی» بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی واحدها و افراد حقیقی و حقوقی در زمینه فروش و تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی فعالیت دارند که این تورها به دلیل عدم رعایت استانداردهای مصوب گردشگری و حفظ شئونات اخلاقی، موجب عدم امنیت و تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر شده و اغلب خسارات جبران ناپذیری به بار می‌ آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: تنها دفاتر خدمات مسافرتی دارای پروانه معتبر از اداره کل میراث فرهنگی مجاز به تبلیغ و برگزاری تور هستند.

 

وی اعلام کرد: با توجه به تخلفات صورت گرفته و عدم رضایت مسافران در اجرای تورهای غیر مجاز، افراد و ارگان ‌ها بدون داشتن پروانه بهره ‌برداری با عنوان مجوز بند ب از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به فروش و تبلیغ تور نبوده و باید دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری دارای مجوز رسمی از این اداره کل، مجری تورهای مسافرتی اعم از طبیعت گردی، سیاحتی، زیارتی داخلی، یک روزه و چند روزه باشند .

 

حضرتی با اشاره به ضرورت آگاه ‌سازی گردشگران با وظایف دفاتر خدمات مسافرتی افزود: افرادی که قصد مسافرت با تورهای گردشگری دارند، باید نسبت به رویت پروانه معتبر، آرم و آدرس دفتر در تبلیغات تور توجه کافی داشته باشند که فقط با عقد قرارداد ممهور به مهر دفتر و درج نام در لیست بیمه مسافران، نسبت به واریز وجه تور و سفر اقدام کنند در غیر این صورت به لحاظ قانونی هیچ فرد و شرکت بیمه‌ ای پاسخگوی حوادث غیر مترقبه در طی مسافرت نخواهد بود.

 

وی از پیگیری پلیس فتا برای شناخت برخی گروه ‌های غیر مجاز فروش تورهای گردشگری در استان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال مشکلات پیش آمده برای مسافران و گردشگران طی سفر با تورهای گردشگری غیر مجاز برای جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر اسامی افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به تبلیغ و فروش تورهای گردشگری می ‌کنند به پلیس فتا اعلام می ‌شوند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین توضیح د اد: با توجه به تذکرات مکرر در خصوص عدم امکان تبلیغ و فروش تور توسط راهنمایان گردشگری استان بدون درج نام دفاتر خدمات مسافرتی، هرگونه فعالیت تورگردانی بدون مجوز دفاتر توسط راهنمایان هم تخلف بوده و در صورت مشاهده، ضمن معرفی فرد خاطی به پلیس فتا و مراجع ذیربط برای ابطال کارت راهنمای وی اقدام خواهد شد.

 

وی در پایان یادآور شد: گردشگران و هم استانی‌های عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود با تلفن 33685024 واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم انجام شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد خراسان جنوبي بیرجند حسن روحانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان علی لاریجانی روحانی معلولان تورهای گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی قزوین پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸  پرداخت شد. - اخبار استانها -

 هادی شاه‌وردی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان مبلغ 108 میلیارد و 110 میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره 18 برای 177 طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  افزود: مبلغ 244 میلیارد و 448 میلیون ریال نیز به 214 طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال 1402 پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: سال گذشته لیست 750 هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی